معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه به زودی هیأتی برای ارزیابی خسارات زیست محیطی آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا عازم ماهشهر می‌شوند، گفت: ۱۰۰ درصد وزارت نفت باید پاسخگوی خسارات وارده بر محیط زیست باشد.

به گزارش مشرق، پروین فرشچی در مورد برآورد خسارات وارده به محیط زیست ناشی از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر گفت: وزارت نفت 100 درصد باید پاسخگوی خسارات وارده بر محیط زیست منطقه آتش سوزی باشد، هیأتی از استان برای ارزیابی خسارت اعزام می‌شوند و بر اساس آن ارزیابی‌ها که شامل خسارات مالی قابل برآورد است و ارزیابی اقتصادی خسارات زیست محیطی است از وزارت نفت مطالبه جبران خسارت می‌شود.
 
وی در مورد نحوه ارزیابی خسارات زیست محیطی گفت: هم اکنون نیز اگر یک کشتی آلودگی نفتی داشته باشد روش‌های محاسبه‌ای برای سنجش میزان این آلودگی وجود دارد به عنوان مثال اگر به یک منطقه مرجانی صدمه می‌زند ارزش بین المللی آن متر مربع مرجان حساب می‌شود و یا اگر آسیبی به جنگل‌های حرا یا زیست‌گاه‌ها می‌زند نیز بر همین منوال قابل ارزیابی است.
 
فرشچی اظهار داشت: این روش‌ها مخلوطی از روش‌های مختلف است و در هرجایی بسته به میزان و نوع خسارتی که وارد شده است ارزیابی آن متفاوت است.
 
وی در مورد آیین نامه ارزیابی خسارات زیست محیطی برنامه تنفیذی ماده 104 و 134 گفت: این برنامه تنفیذی به جا مانده بود و هم اکنون در حال تدوین است که امیدواریم بتوانیم تا سه یا چهار ماه آینده آن را تمام کنیم.
 
معاون دریایی سازمان محیط زیست در مورد میزان خسارات احتمالی تصریح کرد: بدون مطالعه و ارزیابی نمی‌توان در مورد میزان خسارت وارد شده اظهار نظری داشت اما اگر زیستگاه لاک پشت یا مرجان‌های دریایی یا سایر گونه‌ها تخریب شده باشد هر کدام به صورت مجزا محاسبه می‌شود.
 
فرشچی در مورد زمان اعزام هیأت کارشناسی سازمان محیط زیست افزود: کارهای مقدماتی اعزام این هیأت انجام شده است و به زودی ظرف یک یا دو روز آینده این کار انجام می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    پولشو میگیرن برا لاک پشتها خونه میسازند؟یا فقط پولشو میگیرند،بنام لاک پشت به کامه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس