ساعت ۱۴ امروز عملیات ضربتی اطفاء آتش انجام شد که یک‌ساعت و نیم به‌طول انجامید اما موفق‌آمیز نبود و اثر خاصی نداشت.

 به گزارش مشرق، عصر روز چهارشنبه بود که به یکباره برج 8001 پتروشیمی بوعلی در بندرماهشهر دچار حریق شد، در ساعات اولیه این حادثه سایت اطلاع رسانی وزارت نفت اعلام کرد،  نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا سبب آتش سوزی این مجتمع پتروشیمی شده است.

{$sepehr_media_1646449_400_300}

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در ماهشهر خوزستان

{$sepehr_media_1646450_400_300}

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر

 

چهارشنبه 20:58

آتش سوزی مصدوم ندارد

یکی از مواردی که در این گونه حوادث صنعتی و به خصوص حوادث صنعت نفت جز لاینفک است احتمالا وجود مصدوم و یا مصدومان است که خوشبختانه در همان ساعات اولیه از سوی رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس وجود مصدوم و یا مصدومان این حادثه رد شد.

عبدالرسول دشتی با اشاره به این که آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تقریبا ساعت 6 بعد از ظهر روز چهار شنبه آغاز شده است گفت: سایر شرکتهای منطقه نیز برای مهار آتش سوزی بسیج شده اند و مسوولان در حال کنترل آن هستند؛وی همچنین دلیل این حریق را نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین این مجتمع اعلام کرد.

چهارشنبه 21:05

اعزام بالگرد برای مهار آتش

در همان ابتدای آتش سوزی بالگرد آب پاش برای مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا به منطقه اعزام شد، تا هر چه سریعتر جلو خسارات بعدی گرفته شود.

مهار‌ آتش در پتروشیمی بوعلی شکست خورد/ احتمال ادامه آتش تا فردا/ زنگنه: دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست +فیلم
چهارشنبه 21:21

آتش به دیگر واحدهای پتروشیمی منطقه سرایت نکرده است

به دلیل نزدیک بودن واحدهای پتروشیمیایی به هم احتمال سرایت آتش به دیگر پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی تندگویان که در فاصله کمی با پتروشیمی بوعلی قرارگرفته است وجود داشت، به همین دلیل علیمحد بساق زاده مدیرکنترل طرح های شرکت ملی پتروشیمی اعلام کرد آتش سوزی پتروشیمی بوعلی تحت کنترل است و  آتش به پتروشیمی تندگویان نرسید.

همچنین رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با رد تخلیه این مجتمع به دلیل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا گفت: آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا حد زیادی مدیریت شده است.

وی با بیان این که همکاران پتروشیمی بندر امام در حال کمک برای مهار آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا هستند، اظهار کرد: آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا حد زیادی تحت مدیریت قرار گرفته است.

این مقام مسؤول با اعلام این که شعله های آتش اکنون کمتر شده است، اخبار منتشر شده مبنی بر تخلیه مجتمع پتروشیمی بندر امام را رد کرد.

مهار‌ آتش در پتروشیمی بوعلی شکست خورد/ احتمال ادامه آتش تا فردا/ زنگنه: دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست +فیلم
چهارشنبه 22:05

اعزام مدیران HSE هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی پتروشیمی به منطقه

رئیس کل روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس از اعزام مدیران HSE این هلدینگ و همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به محل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد.

عبدالرسول دشتی گفت: مدیر HSE هلدینگ خلیج فارس و همچنین برخی مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی به محل آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اعزام شده اند.

وی افزود: واحدهای نزدیک به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تحت کنترل است.

چهارشنبه 22:21

آتش تحت کنترل اما هنوز مهار نشده است

مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اعلام کرد:با خنک کردن مخازن اطراف آتش این پتروشیمی، گسترش آتش سوزی کاملا کنترل شده است.

ابراهیم غلامشاهی با تشریح آخرین وضع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از عصر امروز (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) دچار حریق شده است، گفت: خطر اولیه آتش سوزی مرتفع شد، اما آتش هنوز مهار نشده است.

وی با بیان این که با خنک کردن مخازن اطراف آتش، خطر اولیه مرتفع شده است، تاکید کرد: آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تلفات جانی نداشته است.

مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با رد اخبار منتشره درباره سرایت آتش به سایر مجتمعهای اطراف اظهار کرد: سایر شرکتهای مجاور مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، از جمله تندگویان در حال تولید هستند.

مهار‌ آتش در پتروشیمی بوعلی شکست خورد/ احتمال ادامه آتش تا فردا/ زنگنه: دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست +فیلم
شدت آتش سوزی در منطقه موجب شد که برخی ز رسانه ها اعلام کنند به دلیل وجود خطر منطقه از سکنه تخلیه شده است که سایت روابط عمومی وزارت نفت این خبر را تکذیب کرد.

به طوریکه روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا با اعلام بی خطر بودن دود ناشی از آتش سوزی مخزن این پتروشیمی اعلام کرد: این دود برای مناطق مسکونی مسمومیتی ندارد.

پنجشنبه 1:18

آتش سورزی پتروشیمی بوعلی مهار شد

در ابتدایی ترین ساعات روز پنجشنبه مدیر روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا از مهار آتش سوزی در یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد، خبر داد.

ابراهیم غلامشاهی گفت: آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، تقریبا بطور کامل مهار شده است.

اگرچه علت آتش سوزی نشتی واحد پارازایلن اعلام می شود ولی عبدالرسول دشتی  رئیس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در همان ساعات اعلام می کند، تمرکز فعلی مسئولان در مهار کامل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا است و پس از  مهار آتش، کمیته اجرایی علت اصلی حادثه را بررسی و اعلام می کند.

پنجشنبه 2:57

آتش به مخزن 2001 رسید

آتش نشانی در آخرین جلسه هماهنگی تصمیم گرفت مخزن ٢٠٠١ را با ریختن فومهای مخصوص از سه جهت خاموش کند.

مطابق آخرین تصمیم تیمهای آتش نشانی در ساعت ٢ بامداد (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) مقرر شد آتش مخزن ٢٠٠١ را با ریختن فومهای مخصوص از سه جهت خاموش کنند، محتویات این مخزن نفتا است.با این اقدام پیش بینی شده است که آتش این مخزن حداکثر ظرف یک ساعت آینده بطور کامل خاموش شود.

پنجشنبه 12:42

آژیر پتروشیمی بوعلی به صدا درآمد

با اینکه مسؤولان حاضر در محل تا ساعات قبل اعلام کردند آتش در پتروشیمی بوعلی مهار شده است اما ساعت 12 روز پنجشنبه به دلیل گسترده تر شدن آتش آژیر خطر پتروشیمی بوعلی برای بار مجدد به صدا درآمد.

پنجشنبه13:34

شرکت نفت ماطق نفتخیز جنوب وارد عمل شد

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای تابعه آن همزمان با وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦تیرماه) آغاز شده است، در محل حادثه حضور پیدا کردند.

این شرکت ضمن ارسال ٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده و دو دستگاه بزرگ آتش نشانی، دو گروه آتش نشان را به موقعیت پتروشیمی بوعلی سینا اعزام کرده است.

همچنین ٥ دستگاه تانکر آب شرکت بهره برداری آغاجاری به دلیل همجواری با مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در این پتروشیمی بصورت آماده باش است؛ رئیس اچ اس ای و رئیس آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل آتش سوزی حضور دارند.

کلیه نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ( از شرکتهای تابع مناطق) و اداره ترابری شرکت بهره برداری آغاجاری نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

پنجشنبه 14:25

مخزن 2001 باید بسوزد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام از محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا گزارش داد که اکنون کنترل سایر مخازن این پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

رضا امیری با بیان این که مخزن ٢٠٠١ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا باید به صورت کامل بسوزد، تصریح کرد: کنترل سایر مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد: آتش سوزی در حال کنترل است.

ظاهرا با رسیدن بالگردهای آب پاش از دقایقی قبل به محل آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا عملیات تازه ای در این بخش آغاز شده است.

پنجشنبه14:50

مخزن در حال تخلیه است

مخازن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) دچار حریق شد، در حال خنک سازی و تخلیه است.

خنک سازی و تخلیه سایر مخازن پتروشیمی بوعلی سینا همزمان با تخلیه سایت ٤ این پتروشیمی در دستور کار اصلی نیروهای مستقر در محل آتش سوزی قرار گرفت.

با حضور بالگردهای آب پاش، خنک سازی سایر مخازن نیز توسط این بالگردهای آب پاش در حال انجام است تا پس از سردشدن تخلیه شوند؛ هدفگذاری برای تخلیه سایر مخازن این پتروشیمی از این جهت است که در صورت سرایت آتش به آنها، خطر بالایی خواهند داشت.

همچنین به دلیل رعایت ایمینی بیشتر دستور تخلیه سایت ٤ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صادر شد.

پنجشنبه 18:38

تخلیه نفتا از مخزن 2001 با حجم 100 تن در ساعت

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تخلیه خوراک مخزن این پتروشیمی باحجم ١٠٠ تن در ساعت خبر داد و گفت: تلاش برای بازکردن لاین ١٢ اینچ برای تخلیه ٤٠٠ تا ٥٠٠ تن در ساعت ادامه دارد.

ابراهیم غلامشاهی درباره آخرین اقدامهای صورت گرفته برای خاموش کردن مخزن  ٢٠٠١c، به حضور مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا و کارکنان و تیمهای آتش نشانی در محل حادثه اشاره و  اظهار کرد: خط ٤ اینچ برای تخلیه خوراک نفتا از داخل مخزن در حال آتش باز شده و کار تخلیه خوراک نفتا در حدود ١٠٠ تن در ساعت در حال انجام است.

وی افزود: همچنین باز کردن خط ١٢ اینچ دیگر نیز در دستور کار است که در صورت انجام آن، کار تخلیه خوراک نفتا ٤٠٠ تا  ٥٠٠ تن در ساعت انجام می شود.

جمعه1:25

وزیر نفت وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد

با گذشت بیش از 30 ساعت از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی بیژن زنگنه وزیر نفت به منطقه رفت تا از نزدیک شاهد سوختن بوعلی باشد.

زنگنه به محض ورود به منطقه در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کرد و گفت فعلا دنبال مقصر حادثه نمی گردیم.

وی با بیان این که عملیات مهار آتش فرمانده ندارد و باید هرچه سریعتر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود، افزود: اینجانب نیز تا زمانی که آتش به طور کامل خاموش شود برای پشتیبانی و نظارت در منطقه می مانم.

جمعه11:02

عملیات اتفای حریق از 3 جهت

به گزارش فارس، بر اساس آخرین تصمیم ستاد بحران، عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١c پتروشیمی بوعلی سینا از سه جهت صبح امروز(جمعه، ١٨ تیرماه) و از دقایقی پیش با بسیج همه امکانات آغاز شد.

جلسه کمیته بحران که بامداد امروز (پنجشنبه، ١٧تیرماه) و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، منجر به اتخاذ تصمیم‌های تازه ای شد.

براین اساس، نیروهای حاضر در محل حادثه، دوشادوش نیروهای آتش نشان و عملیات، اطفاء حریق را از سه جهت در مخزن در حال آتش پتروشیمی بوعلی سینا آغاز کرده اند.

جمعه 11:52

دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست

وزیر نفت صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که تلاش برای خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی در حال انجام است، اما نمی توان زمانی برای آن اعلام کرد، گفت: آتش سوزی این پتروشیمی قطعا خرابکاری نبوده است و دلایل آن فنی بوده است.

وی با بیان این که لازم است در اینجا چند نکته را بیان کنم به عنوان نخستین نکته به این موضوع که برخی عنوان می کنند علت حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری بوده است که قطعا این گونه نیست و دلایل فنی داشته است، تصریح کرد: اگر قصوری هم انجام شده است پس از انجام بررسی اعلام می شود.

وزیر نفت نکته دوم را به واکنش برخی از کشورهای همسایه در مقابل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اختصاص داد و با بیان این که متاسفانه برخی از کشورهای همسایه پس از این آتش سوزی ابراز خوشحالی کردند، افزود: یک کشور مسلمان نباید نسبت به آسیب دیدن اموال کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد و باید نسبت به آسیب دیدن آن ابراز ناراحتی کند.

زنگنه، شایعه تخلیه شهر ماهشهر را به عنوان سومین نکته عنوان کرد و با بیان این که عنوان می کنند شهر در حال از بین رفتن است که شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: هم اکنون در ٢٠٠ متری محل حادثه هستم و عملیات اطفاء حریق با تلاش تیم حرفه‌ای در حال انجام است که انشاء ا.. موفق می شوند.

وی با بیان این که تیم حرفه ای در حال فرماندهی این عملیات است، خاطر نشان کرد: مقداری از مواد هیدروکربوری مخزن دیشب تخلیه شده است و باقی مانده آن هم چندساعتی می سوزد و تمام می شود اما همه تلاشمان را به کار می بریم تا آتش مخزن را هرچه سریع تر خاموش کنیم.

به گفته وزیر نفت، تلاش این است که ظرف چند ساعت آینده با یک حمله، آتش را خاموش کرد و هم اکنون در حال تامین کردن تجهیزات و امکانات آن برای این حمله هستند.

وی با بیان این که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و حتی یک زخمی هم نداشته است، تاکیدکرد: تلاش و هماهنگی بسیار خوبی برای کترل آتش پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفته است.

جمعه 16:51

مهار‌ آتش در پتروشیمی بوعلی شکست خورد/احتمال ادامه آتش تا فردا
عملیات ضربتی اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر بعداز ظهر امروز (جمعه، ١٨ تیرماه) آغاز شد.

تیم‌هایی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب و شرکت ملی حفاری ایران در این عملیات حضور دارند و  همه این تیمها به صورت مشترک عملیات ضربتی اطفای حریق را آغاز کردند.

با توجه به این که نگرانی هایی نسبت به مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C که هم اکنون در حال آتش است وجود داشت، اما طبق اخبار مسئولان حاضر در منطقه، با تخلیه کامل مخازن اطراف، هم اکنون این مخازن در ایمنی هستند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته است که تا پایان عملیات اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در بندر ماهشهر می ماند؛ آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر از روز چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) شروع شده است.

این گزارش حاکی است مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دقایقی قبل گفت: آتش سوزی مخزن ٢٠٠١C در صورت عدم موفقیت عملیات ضربتی مشترک، با توجه به میزان محتویات مخزن تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

مهار‌ آتش در پتروشیمی بوعلی شکست خورد/ احتمال ادامه آتش تا فردا/ زنگنه: دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست +فیلم
انجام اقدامات اورژانسی برای تیم‌های درگیر در عملیات اطفاء حریق

عادل نژاد سلیم در گفتگویی تلفنی با شبکه خبر با بیان این که امیدوارم این عملیات مشترک با موفقیت به پایان برسد، تصریح کرد: در غیر این صورت با توجه به حجم مواد باقیمانده در مخزن باید تا سوختن کامل مواد صبر کرد.

وی با بیان این که با توجه به میزان محتویات مخزن  ٢٠٠١C اگر مشگل خاصی ایجاد نشود تا فردا صبح (شنبه، ١٩ تیرماه) این مواد سوخته و آتش پایان می گیرد، درباره عملیات ضربتی اطفای حریق افزود: عملیات از طریق هوا و زمین در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: تانکرهای فوم و آب اقدام به خاموش کردن آتش از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب کرده اند همچنین هلی کوپترها از هوا در حال انجام عملیات هستند.

نژاد سلیم تاکید کرد: شرایط کاملا تحت کنترل هست و از دیشب مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C  که در حال آتش بوده تخلیه شده و در ایمنی کامل هستند.

به گزارش خبرنگاران هم اکنون اخبار غیر موثقی از شکست عملیات مهار و خاموش کردن آتش در پتروشیمی بوعلی حکایت می کند.

همچنین وزیر نفت  درگفتگو با مهر گفت: بر اساس نظر کارشناسان اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و حریق ظرف این مدت زمانی خاموش می شود.

جمعه 18:21

جزئیات عملیات ناموفق ساعت ۱۴ اطفاء حریق در ماهشهر/ادامه عملیات خنک‌سازی مخازن اطراف/پیش‌بینی اتمام سوختن مواد داخل مخزن تا فردا صبح

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به عملیات ساعت ۱۴ اطفاء حریق در پتروشیمی ماهشهر گفت: ساعت ۱۴ امروز عملیات ضربتی اطفاء آتش انجام شد که یک‌ساعت و نیم به‌طول انجامید اما موفق‌آمیز نبود و اثر خاصی نداشت.

عادل نژادسلیم، درباره آخرین جزئیات از عملیات اطفاء حریق در پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: کمیته بحران منطقه ماهشهر همراه با کمیته بحران شهرستان و استان خوزستان تاکنون چندین جلسه تشکیل داده‌ و نحوه اقدامات برای خاموش‌کردن آتش و سناریوهای مختلف بررسی شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی‌ها در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، افزود: از جمله اقدامات‌مان این بود که مقداری از مواد داخل مخزن را تخلیه کردیم تا سطح مایع در مخزن به حدی برسد که بتوان آتش را خاموش کرد. همچنین اقدام دیگر عملیات خنک‌سازی مخازن نزدیک مخزن 2001 بود که با پیشرفت خوبی این عملیات نیز در حال انجام است تا بتوانیم دمای این مخازن را کنترل کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس در ادامه ضمن اشاره به عملیات ناموفق ساعت 14 به‌منظور اطفاء حریق مخزن اصلی گفت: ساعت 14 امروز عملیات ضربتی اطفاء آتش انجام شد که یک‌ساعت و نیم به‌طول انجامید اما موفق‌آمیز نبود و اثر خاصی نداشت.

نژادسلیم با تاکید براینکه باید تا پایان سوختن مواد مخزن صبر کرد و از این بابت خطری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید مخازن را به حال خود رها کرد تا مواد داخل به‌طور کامل بسوزد و حریق اطفاء شود؛ بدین منظور پیش‌بینی می‌شود مواد داخل مخزن نهایتاً تا فردا صبح کاملاً بسوزد و آتش خاموش شود.

جمعه 19:46

 نشت مواد داخلی مخزن پتروشیمی بوعلی به محوطه اطراف/تکذیب انفجار جدید در ماهشهر/امیدواریم تا ساعاتی دیگر حریق اطفاء شود

مدیرکل بحران استانداری خوزستان از نشت مواد داخلی مخزن ۲۰۰۱ پتروشیمی بوعلی خبر داد و گفت: در دقایق اخیر مخزن دچار نشتی شد و مقداری از مواد به خارج و محیط اطراف سرایت کرد و در سطح محوطه پخش شد.

هاشم بالدی، پیرامون آخرین جزئیات از وضعیت آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق مجتمع بوعلی از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یکی از عملیات‌های اصلی که در ستاد مدیریت بحران پتروشیمی پیگیری شد، عملیات اضطراری اطفاء حریق در پتروشیمی بوعلی بود که از ساعت 14 و 15 دقیقه امروز از طریق هوایی و زمینی انجام شد اما به‌دلیل حجم نفتای منطقه و شعله آتش، عملیات به سرانجام نرسید.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: به همین دلیل 2 راهکاری که از ابتدا آغاز شده بود یعنی خروج مواد از زیر مخزن و عملیات خنک‌‌سازی مخازن جنبی در حال انجام است. به‌دلیل گرمای بیش از حد و با وجود مهار دیواره به وسیله آب، دقایقی پیش مخزن دچار نشتی شد و مقداری از مواد به خارج و محیط اطراف سرایت کرد و در سطح محوطه پخش شد.

وی افزود: این اتفاق، مزیت و معایبی دارد، فرصت از این بابت که این مواد پخش شده و ماشین‌های آتش‌نشانی راحت‌تر می‌توانند آتش را مهار کنند و تهدید از این بابت که ممکن است این اتفاق سبب شود به برخی تاسیسات مجاور مخزن آسیب رسانده شود. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد مواد داخل مخزن به محوطه و بیرون از مخزن نشت کند، تمامی تدابیر از جمله آمادگی کامل ماشین‌های آتش‌نشانی و اورژانس دیده شده است.

بالدی ضمن ابراز امیدواری از اطفاء حریق تا ساعاتی دیگر خاطرنشان کرد: عملیات اطفاء حریق در حال انجام است؛ همچنین گزارشی مبنی بر تلفات جانی نداشته‌ایم و با اعزام و بسیج همه نیرو‌ها و امکانات، درحال خاموش کردن آتش محوطه پتروشیمی هستیم. براساس آخرین آمار نیز تمامی مخازن گاز مایع و ال‌پی‌جی تخلیه شده و هیچ‌یک از مخازن دارای گاز فشرده نیست.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان در بخش پایانی سخنانش با تکذیب انفجار جدید در محوطه پتروشیمی بوعلی تاکید کرد: به‌دلیل اینکه این مواد به‌صورت ناگهانی در محوطه پخش شد، حجم شعله آتش تا دو، سه برابر افزایش یافت و این مسئله سبب شد که به‌نظر برسد انفجار رخ داده است درحالی که چنین مسئله‌ای از اساس کذب بوده و هیچ‌گونه انفجاری رخ‌ نداده است.

جمعه 20:16

 روشن شدن آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی/تکه‌ای از دیواره‌ مخزن جدا شد
 
از دقایقی پیش صدای آژیر خطر در محوطه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر شنیده می‌شود و براساس گفته مدیرکل بحران استانداری خوزستان دلیل روشن شدن آژیرها جاری شدن مواد پتروشیمی در اثر نشت مخزن 2001 بوده است.

یک تکه از مخزن  C٢� � ١ امروز در اثر شدت آتش سوزی و تغییر شکل مخزن از آن جدا شده و همین موضوع سبب نشت مواد نفتا و جاری شدن آن بر سطح مجتمع پتروشیمی شده است.

براساس گزارش خبرنگار تسنیم، آژیر تنها برای نیروهای حاضر در صحنه حادثه به صدا در آمده است و خطری مردم در مناطق مسکونی را تهدید نمی‌کند.

یکی از مسئولان ایمنی پتروشیمی به خبرنگاران گفت: شرایط تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

جمعه 23:08

 باز شدن مخزن سبب افزایش سرعت کنترل آتش می‌شود/محتویات مخزن وارد حوضچه اطمینان شده است
 مرضیه شاهدایی امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مخزن 2001 اظهار داشت: مخزن 2001 که از چند روز پیش شعله‌ور شده اکنون باز شده و مواد درون آن وارد حوضچه اطمینان شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بیان کرد: با وجود اینکه آتش تحت کنترل شده است ولی موادی که در درون مخزن به تدریج در حال سوختن بودند اینک به دلیل باز شدن مخزن با سرعت بالاتری می‌سوزند.

به گزارش تسنیم، مخزن 8001 و 2001 از مخازن واحد بوعلی مجتمع پتروشیمی هستند که از 3 روز پیش به دلیل نشت مواد پارازایلین آتش گرفته‌اند.

عملیات اطفای حریق با وجود کمبودهای ناشی از پیش بینی چنین حوادث قابل رخ دادی در مجموعه ای با مواد شیمیایی و اشتعال‌زا توسط آتش‌نشانان استان که به ماهشهر اعزام شده اند همچنان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • حسین ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    همه کارها از روی عجله و بدون برنامه ریزی و نظم و عدم استفاده از متخصص که همه نتیجه پارتی بازی‌ و باند بازی‌ در بعضی وزارتخانه‌ها هست. مثلاً در ۲۱:۰۵ ثبت شده که هلیکوپتر آب پاسه فرستادن برای اطفا حریق ، خوب مگر مخزن نفتی‌ با آب خاموش می‌شه؟ آب نه تنها اون را خاموش نمیکنه بلکه گسترش میده آتش را که عامل روغنی و نفتی‌ داره. این پارتی بازی‌ را حل کنید بیشتر مشکلات و معضلات حل می‌شه
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    حالا شما خوشحالید که آتش سوزی مهار نشده است نوع نوشته هاتون که اینو میگه
  • سیلا ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    معلومه که خرابکارانه نیست ولی این که تو بوق و کرنا کنیم که ایران امنه و داعش هیچ کاری نمی تواند انجام بده باعث میشه ایران سیبل بشه و تروریست ها برای حمله به ایران جری تر بشن . کار عاقلانه ای نیست .
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    به ظرث قاطع می گویم این آتش سوزی عمدی است کار منافقان داخلی است
  • خانم دکتر نیلوفر پیراسته ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    خدایا خودت یک کمکی کن
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    یادم میاد وقتی فاجعه نشت نفت در عمق 2500 متری دریا در نیواورلئان امریکا رخ داد ایران ادعا می کرد اگر امریکا کمک بخواهد حاضر است مشاوره مهندسی دهد ! خخخخخخخخخ
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    از این حادثه خسارت بار دو درس میشه گرفت: 1- پدافند غیرعامل و پیشگیری از فجایع در صنایع بشدت ضعیفه و این مسئله باعث میشه اگر خدای نکرده کشور دچار جنگ شد، ضربه بسیار بزرگی از این جهت به کشور وارد بشه. 2- مدیریت بسیار ضعیف و ریاست افراد نالایق در قطب اقتصادی کشور که نشون میده نه تنها ژنرالها بکار گرفته نشده اند، بلکه این افراد عرضه مدیریت یک دفتر معمولی را هم ندارند، چه برسه به بزرگترین مجتمع های پتروشیمی در منطقه.
  • علی ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    با این نوع مدیریت ها بعد میخوایم وارد جنگ با ابر قدرت هایی بشیم که همه مخازن نفتی و پالایشگاه های ما رو بمباران خواهند کرد اونوقت میخوایم چیکار کنیم خدا میدونه
  • مرگ بر سازش گر ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    فکر کنم آتش نشان ها هم دارن بیکار میشن این چه دولتیه که نصیب مان شد چرنوبیل ها داره اتفاق می یوفته
  • عمار ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    از دولتی که داشتید بپرسید میگه چه خبره؟
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    تقصیر دولت قبله من شنیدم جنگ جهانی اول و دومم تقصیر دولت قبلشون بوده
  • رضا ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    من در عجبم در اوضاع جنگ چطور پالایشگاه ها را خاموش میکردن!!!!!!
  • خانم دکتر نیلوفر پیراسته ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    مشرق پدر..... کو کامنت من
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    کل حوادث نفتی سه سال اخیر را لیست کنید تا همه بدانند مدیریت ژنرالها چه بر سر صنعت نفت آورد.
  • مهدی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    چه ربطی به دولت داره نادان !!!!!!!!!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    صرفنظر از هر سمت و سوی سیاسی امیدوارم هر چه زودتر این آتش به همت همه خاموش شود تا سرمایه ملی هدر نرود
  • سپهر ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    با سلام واقعا نباید ماهشهری که مملکت داره با پولش میجرخه مجهز به وسایل ایمنی باشه آخه تا کی باید بدبختیش برای ماهشهریها و خوزستاتیها باشه خوشی و راحتیش برا بالا شهریا باشه الهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    یعنی سه روزه نتونستند آتیش رو خاموش کنند واقعا!!!؟ با این حساب تهران زلزله بیاد باید بزاریم بریم 10 سال دیگه برگردیم که آتیش ها همه خاموش شدند! خدا به داد برسه واقعا!
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    تقصیر دولت قبله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس