کد خبر 600425
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در سفر مانوئل والس به سرزمین های اشغالی، این رژیم از تماس‌های تلفنی وی جاسوسی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه فرانسوی اکسپرس، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در سفر مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه به سرزمین های اشغالی، این رژیم از تماس‌های تلفنی وی جاسوسی کرده است.
 
بر این اساس، هفته‌نامۀ فرانسوی اکسپرس گزارش داددر جریان سفر والس در خردادماه به سرزمین های اشغالی، سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم از او و مشاوران همراهش خواسته‌اند که پیش از حضور در نشستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در قدس اشغالی گوشی‌های همراه و دیگر وسائل الکترونیکی خود را به آن‌ها تحویل دهند.
 
این گزارش می‌افزاید، پس از این دیدار هیأت فرانسوی متوجه شد که تلفن‌های همراهشان درست کار نمی‌کنند و نشانه‌هایی از «دستکاری» در آن‌ها به چشم می‌خورد.
 
در ادامۀ این گزارش آمده است: «زمانی که گوشی‌های همراه هیأت فرانسوی به آن‌ها بازگردانده شد، بسیاری از آنان با شگفتی بسیار متوجه شدند که آنتن‌دهی تلفن همراه آنها با مشکل مواجه شده است.»
 
بنا بر این گزارش، مقامات فرانسه پس از بازگشت به کشور خود، تلفن‌های همراه خود را به آژانس امنیت سایبری فرانسه تحویل دادند و این آژانس تحقیقاتی را در این‌باره آغاز کرد.
 
البته آژانس امنیت سایبری فرانسه هنوز نتایج این تحقیقات را منتشر نکرده است. به گزارش اکسپرس، دفتر نتانیاهو با بیان اینکه تل‌آویو از هم‌پیمانان خود جاسوسی نمی‌کند، گزارش‌های مبنی بر دستکاری تلفن‌های همراه دیپلمات‌های فرانسوی را تکذیب کرد.
 
والس به منظور پیشبرد طرح پاریس برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و تل آویو به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود.
 
نتانیاهو در دیدار با همتای فرانسوی خود طرح صلح چند جانبه فرانسه را نپذیرفت و درعوض خواهان مذاکرات مستقیم با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس شد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس