دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو گفت: رهبران ناتو استفاده از هواپیماهای جاسوسی برای کمک به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را تصویب خواهند کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: رهبران ناتو در نشست آتی خود در ورشو استفاده از هواپیماهای جاسوسی برای کمک به عملیات علیه داعش را تصویب خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ناتو در نشست ورشو با نقش جدید این سازمان در مدیترانه مرکزی موافقت خواهد کرد، جایی که اتحادیه اروپا کشتی های خود را برای مقابله با قاچاق انسان مستقر کرده است.

نشست رهبران ناتو قرار است جمعه در پایتخت لهستان آغاز به کار کند. مقام های ناتو اعلام کرده اند که هواپیماهای جاسوسی آواکس در حریم هوایی بین المللی یا ترکیه به پرواز درخواهند آمد ولی همچنین قادر هستند تا اطلاعات مورد نیاز از تحرکات داعش در عراق و سوریه را نیز برای کمک به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، جمع آوری و ارائه کنند.

استولتنبرگ افزود: رهبران ناتو در خصوص آغاز ماموریت آموزشی ارتش عراق در داخل این کشور موافقت خواهند کرد، ناتو هم اکنون آموزش افسران عراقی را در خاک اردن انجام می دهد.

از زمان برگزاری نشست قبلی رهبران ناتو در سپتامبر 2014 در ولز، این ائتلاف نظامی با چالش های زیادی روبرو شده است. افزایش تنش در روابط با روسیه و گسترش اقدامات خشونت آمیز تروریستی از مهمترین چالش های ناتو به شمار می رود.

این نشست که قرار است با حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و 27 رهبر دیگر کشورهای عضو ناتو برگزار شود، در شرایطی برگزار خواهد شد که نگرانی های زیادی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شده است.

دبیر کل ناتو اظهار داشت: ناتو در نشست ورشو بر تصمیم قبلی خود برای استقرار 4 تیپ نظامی شامل 4000 نیرو در لهستان و کشورهای بالتیک تاکید خواهند کرد.

از سال 2014 میلادی تاکنون، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین انجام شده است.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که روسیه بارها نسبت به این اقدام هشدار داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس