نامه ای که حمایت مالی سازمان سیا، وزارت دفاع آمریکا و نئوکان های آمریکایی را از جریانات مخالف و معاند در جمهوری اسلامی افشا کرد

به گزارش مشرق، در این ایمیل که از سوی ویکی لیکس منتشر شده، از طرف (Sidney Blumenthal) به هیلاری کلینتون در سال 2009 ارسال شده است و متن نامه اظهارات یک عامل سازمان سیا را برای کلینتون نقل می کند!

این عامل سازمان سیا (Bill Murray) نام دارد و وظیفه سازمانی او به ایران و غرب آسیا مربوط می شود.

این عامل سیا گفته است که نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که آمریکا می تواند از طریق اقدامات فرهنگی به اهداف خود برسد.

عامل سازمان سیا (Bill Murray) هم چنین اذعان داشته که طبق اطلاعاتش، افرادی از داخل خاک آمریکا، سرمایه های گسترده ای برای جریان های معاند داخل ایران ارسال می کنند! (این نامه در سال 1388 ارسال شده)

این فرد معتقد است که حمایت مستقیم مالی آمریکا از این جریان ها می تواند دردسرهایی به همراه داشته باشد.

وی در این نامه هم چنین از حمایت مالی و پنهانی وزارت دفاع آمریکا و سازمان سیا به کمک افراد نئوکانی چون مایکل لدین از برخی در داخل ایران در زمان جرج بوش پرده برداشته است.

این عامل سازمان سیا، مخالف چنین حمایت هایی است و اعتقاد دارد با این روش ها آمریکا به اهدافش دست پیدا نمی کند و تغییر در ایران را از طریق فعالیت های فرهنگی ترجیح می دهد و در این زمینه پیشنهاداتی به هیلاری کلینتون داده است.

عامل سازمان سیا افشای حمایت های مالی و پنهانی سازمان سیا و وزارت دفاع آمریکا از جریان های مخالف در داخل ایران را عاملی می داند که می تواند موجب بی اعتباری این جریان های مخالف داخل ایران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیا ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    اگر کسی قبول ندارد که فتنه 88تئوری غرب وحشی بوده باید در عقل او شک کرد ولی آنچه باید فهمید ابعاد فتنه است که مجهول است.................................
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    ابعاد فتنه را باید در کمکهای میلیاردی سعودی و امارات و قطر جستجو کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس