مولای مان امام زمان علیه السلام به من فرمودند: به مردم بگو: به این مکان رغبت کنند و آن را عزیز و بزرگ دارند و در اینجا چهار رکعت نماز گذارند؛ دو رکعت برای تحیت و احترام مسجد و دو رکعت برای ما.

به گزارش مشرق، حسن بن مثله می گوید: مولایمان امام زمان علیه السلام به من فرمودند: به مردم بگو: باید به این مکان رغبت کنند (بیایند) آن را عزیز و بزرگ دارند و در اینجا چهار رکعت نماز گذارند؛

دو رکعت برای تحیت و احترام مسجد که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و هفت مرتبه سوره «اخلاص» و در هر رکوع و سجده ذکر آن را هفت مرتبه بگویند. و پس از آن دو رکعت برای امام زمان صلوات الله علیه به گونه ای که ذکر می شود انجام دهند:

 سوره «حمد» را شروع کند به آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» که رسید آن را صد مرتبه تکرار کند سپس سوره حمد را تمام کرده سوره اخلاص را بعد از آن بخواند و در هر رکوع و سجده ذکر آن را هفت مرتبه بگوید و رکعت دوم را نیز همین گونه بخواند.

 و چون نماز را به پایان برد تهلیل (لااله الا الله) گفته و تسبیح حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بگوید و چون از آن فارغ شد به سجده رفته و بر محمد و آل محمد صلی الله و علیه و آله صد مرتبه صلوات می فرستد.    

نماز منسوب به امام زمان علیه السلام برای رفع مشکلات

صاحب کتاب «جنات الخلود» این نماز را به امام زمان علیه السلام نسبت داده است: شب قبل از خواب، ظرف تمیزی را که پر از آب پاکیزه است در کنار سر خود بگذارید و با پارچه تمیزی آن را بپوشانید و چون برای نماز شب برخاستید سه جرعه از آن آب را بنوشید و با باقیمانده آن وضو بسازید. رو به قبله بایستید و اذان و اقامه بگویید و دو رکعت نماز با هر سوره ای که خواستید بخوانید.

 بعد از خواندن سوره به رکوع رفته و بیست و پنج مرتبه بگویید: «یاغیاث المستغیثین» (ای فریادرس دادخواهان) سپس سر از رکوع برداشته همین ذکر را بیست و پنج مرتبه بگویید و همین کار را در سجده اول و بعد از سجده اول، و در سجده دوم و بعد از سجده دوم تکرار کنید.

 سپس برای رکعت دوم برخاسته و همین کار را در رکعت دوم نیز انجام دهید که در این هنگام سیصد مرتبه این ذکر را گفته اید. سپس تشهد خوانده و سلام نماز را می گویید. بعد سر به سوی آسمان بلند کنید و سی مرتبه بگویید: «من العبد الذلیل الی المولی الجلیل» (از سوی بنده ای خوار به سوی مولایی بزرگوار) و حاجت خود را بگویید که به اذن الهی زود اجابت می شود.

 

محدث قمی این نماز را تحت عنوان «نماز استغاثه» در کتاب «الباقیات الصالحات» نقل کرده ولی آن را به امام زمان علیه السلام نسبت نداده است.

    

صحیفه مهدیه، سید مرتضی مجتهدی، صفحه 185


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس