هیئت چهار نفره مجلس سنای آمریکا در سفر خود به افغانستان خواستار افزایش تعداد نیروهای نظامی و ادامه حضور آنها در افغانستان شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «رها»، هیئت چهار نفره مجلس سنای آمریکا که به سرپرستی «جان مک کین» به کابل سفر کرده است در گفتگویی با خبرنگاران افغانستانی گفتند: بالاخره در جنگ افغانستان پیروز می شویم، اما این پیروزی ده ها سال بعد بدست خواهد. آنها همچنین نسبت به کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار دادند.

این  سناتور آمریکایی گفت: سرانجام پیروز جنگ در افغانستان خواهیم بود، ولی رسیدن به این پیروزی دهها سال به طول خواهد انجامید. مردم آمریکا به خوبی می دانند که داشتن شریک خوبی چون دولت افغانستان بهترین راه برای مبارزه با کسانی است که قصد دارند حملات تروریستی در سراسر دنیا راه اندازی کنند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: دولت اوباما بهتر است قبل از آنکه دیر شود در خصوص تعداد نظامیان مستقر در افغانستان تصمیم گیری کند.

وی در ادامه افزود: کاهش تعداد نظامیان در افغانستان ممکن است باعث تکرار فاجعه عراق در افغانستان شود، کشوری که گروه تروریستی داعش بیشتر شهرهای آن را به تصرف خود درآورد.

جان مک کین که ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا را به عهده دارد از تصمیم کاخ سفید در سال گذشته مبنی بر خودداری نیروهای آمریکایی از هدف قرار دادن شورشیان طالبان بجز در مواقع دفاع از خود، نیز به شدت انتقاد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: قوانین درگیری نیروهای آمریکایی با شورشیان در افغانستان چنان محدودیتی داشت که فرصتی تازه را برای طالبان و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان فراهم کرد.

«لیندزی گراهام» سناتور جمهوری خواه آمریکایی در جمع خبرنگاران در کابل گفت: من نمی توانم پیروزی را با ۹۸۰۰ سرباز کنونی تضمین کنم، اما شکست را با ۵۵۰۰ سرباز تضمین می کنم.

وی در ادامه افزود: روزهایی سختی را پیش رو خواهم داشت اگر بخواهم از ادامه حضورمان در افغانستان حمایت کنم. اگر نظامیان آمریکایی را به ۵۵۰۰ تن کاهش دهیم، اینجا (افغانستان) تجزیه می شود.

«لیندزی گراهام» به همراه «جان مک کین»، «ساسی» و «جو دانلی» وارد کابل شده اند تا در کنار نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان روز استقلال کشورشان را جشن بگیرند.

لازم به ذکر است که این سناتورهای آمریکایی در صحبت های خود از افغانستان به عنوان کشوری یاد کردند که مامنی تاریخی برای گروه هایی چون القاعده بوده است و نیاز به زمان است تا این معضل رفع شود.

۱۵ سال پس از ورود نیروهای ناتو به افغانستان به رهبری آمریکا و سرنگونی دولت طالبان، اوضاع امنیتی در افغانستان همچنان شکننده است و «باراک اوباما»ایالت متحده آمریکا مردد است که آیا تعداد کنونی ۹۸۰۰ نظامی خود را در افغانستان حفظ کند و یا این تعداد را به ۵۵۰۰ تن کاهش دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس