جمعی از مدیران و نهادهای سینمایی از جمله «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی, فرید فرخنده کیش «مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران» درگذشت کیارستمی را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، جمعی از مدیران و نهاد های سینمایی از جمله «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی, فرید فرخنده کیش «مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران

پیام تسلیت فرید فرخنده کیش :

انا لله و انا الیه راجعون

آرام بخواب افتخار ایران،

"طعم گیلاس" گوارایت استاد،

در بهشت برین "زیر درخت زیتون" آرامش بگیر ای مظهر صلح و دوستی،

خانه را خالی کردی و دیگر نمیدانیم "خانه ی دوست کجاست؟" ولی دوست همیشگی ما خانه تو در قلب ماست و یادت همیشگی،
چه کسی می گوید "زندگی و دیگر هیچ" زندگی سینمای ملی همه اش مدیون توست،
"باد ما را خواهد برد"، همه ی ما را، ولی تو چه زود رفتی،
از این به بعد "مشق شب" ما نوشتن مکرر افسوس است، افسوس، افسوس، ..

"زنگ تفریح" تمام شد، "تجربه" با تو تکرار نشدنی ست، "نان و کوچه" ما تلخ و تاریک است، چه کسی می گوید"دو راه حل برای یک مساله وجود" دارد، یک راه حل بیشتر وجود ندارد، تحمل و پذیرش حقیقت، بزرگمرد خداحافظ، سخت دلتنگت خواهیم شد ولی این مساله یک راه دارد تحمل واقعیت، حقیقت دارد، سینمای ایران دیگر تو را ندارد ولی خاطراتت جاویدان است و یکتا، خدا حافظت در بهشت برین باشد، تو را به او میسپاریم گوهر یکتا.

فرید فرخنده کیش

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران

*پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فارابی

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت.

در پیام علیرضا تابش آمده است: شب غم انگیز سینمای ایران

باورش سخت است که کیارستمی افتخار سینمای ایران در جهان، دیگر فیلم نمی سازد، گویا ناگزیر به خداحافظی با بخش بزرگی از سینمای ایران شده ایم و با فقدان عباس کیارستمی حس سنگینی به همه ما دست می دهد.

تسلیت به همه دوستداران سینما و هنرمندان ارزشمندی که برای اعتلای نام سینمای نجیب ایران در جهان، تلاش ها کرده اند... روحش شاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر علی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    عباس کیا رستمی رو میشناسید؟ چقدر از فیلمهاشو دیدین و آشنایی دارین؟ کجا زندگی میکردن؟ فکرشون چی بود؟.....لطفاً یک نفر خبرنگار بیاد و تو همین خیابون ولیعصر تهران از بالا به پائین جلوی تک تک مردم رو بگیره و این سوالات رو ازشون بکنه....جوابای جالبی میشنوه... ایشون فوت کردن ، خدا بیامرزدشون و از سر تقصیرات همه بگذره...ولی کی بودن؟ ایشون بعنوان یک فیلمساز چه خدمتی به فرهنگ ملی و اسلامی و شیعی این مملکت کردن ؟ خدا چه جایگاهی در فیلمهای ایشون داره؟ مگه نه اینکه جوائزی که به ایشون برا فیلمهاشون در فستیوالهای بین المللی داده اند بیشتر بخاطر نگاه صرفاً اومانیستی ایشون به بشر فعلی هستش... اصلاً کدوم یک از فیلمهای ایشون در ذائقه اکثریت مردم(فقط طیف کوچک روشنفکر نمای فیلمباز رو نیگم ها، اکثریت مردم ایران)جا خوش کرده و مردم یادی از اون میکنن؟ مردم علی حاتمی رو خوب میشناسن یا ایشونو؟ فیلمهای مرحوم حاتمی در میان مردم جریان ساز بوده یا فیلمهای ایشون؟ ایشون فیلمساز بوده...خیلی خوب...اما فیلمساز بزرگ به معنای فیلمساز مردمی و جریان ساز نبوده...ایشون یه سینمای مولف داشتن که مخصوص خودشون بوده و فیلمهای ایشون هیچ ربطی به فرهنگ این مرزو بوم نداره...ایشون بهیچ عنوان ضد وطن به معنی خاک و میهن نبوده...اما با وطن به معنای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی که خدا و اهل بیت در اون جایگاه والائی داشتن رو قبول نداشته...انسان فیلمهای ایشون یک بشر صرفاً اومانیستی هست و لاغیر...بخصوص سیاه نمائی در فیلمهای ایشون در حد اعلا موج میزنه... بهر حال خدا بیامرزدشون ...اما ایشون اینقدر هم شایسته تقدیر حداقل از طرف رئیس جمهور نبودن...اما ما هنرمندان خیلی خیلی بزرگ و اصیل ایرانی داریم که دونه دونه فوت میشن اما رئیس جمهور هیچ وقت به یادشون نمی افته...مثل مرحوم سبزواری...و خیلی های دیگر ...
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    چشم از این به بعد می‌سپاریم جضرتعالی ممیزی بفرمایید هنرمندانو. چقدر ادبیاتت شبیه لمپن پرولتاریای قرن بیستم توی شورویه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس