کد خبر 599157
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

شادمهر راستین گفت: گفته شده است که آقای کیارستمی بر اثر سکته قلبی در خانه فوت کرده است و در بیمارستان نبوده گویا این سکته قلبی نیز تحت شعاع بیماری سرطانی بوده که وی از آن رنج می برده است.

به گزارش مشرق،شادمهر راستین در ارتباط با در گذشت عباس کیارستمی و همچنین برخی از جزییاتی که اطلاع داشت گفت: من هم چیز زیادی نمی دانم اما گویا دوستان شان در فرانسه خبر اصلی را دادند و این کارگردان در خانه فوت کرده است.

وی در ادامه افزود: گفته شده است که آقای کیارستمی بر اثر سکته قلبی در خانه فوت کرده است و این ضایعه را به جانعه هنری و سینمایی تسلیت می گویم.

عباس کیارستمی (زادهٔ 1 تیر 1319، تهران) فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر و عکاس ایرانی تا چندی پیش به علت بیماری سرطان در کشورمان بستری بود که برای ادامه درمان به فرانسه رفت. او همچنین برنده نخل طلای فرانسه و بسیاری دیگر ازجوایز بین المللی بود و در سال 2011 جزو 6 کارگردان برتر جهان نیز معرفی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    مرگ به سراغمون میاد چه ایران باشیم چه فرانسه
  • مهدی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    خدایت بیامرزد ای هنرمند معنی گرا، ای شناسنامه سینمای ایران در مجامع جهانی. او کسی بود که سینمایش هیچگاه به ابتذال و سطحی گری نیالود و امضایش پای آثارش بود!
  • امیر علی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    عباس کیا رستمی رو میشناسید؟ چقدر از فیلمهاشو دیدین و آشنایی دارین؟ کجا زندگی میکردن؟ فکرشون چی بود؟.....لطفاً یک نفر خبرنگار بیاد و تو همین خیابون ولیعصر تهران از بالا به پائین جلوی تک تک مردم رو بگیره و این سوالات رو ازشون بکنه....جوابای جالبی میشنوه... ایشون فوت کردن ، خدا بیامرزدشون و از سر تقصیرات همه بگذره...ولی کی بودن؟ ایشون بعنوان یک فیلمساز چه خدمتی به فرهنگ ملی و اسلامی و شیعی این مملکت کردن ؟ خدا چه جایگاهی در فیلمهای ایشون داره؟ مگه نه اینکه جوائزی که به ایشون برا فیلمهاشون در فستیوالهای بین المللی داده اند بیشتر بخاطر نگاه صرفاً اومانیستی ایشون به بشر فعلی هستش... اصلاً کدوم یک از فیلمهای ایشون در ذائقه اکثریت مردم(فقط طیف کوچک روشنفکر نمای فیلمباز رو نیگم ها، اکثریت مردم ایران)جا خوش کرده و مردم یادی از اون میکنن؟ مردم علی حاتمی رو خوب میشناسن یا ایشونو؟ فیلمهای مرحوم حاتمی در میان مردم جریان ساز بوده یا فیلمهای ایشون؟ ایشون فیلمساز بوده...خیلی خوب...اما فیلمساز بزرگ به معنای فیلمساز مردمی و جریان ساز نبوده...ایشون یه سینمای مولف داشتن که مخصوص خودشون بوده و فیلمهای ایشون هیچ ربطی به فرهنگ این مرزو بوم نداره...ایشون بهیچ عنوان ضد وطن به معنی خاک و میهن نبوده...اما با وطن به معنای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی که خدا و اهل بیت در اون جایگاه والائی داشتن رو قبول نداشته...انسان فیلمهای ایشون یک بشر صرفاً اومانیستی هست و لاغیر...بخصوص سیاه نمائی در فیلمهای ایشون در حد اعلا موج میزنه... بهر حال خدا بیامرزدشون ...اما ایشون اینقدر هم شایسته تقدیر حداقل از طرف رئیس جمهور نبودن...اما ما هنرمندان خیلی خیلی بزرگ و اصیل ایرانی داریم که دونه دونه فوت میشن اما رئیس جمهور هیچ وقت به یادشون نمی افته...مثل مرحوم سبزواری...و خیلی های دیگر ...
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    جناب لمپنپرولتاریا! انگار رسالت دینی خودت می‌دونی بیایی و متن بی سرو ته‌تو کپی کنی پای تمام مطالب مربوط به اون مرحوم.
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    ناشناس12 :16 از چه دارید می سوزید متن کاملاً گویا و گوشه ای از کارنامه ایشان را بازگو کرده است نقد امیر علی واقع بینانه بود قرار نیست همه مثل تو و امثال تو نگاهشان به خارج و... باشد
  • کامران ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    با امیر علی موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس