کد خبر 598126
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵

العالم - هزاران شهروند بحرینی پیکر شهیده «فخریه مسلم» 42 ساله را که گفته می شود به دست عوامل رژیم آل خلیفه به شهادت رسید، تشییع کردند.

به گزارش مشرق، شبکه العالم و به نقل از سایت "مرآه البحرین" نوشت: هزاران شهروند بحرینی امروز (شنبه) درحالی پیکر شهیده فخریه مسلم مادر سه کودک بحرینی را تشییع کردند که اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کشور بحرین درباره علت شهادت وی در هاله ای از ابهام و شک و تردید فرو رفته است.

وزارت کشور بحرین ادعا کرده که این شهروند در یک انفجار تروریستی جان خود را از دست داده، اما فعالان حقوقی و اهالی منطقه نسبت به این ادعا تردید دارند و تاکید کرده اند که وی هنگام رانندگی براثر اصابت گلوله به شهادت رسیده است.

تشییع کنندگان پیکر این شهید بحرینی شعارهایی چون مثل "هيهات من الذلة"، "الله أكبر عليك يا حمد" و "حمد مسئول اصلی این جنایات است" سر دادند.

بحث و کشمکش درباره این حادثه روز گذشته به میان اعضای مجلس نمایندگان بحرین نیز کشیده شد و برخی از این نمایندگان از طریق واتس آپ تصاویری از صحنه بحث و کشمکش در این خصوص منتشر کردند که دربرگیرنده اتهاماتی مبنی بر مسئولیت وزارت کشور آل خلیفه در این حادثه  است.

دادستانی کل بحرین نیز امروز ادعا کرد که علت مرگ فخریه مسلم احمد انفجار بمب و اصابت ترکش آن به سر وی بوده است، اما نیروهای انقلابی با رد این ادعا تاکید می کنند که فخریه مسلم با شلیک مستقیم گلوله به سر جان باخته است.

"یوسف المحافظه" معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد که فخریه مسلم در خیابانی که از نویدرات به ستره منتهی می شود به شهادت رسیده و این درحالی است که انفجار مذکور در خیابانی روبرویی به وقوع پیوسته است و لازم است طرف های مستقل در این زمینه تحقیق کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای خواهان تحقیق فوری و غیر جانبدارانه و شفاف در خصوص این حادثه برای مشخص شدن علت واقعی شهادت این زن بحرینی شد.

این مرکز، ضمن محکوم کردن اقدام های خشونت آمیزی که به شهادت فخریه مسلم منجر شده است، از همه طرف ها خواست از بکاربردن خشونت اجتناب کنند.

{$sepehr_album_42059}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس