کد خبر 600689
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

هزاران بحرینی با برگزاری تظاهرات گسترده شعار برکناری شاه این کشور را سرداده و اقدامات طایفه‌گرایانه را محکوم کردند.

 به گزارش مشرق، هزاران بحرینی جمعه (دیروز) با شرکت گسترده در تظاهراتی تحت عنوان «جمعه الفداء» خواستار پایان حکومت آل‌خلیفه در این کشور شدند و اقدامات طایفه‌گرایانه علیه اکثریت جمعیت این کشور یعنی شیعیان را محکوم کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «مرآه البحرین»، تظاهرات‌کنندگان تصاویر مربوط به شیخ «عیسی احمد قاسم» رهبر شیعیان این کشور را ماه گذشته (ژوئن) سلب تابعیت شد، برافراشتند.

بنا به گزارش مذکور، این تظاهرات در شهر‌های مختلف بحرین انجام شد و تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی از «حمد بن عیسی» شاه این کشور خواستند از حکومت کنار برود و وی را مسئول نقض حقوق بشر و سختگیری‌های اخیر نسبت به شیعیان در برگزار مراسم‌های دینی‌شان اعلام کردند.

دولت بحرین برگزاری نماز در بزرگترین مسجد شیعیان در «الدراز» واقع در غرب این کشور را ممنوع کرده و یشعیان در اعتراض به این اقدام چهار هفته است که نماز جمعه را تحریم کرده اند.

تظاهرات‌کنندگان هم‌چنین در اعتراض به لغو تابعیت شیخ قاسم ، تصاویر شاه بحرین را که بر روی آن نوشته شده بود «اشغالگران مزاحم بروند و ساکنان اصیل بمانند» را برافراشتند و خوستار رفتن وی شدند؛ آنها با این اقدام به اشغال بحرین توسط خاندان آل‌خلیفه در 200 سال پیش اشاره کنند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان در شهرهای «البلاد القدیم»، «ستره» و المعامیر» از گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای استفاده کردند؛ این شهرها در بحرین مناطقی هستند که از خدمت در ادارات دولتی محرومند.

این در حالی است که تحصن در مقابل منزل شیخ قاسم هنوز ادامه دارد و تحصن‌کنندگان تاکید کرده‌اند مکان مذکور را ترک نخواهند کرد.

{$sepehr_album_42275}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس