کد خبر 600574
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

رژیم آل‌خلیفه در راستای تشدید خفقان علیه فعالان و مخالفان سیاسی در بحرین، یک فعال حقوق بشری را از سفر به خارج از این کشور محروم کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «رای الیوم»، «شرف الموسوی» رئیس شورای اداری «انجمن شفافیت بحرین»، روز جمعه تأکید کرد که مقام‌های بحرینی او و «محمد تاجر»، یک حقوقدان را از سفر به عربستان سعودی منع کرد.

الموسوی در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: «بعد از یک ساعت انتظار، امروز- جمعه- 8 جولای به همراه حقوقدان محمد التاجر از سفر ممنوع شدیم. ما قصد داشتیم از پل "ملک فهد" به عربستان سعودی برویم.»

انجمن شفافیت بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم برای ممنوع السفر کردن با تعهد بحرین به اجرای مفاد کنوانسیون بین‌المللی مقابله با فساد و دیگر توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله ماده 19 بیانیه جهانی حقوق بشر منافات دارد.»

انجمن شفافیت بحرین تأکید کرد: تصمیم برای ممنوع السفر کردن الموسوی و التاجر با تعهدهای بحرین به شورای حقوق بشر و پایبندی آن به دستورات کمیته مستقل حقیقت یاب تعارض دارد.

پارلمان اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین، «از قلع و قمع مستمر مدافعان حقوق بشر، مخالفان سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی و همچنین محدود کردن حقوق شهروندی مردم از جمله آزادی بیان، تجمعات و تشکیل نهادهای مدنی، حزبی و عدم حاکمیت قانون در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده بود.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس