کد خبر 597945
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

یکی از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب معتقد است ساختن سریال‌های تاریخی یکی از نیازهای اصلی جامعه است و مجموعه «معمای شاه» خیلی خوب توانسته است تاریخ معاصر را به تصویر بکشد.

به گزارش مشرق، عبدخدایی از مبارزان قبل از انقلاب و از اعضای فدائیان اسلام بوده و هم‌اکنون دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام است پیرامون سریال معمای شاه به صابرنیوز گفت: مجموعه معمای شاه سریال خوبی است یک ضرب المثلی داریم با این عنوان که فلان فرد را فیلم کردند یا فلان موضوع فیلم است.

وی افزود: غیر از فیلم های مستندی که موجود است و فیلم هایی که تهیه می شود یک مقداری اغراق و یک مقداری هم ضعف دارد. هیچ فیلمی کامل نیست حتی فیلم محمد رسوالله (ص)، یا  فیلم عمرمختار که آنتونی کوئین یکی از هنرپیشه های خوب آن است. فیلم را باید در حدود خود فیلم بررسی کرد.

وی اظهارداشت: به نظر من ساختن فیلم تاریخی یکی از نیازهای اصلی جامعه است. تاریخ یعنی هویت یک ملت. ملتی که هویت خود را نشناسد زود تحت سلطه قرار می گیرد. یکی از دلایلی که ما با غرب مخالفیم این است که غرب می خواهد هویت های ملی، مذهبی، تاریخی را از ما بگیرد. لذا با ساخت فیلم های تاریخی و آگاهی دادن به ملت و جوان ها بسیار واجب است.

وی در پایان گفت: تاریخ را باید بی طرف نگاه کرد. من به عنوان یک فدایی اسلام وقتی می خواهم تاریخ را نگاه کنم باید آن اعتقاداتی که نسبت به فداییان اسلام دارم را کنار بگذارم و اگر اشتباهی هم فداییان اسلام داشتند بیان کنم. لذا برای ساخت سریال تاریخی باید نگاه بی طرفانه رعایت شود. در مجموع کارگردان سریال خیلی زحمت کشیده است باید از ایشان تشکر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس