کد خبر 592969
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

تاج پهلوی دوم و همانند سازی شده در پروژه ملی«معمای شاه» از سوی شبکه اول صدا و سیما به کاخ موزه سبز واقع در مجموعه سعدآباد اهدا شد.

به گزارش مشرق، در «کاخ شهوند» که به کاخ سبز مشهور است، بخش‌هایی از سریال معمای شاه همچون اتاق هیئت وزرا، تالار بزرگ، تالار حضور، تالار تشریفات، اتاق پیانو، اتاق خواب ثریا، اتاق کار رضا شاه، اتاق خواب محمد رضا و... مورد استفاده قرار گرفته است.

در کاخ دیگر «کاخ سفید» نیز بخش‌های مربوط به تالار غذاخوری، دفتر کار فرح، اتاق خواب فرح، اقامتگاه پرون، اتاق بیلیارد، اتاق خو آب ثریا، تالار تشریفات و... مقابل دوربین رفته است.

«معمای شاه» پایان یافت+ تصاویر

براین اساس تاج همانند سازی شده که در صحنه تاج گذاری محمد رضا پهلوی استفاده شد، به‌مناسبت پایان این پروژه ملی به کاخ موزه سبز سعدآباد اهدا شد.

تاج اصلی که در موزه جواهرات ملی نگهداری می‌شود از طلا و نقره ساخته شده و آراسته به الماس‌های برلیان بسیار اعلاء، تخمه‌های درشت زمرد، یاقوت کبود و مروارید است. کلاه تاج ابره مخمل قرمز است و در قبه آن که تخمه زمرد خیاره در چنگ نشانده، قرار دارد.

«معمای شاه» پایان یافت+ تصاویر

این تاج در چهار طرف، دارای چهار کنگره پله پله به شکل تاج‌های شاهنشاهان ساسانی است که در وسط و زیر کنگره پیشین آن، خورشیدی زرین با شعاع‌های الماس نشان و تخمه الماس زرد درشت نصب شده است و در پشت همین کنگره، جقه پایه دار اسلیمی و در پشت آن پر قو قرار دارد.

به گزارش مجموعه سعدآباد ساخت مجموعه معمای شاه سه سال طول کشید و راوی جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    متاسفانه این سریال در جذب مخاطب خیلی ضعیف عمل کرد ، صداو سیما بجای دولت اینچنین سریالهای پر هزینه می تونست چندین سریال جذاب بسازد
  • محمد حسن ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سریال معمای شاه هم سریالی جذاب و پرطرفدار هست هم خیلی با مفهوم کار صدا و سیما در ساخت این سریال قابل تقدیره...دست مریزاد به عوامل ساخت این مجموعه عالی
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    خیلی هم خوب است عقده ای بازی در نیاورید
  • شاهرخ ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سریال کمدی یا خانوادگی نیست که مخاطب ریز و درشت بنشیند و نگاه کنند، سریال بازگوکننده وقایع تاریخی است که صد البته مخاطبان خاص خود را دارد و به عنوان یک سند باقی خواهد ماند.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    من اصلا این فیلم رو نگاه نکردم
  • آرمان ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    سریال معمای شاه واقعا سریال زیبایی هستش
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    سریال بسیار زیبایی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس