کد خبر 601329
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

فرمانده انصارالله با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات سنگین مزدوران منصور هادی برای نفوذ به منطقه راهبردی فرضه نهم در صنعا را ناکام گذاشتند، گفت: در برهه پیش رو مواضع ائتلاف سعودی را موشک‌باران می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، فرمانده انصارالله خبر داد: یگان موشکی نیروهای ویژه یمن تجهیزات نظامی بزرگ ائتلاف سعودی در منطقه نهم صنعا را هدف گرفت.

وی افزود: یک فروند موشک بالستیک تجهیزات نظامی بزرگی را که از مأرب عازم دورترین نقطه در فرضه نهم بود، هدف گرفت، صدای انفجار نخست در اطراف مأرب شنیده شده و به دنبال آن دود ناشی از انفجارهای دیگری از مناطقی دور مشاهد می‌شد اما اطلاعات دقیقی درباره نتایج این حمله موشکی نرسیده است.

این فرمانده نظامی انصار الله گفت: اگر تروریسم و حمایت از شبه نظامیان تروریست در یمن ادامه پیدا کند، موشک‌های بالستیک ائتلاف سعودی را در آینده نیز هدف خواهند گرفت.

منطقه فرضة نهم از دروازه‌های ورودی مهم صنعا پایتخت یمن به شمار می‌رود و در صورت سقوط این منطقه مناطق «ارحب» و «بنی الحارث» در شمال صنعا نیز سقوط می‌کند که در این صورت پایتخت یمن در تیرس عناصر منصور هادی و مزدوران سعودی قرار خواهد گرفت.

ارتش و کمیته‌های مردمی به نبرد صنعا پاسخ دادند

پس از توافق بر سر تعویق مذاکرات کویت تا پس از ایام عید فطر، جبهه‌های نبرد در یمن طی این روزها شاهد پیشروی مزدوران سعودی و همچنین حملات هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی است تا بدین ترتیب مقصود آنها را برای متوسل شدن به عملیات‌های نظامی نشان بدهد اما رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی با پشتیبانی یگان موشکی یمن در آمادگی کامل برای دفع و ناکامی همه نقشه‌های آنهاست.

ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن طی روزهای گذشته بارها از تلاش برای تکمیل آمادگی‌های خود به منظور اجرای عملیات نظامی بزرگی در شهر نهم و پیشروی به سوی صنعا سخن گفتند.

افزایش تهدیدهای فرماندهان نظامی بزرگ طرفدار منصور هادی در مدت اخیر که تازه‌ترین آن تهدید «علی المقدشی»، فرمانده شبه نظامیان در مأرب بود، تاثیری بر بازارهای محلی که شاهد جنب و جوش بی سابقه‌ای است، نداشته و همزمان با تقویت جبهه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی از لحاظ نیرو و تجهیزات برای ناکام گذاشتن هر گونه تلاش نیروهای مزدور ریاض در ایام عید، خرید و فروش در این روزها ازثبات لازم برخوردار است.

ارتش و کمیته‌های مردمی بیش از یک حمله نظامی نیروهای طرفدار منصور هادی را در منطقه «المشجع» صرواح دفع کردند.

بک منبع نظامی گفت: نیروهای مزدور سعودی با پشتیبانی نیروی هوایی عربستان از محور «عرقوب» و منطقه «المشجح» قصد پیشروی به سوی شهر صرواح را داشتند که ارتش و کمیته‌های مردمی این حمله آنها را دفع و شماری از مهاجمان را از پا درآوردند.

مزدوران سعودی با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف سعودی همچنین تلاش داشتند به منطقه راهبردی «نقیل بن غیلان» نفوذ کنند که در این حمله ناکام ماندند.

ارتفاعات «نهم» و تپه «رشح الهامه» نیز شاهد درگیری‌های شدیدی بود که 2 طرف در آن از تسلیحات سنگین استفاده کردند و جبهه پیرامون ««جبل المجاوحه» و منطقه «بنی فرج» در «نهم» نیز شاهد تجدید درگیری‌هاست.

در همین راستا کمیته آتش‌بس محلی در استان مأرب درباره تشدید حملات نظامی ائتلاف سعودی در شماری از جبهه های نبرد در این استان هشدار داد.

این کمیته در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که بیش از 20 کاروان نظامی ائتلاف سعودی به سوی جبهه نهم رسیده و همچنان تجهیزات و کاروان‌های نظامی در شماری از جبهه‌ها ادامه دارد که این نشانه مقاصد ائتلاف سعودی برای تشدید حملات نظامی در ایام عید فطر است.

در استان الجوف نیز درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با نیروهای طرفدار سعودی در شهر المتون، المصلوب و الغیل جریان دارد.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای مزدور سعودی در حمله توپخانه‌ای شدید منازل و مزاع شهروندان در منطقه المشراب در شهر المتون را هدف گرفتند که به مجروح شدن شدید یک زن منجر شد.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی پیشروی به سوی شهر الغیل و المصلوب را نیز ناکام گذاشتند.

مناطق تعز شاهد درگیری‌های نظامی در ایام عید بوده و ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند در جبهه جنوبی این استان در همجواری استان جنوبی لحج پیشروی‌های بزرگی داشتند، مساله‌ای که نگرانی ائتلاف سعودی از نزدیکی هر چه بیش‌تر ائتلاف سعودی به پایگاه نظامی العند را بیش‌تر کرده است.

در همین حال و پس از ترک میز مذاکرات کویت از سوی هیات‌های یمنی ائتلاف سعودی در ایام عید اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک از خاک یمن به سوی شهر «ابها» در جنوب عربستان شلیک کرده و این چهارمین موشکی است که از زمان اعلام آتش بس و آغاز مذاکرات از خاک یمن شلیک شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس