کد خبر 597620
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

دربیست و پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی ماه عسل کارگردان فیلم سینمایی ایستاده در غبار میهمان این برنامه شد و ناگفته‌هایی از احتمال زنده ماندن یا شهادت حاج احمد متوسلیان بیان شد.

به گزارش مشرق، بیست و پنجمین قسمت از برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی و با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی ایستاده در غبار روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

محمدحسین مهدویان در ابتدای این برنامه با اشاره به تحقیق‌های زیادی که درباره احمد متوسلیان انجام داده از او به عنوان یک کشف بزرگ یاد کرد و گفت به دلیل دغدغه‌ای که درباره مرگ دارم و با در نظر گرفتن برهه‌ای از تاریخ که در آن عده‌ای از افراد با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند یقین کردم که می‌توانم از احمد متوسلیان به خاطر این روحیه خاصی که داشت فیلم بسازم.

وی ادامه داد: احمد متوسلیان در کنار رفتارها و خشم‌های ناگهانی خود رحم و انصاف و صداقت و صراحت نیز داشت و یک قهرمان واقعی بود که در مورد موضوعات مختلف حق مردم را برایشان می‌گرفت.

«احمد متوسلیان» مهمان ماه عسل شد

صداهای به کار رفته در فیلم سینمایی ایستاده در غبار واقعی هستند به این معنا که صدای خود احمد متوسلیان در این فیلم وجود دارد و صحنه‌ها بازسازی شده است.

در بخش دیگری از این برنامه آقای عسگری از همرزم‌های احمد متوسلیان روی صحنه حاضر شد و گفت: در سال 58 و زمانی که می‌خواستیم جاده بین پاوه و کرمانشاه را آزاد کنیم متوسلیان را در آنجا دیدم.

وی ادامه داد: احمد متوسلیان صلابت بسیار داشت و در کارش بسیار مقتدر و محکم بود اما قلبی مانند گنجشک مهربان داشت.

در این قسمت از ماه عسل بخشی از فیلم ایستاده در غبار که در مورد گفتگوی احمد متوسلیان و آقای عسگری بود پخش شد.

در این قسمت از برنامه علیخانی دو میهمان دیگر که یکی از آن‌ها پسر محسن موسوی کاردار سفارت لبنان بود به جمع میهمانان اضافه شدند.

«احمد متوسلیان» مهمان ماه عسل شد

موسوی در این برنامه با اشاره به سرنوشتی که پس از جنگ برای متوسلیان رقم خورد گفت: پس از فتح خرمشهر احمد متوسلیان و تعدادی دیگر از رزمندها در تیپ 27 محمد رسول‌الله برای دفاع از لبنان در مقابل اسرائیل به سمت لبنان اعزام شدند در حالیکه پس از رسیدن به آنجا مشاهده کردند که آن‌ها آماده پذیرایی از این تعداد نیرو و مقاومت در مقابل اسرائیل را نداشتند.

وی افزود: امام خمینی (ره) از اعزام این نیروها به لبنان خبر نداشت زمانیکه مطلع شد از این اقدام به عنوان یک فریب بزرگ دشمن یاد کرد و خواستار بازگشتن نیروها شد.

در بخش پایانی ماه عسل مشخص شد در حال حاضر و در روز 14 تیرماه 34 سال از روزی که ماشین احمد متوسلیان ربوده می‌شود زمان می‌گذرد. در آن ماشین احمد متوسلیان محسن موسوی یک خبرنگار و یک عکاس حضور داشتند که در لبنان ناپدید می‌شوند و هنوز هم مشخص نیست که زنده هستند و یا به شهادت رسیده‌اند.

موسوی در اشاره‌ای که در صحبت‌هایش به موضوع ربوده شدن ماشین متوسلیان داشت این فرضیه را یاداوری می‌کند که این ممکن است در همان زمان یا مدتی بعد متوسلیان و همراهشان در زندان به شهادت رسیده باشند یا اینکه بعدها به نام‌های اسرائیلی تحویل داده شده باشند.

عسگری در پایان این برنامه گفت: با شناختی که از شخصیت احمد متوسلیان داشتم فکر می‌کنم که تنها قبای شهادت بر تن او پوشیده می‌شود.

مهدویان کارگردان ایستاده در غبار در آخرین دقایق برنامه از روز 14 تیر به عنوان سالگرد ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی یاد کرد و از مردم دعوت کرد تا در این روز در سینماها از فیلم ایستاده در غبار دیدن کنند.


منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    این برنامه ها برای آماده کردم مردم برای اعلام شهادت آن چهار مرد بیچاره است و البته مقدمه عادی سازی روابط با اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس