«ماه عسل» امشب میزبان بازیگری بود که از رازهای زندگی خود گفت.

اشک‌های بی‌پایان پرستو صالحی در «ماه عسل»/ خانم بازیگر از اعتیاد پدرش گفتبه گزارش مشرق، هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان95، در لحظات منتهی به افطار برنامه «ماه عسل» پنجره‌ی خود را مقابل چشمان مشتاقان خود گشود.بعد از پخش دعای فرج و تیتراژ ابتدایی علیخانی ضمن قبولی طاعات و قدردانی از مخاطبان آنها را به دیدن پشت صحنه برنامه دیروز دعوت کرد.

احسان عليخاني در واكنش به حادثه تلخي كه براي جوانان سرباز إيراني در جاده سيرجان رخ داد گفت: بايد تسليت بگوييم به خانواده هاي بچه هايي كه مادر و پدرانشان چشم انتظار برگشتشان بودند اما اين اتفاق رخ داد. آنها در حالي دچارِ اين حادثه شدند كه هنوز خاك، پوتين هايشان را هم نگرفته بود و متاسفانه از دستشان داديم. من از طرف خودم ، رفقام و همه همكارانم تسليت ميگويم اين اتفاق را و از خداوند براي بازمانده هاي آنها صبر ميخواهيم.

ماجراهاي جاده ها هم كه خيلي تكراري شده و بايد اينقدر آن را تكرار كنيم تا فكري به حالش شود و شاهد ايم فاجعه هاي تلخ نباشيم.
بيشتر مراقب رانندگي مان باشيم چون حتي اگر ما شوماخر باشيم ماشين كناري ممكن است سياساكتي باشد!

علیخانی ضمن دعوت مهمان امروز امیر صالحی از مخاطبان خواست تا ثانیه های آخر قضاوت نکنید و فقط امروز شنونده باشید.

امیر صالحی گفت: بچه شرق تهران هستم. متولد 53 پدرم تکنسین ارتش است. خیلی مظلوم بودم و شیطنتی نداشتم.

در ادامه خواهر امیر که پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه حاضر شد.
 
پرستو صالحی ادامه داد: همه چیز در خانواده خوب بود. اسباب بازی هایی داشتیم که همه فامیل حسرت آن را داشتند و هیچ مشکلی نداشتیم. کودکی دلچسبی بود و امیر راست میگه من شیطنت زیادی داشتم حتی به جای آب نفت خوردم.

اشک‌های بی‌پایان پرستو صالحی در «ماه عسل»/ خانم بازیگر از اعتیاد پدرش گفت

امیر گفت: خانواده پدری فرهنگی بودند و همه نسبت به ما حساسیت داشتند.

علیخانی از بحران خانواده پرسید و پرستو گفت: از یک منقل و دوست‌های پدرم شروع شد که انتهاش به اینجا ختم شد. سرطانی بود که خوشبختی تموم شد مادرم اولین بار متوجه شد آن موقع من 8 سالم بود.

امیر ادامه داد: از مرکز توجه پدرم دور شدیم. فقط پدرم با دوستان دور هم بودند و بیشتر در مسافرت‌ها این کار انجام میدادن و میگفتند تفریح است.

پرستو اظهار داشت : من برنامه علیرضا رو دیدم. خیلی گریه گردم بعضی وقتها همه چیز داری بهترین امکانات در اختیارش بود. همه به پدرم  توجه داشتند اما کم کم رفتار پدرم تغییر کرد دعواهای پدر و مادر شکستن ظرف‌ها شروع شد.

صالحی از خانواده و مخاطبان خواست که نیومدم که بگم پدرم بد است آمدم بگم که اعتیاد پدرم را از من گرفت.

در دوران دبستان 11 مدرسه عوض کردم. حتی غیبت‌های فراوانی در حضور از مدرسه داشتم. پدرم در خیلی از مواقع پشیمون میشد.

تمام خانواده همسایه‌ها متوجه شدند و به خاطر سردی رفتار پدرم ازش دور شدم. کارهاشونو نمیفهمیدم ولی با گریه های مادرم از بحران با خبر شدم.

امیر ادامه داد: همه خانواده تلاش برای ترک اعتیاد پدرم کردند جلسه می گذاشتند حتی یک نفر حدود یک ماه در خانه ما بود.

پرستو صالحی عنوان کرد: با توجه به وضع مالی مجبور به فروختن خانه شدیم. حتی سرکار نمیرفتند تا اینکه اخراج شدند و به خاطر همین مشکلات رفتار پدرم خیلی تغییر کرد.

سال های قبل اعتیاد خیلی جرم بود و صاحب خونه که متوجه این موضوع شد با ما برخود میکرد و همین ماجرا ها ادامه داشت تا اینکه پدر ارتشی درس خونده یک تاکسی نارنجی گرفت ی روزی اومد جلوی در مدرسه دنبالم به خاطر اینکه دوستانم متوجه نشوند پدرم معتاد است بهش گفتم برو اومدم خونه دیدم مامانم گفت چرا سوار نشدی از آون موقع اومده داره گریه میکنه به خاطر همین موضوع دو ماه برای ترک اعتیاد به بیمارستان رفت.

امیر در دوران دبیرستان بود به نقاشی ساختمان رفت مادرم تولیدی کار میکرد زمانی که از بیمارستان برگشت  همه چیز خوب بود تا اینکه دوباره شروع کرد نمیدونم این مواد چیه که واقعا ترکش سخته برای امثال علیرضا آرزوی موفقیت دارم که تونستند این کار کنند.

یک روزی به همراه دوستم برای امتحانش رفتم مامانم گفت نرو وقتی برگشتم دیدم عمه ام در خونه را باز کرد و تو حیاط قطره های خون ریخته بود مامانم خونه نبود پدرم خوابیده بود رفتم بیدارش کردم گفتم مامان کجاست  مادرم مثل بوکسور هایی که صورتش داغون میشه شده بود وبعد از این ماجرا که  سال 75 بود پدرم به مدت 13 سال رفت.

در این مدت که من بازیگر شدم فقط یک بار جلوی برج میلاد پدرم را از دور دیدم که آقای دهکردی جلوی من بود گفتم میشه راه برید گفتند چرا؟ گفتم بابام.

سیزده سال به واسطه عمه‌هایم از پدرم با خبر بودیم تا اینکه زنگ زدن گفتند پدرم جواب نمیده. من و امیر پشت در خونه پدرم رفتیم امیر در را شکست و رفت داخل. بعد من رفتم دیدم جنازه پدرم افتاده و از شدت درد دستش را گاز گرفته بودو فوت کرده بود. آن زمان از خدا خواستم کاش یک بار دیگر فرصت بهم بده  تا من به پدرم دوباره فرصت بدم اما اینطور نشد.

پرستو صالحی  با اشک‌هایی که از چشمش سرازیر شده بود از همه دختر و پسرهایی که شبیه آنها هستند خواست به پدرشآن فرصت بدهند.

از خدا طلب بخشش میکنم کاش به عنوان بیمار نگاه میکردم و آن زمانی تلخ تر شد که بعد از مراسم خاکسپاری پدرم رفتیم وسایل خانه‌اش را جمع کنیم یک چمدان پر از مصاحبه های خودم را دیدم و خیلی دلم سوخت.

پرستو صالحی در پاسخ به علت دوری سیزده ساله از پدرش گفت: به خاطر ترس از رفتار مادرم و اینکه خیلی عذاب کشیده بودیم به سمت پدرم نرفتیم.

 پایان امیر و پرستو صالحی ابراز پشیمانی کردندو گفتند کاش تلاش می‌کردیم وقفت میگذاشتیم و الان این عذاب وجدان همراه ما نبود به خاطر این موضوع ما هیچ وقت سیگار هم نکشیدیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    ورود به حریم خصوی افراد و شکستن حرمت دیگران به خصوص پدر بسیار کار زشتی بود، گرچه به نام اشک ماست مالی میشه!
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    2 0
    من به اقای علیخانی پیشنهاد می کنم، که در برنامه هاشون، یکی از مدیران مختلس رو دعوت کنند،که توضیح دهند چگونه با رنج و مشقت و پایمردی به این مقام والا رسیده اند و توانستند با عبور از موانع اختلاس های میلیارد ی انجام دهند،، برنامه جذابی خواهد شد و اشک شوق از چشم همه بینندگان جاری می شود
  • بی سواط ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    به قول خودتون در دنیا براش کاری نکردین . درمانش نکردین و در اخر هم ابروش رو تو تلویزیون بردین امیدوارم حداقل دیگران با پدرشون بهتر باشن در مورد برنامه ماه عسل به نظرم بسیار ضعیفه و داره حریم ها رو میشکنه بیشتر شبیه فیلم هندیه تا برنامه تلویزیونی
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    کدوم حریم خصوصی اینها درس زندگی هس برای غافلان به خواب رفته خود شیفته.... تمام دین اخلاق سبک زندگی و...است که تماما حریم خصوصی هست..
  • سعید ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    علیخانی ها با همین برنامه های ساختگی و خام کردن عوام و حتی خواص پولدار شدن!
  • زهرا ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    چرا بايد مسايل خصوصی تو رسانه عمومی بیان شه
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    برنامه ماه عسل بدآموزی داره لذا به دانشجویانم سفارش اکید کردم که این برنامه رو نگاه نکنن من هم در دوران بچگی دو سه بار شیره کشیدم اما تریاک را ماهی یکی دوبار طجربه میکردم و نعشه میشدم یکی دوبارهم بنگ کشیدم یک بار هم ودکا خوردم داداشم هم خورد و رفت ماشین دوستش رو واژگونه کرد بیچاره آن برادرم که از همه ما نجیب تراست خسارت ماشین رو پرداخت کرد
  • سیدمهدی ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    خودشون راضی بودن
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    شما حالت خوبه؟ ایشون خودش اومده تو برنامه زنده با رضایت خودش از زندگیش گفته و تجربه ش از اعتیاد عزیزترین آدم زندگیش اتفاقا کار خوبی هم کرده
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    انقدر رسانه های ایرانی تو برجام و پسابرجام و انتخابات96 درگیرن که هیچکس نمیگه ایران بیشترین درصد مصرف کننده موادمخدر نسبت به جمعیتش در دنیا رو داره کی جوابگوی این وضعیت هست؟
  • محمد ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    افراد می تونن دعوت رو قبول نکن پشمک خان
  • امین ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    وَ قَضى‏ رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ كِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً كَريماً (23/اسراء) به تعبیر استاد عزیزی یکی از میانبرهای راه رسیدن به خدا احترام به پدر و مادر است.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    تمام سوژه هاش همینه
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    حرفهاش دردناک بود خیلی! شاید درس عبرتی برای همه خانواده های که با معتاد سر و کار دارند. مردهای رفیق بازی که رفیق را به خانواده ترجیح می دهند، زندگی زیبایی که به اینصورت از هم می پاشد ، یک واقعیت تلخ را گفت خیلی تلخ. لطفا ملامتش نکنید
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    خدا لعنت کنه رفقایی که پدران مهربان این دیار را اینچنین از راه انسانیت بدر می کنند.
  • رهگذر ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    این حرکت این به اصطلاح هنرمند بسیار زشت بود پدر .پدر است حتی از نوع بدش همین الان خیلی پدر ها هستند که به این بیماری دچار میشن ولی مردونه پای زندگیشون می ایستن و خونواده هم پای مردشون می ایسته اعتیاد یک بیماریه که میشه درمونش کرد یا کنترلش کرد هر کی معتاده ادم بدی نیست
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    این آمار رو از کجات در آوردی
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    اون ناشناسی که اینقدر بی ادبانه به قرآن استناد کردی، قرآن در نشون دادن راه زندگی حرمت کدوم آدمی و شکسته؟؟؟؟؟؟
  • 182 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 1
    پرستو صالحی کار خوبی نکردن که گذشته ی دودشدشو در رسانه برای همه گفتن . بهتر بود برای پدرشان کارخیری میکردن ، نماز یا روزه و . . . الان آمدو گفت:کتک زد و ظروف را شکست و . . .ولی راهکار مبارزه با یک معتاد را نگفت ..
  • ایران ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    پروفسور سعید نابغه دوران تجربه رو با ت دو نقطه مینویسن نه با ط دسته دار. استاد . استااااااااد
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    بی سواط از همه با سواطری
  • بشیر ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    اون ناشناس ابله و بی ادب که اینطوراز قرآن مجیدحرف زده ،نفهمیده......چرا مسئولین سایت که می فهمند، این الفاظ ناشایست را منعکس کردند. متاسفم مشرق.
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    درد دردمندان را گفت از آنجاییکه یک هنرمند مشهور بود به همه فهماند که می توان با همه درد ها رشد کرد و با وجود پدر معتاد برادرش یک مهندس کامپیوتر بود و بسیار آبرومند . درس زندگی بود. واقعا به همه فرزندان اعتیاد یاد داد بخاطر اعتیاد والدین از زندگی نا امید نشوند. پدر یکیست چه معتاد چه سالم و پدر ومادر یکدانه هستند و باید قدرشان را دانست.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    الان این احمقی که منفی داده بیاد بگه منفیش برای چه بوده؟؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    افرین به اقای علیخانی و هزار افرین به خانواده محترم پرستویی که با امدن و نشان دادن واقعیت تلاش کردن دیگران راه رفته انها را تجربه نکنند و مردم بدانند در هر سطحی باشند با یک اشتباه به راحتی میشه یک زندگی خوب و مناسب را به نابودی کشاند.واقعا اموزنده بود.
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    اشتباه + دادم. لطفا قضاوت نکنید
  • پری ترشیده ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    گل گفتی ابجی
  • ناشناس ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 1
    اين برنامه خيلي بيخود بود اولاً رسانه ملي نبايد اينهمه وقت وزمان در اختيار اين خانم بگذارد كه چي ؟ خيلي از مردم بهر دليلي از كارشون پشيمون هستند ايا رسانه اين زمان رو به همه ميده؟ دوماً اگر شما صفحه اينستاگرام رو ببينيد هر روز اين خانم يك عكس بيخود از خودش گذااشته از دندون پزشكي رفتن يا كنسرت يا هر دورهمي با دوستانشون اين خانم مشكل ديده شدن دارد وجلب توجه كه متاسفانه چند ساعت از وقت رسانه ملي هم در اختيارشون مثل اون مجري بد اخلاق كه بعد از قضيه طلاقش همه خانوادشو تو يك برنامه اورد وباز اين رسانه ملي بازيچه ادمهاي خود كم بين براي مديران رسانه متاسفم........
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    1 0
    عزیزان ایشون از پدرشون انتقاد نکردن ایشون از بدی مواد با هموطنانشون صحبت کردن افتاد
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 1
    یادم میاد قدیم مردم آلبوم عکسهای خان ادگیشون رو به غریبه نشون نمیدادن. وقتی مهمونی غریب دوست پدر یا برادری کسی مودم میبردند تو یه اتاق دیگه، حتی صمیمیتی دوستا اسم خواهر و مادر هم رو بلد نبودن. لو رفتن اسم یا عکس یا شماره تلفن یک زن موجب فاجعه میشد. امروز مردم خواهر و مادرشوهر رو میبرند باربه هم حرف میزنم و هم عکس خصوصی میگرن و هم دیگه از فاجعه ترسی ندارن چون براشون عادی شده و چه بسا خودشون چندین بار فاجعه آفریدن که دیگه رو ناموس غیرتی به اون شکل نمونده! قدیم مردم آبرو داری میکردن و عیبش تو صندوقچه پستو قایم میکردن ولی امروز مردم برای مشهورتر شدن عیبش رد تو بوق کرنا میکنن تا با غریبه‌ها صمیمیتر بشن! خدایا مار چه میشود؟ به کجا چنین شتابان؟ گون از نسیم پرسید! به خد ته کوچه فخر و روشنفکر نمایی و خودفروشی و غربزدگی جز بن بست و بدبختی چیزی نیست! حالا هیچ تند و تند برید! بیخ خصلتهای بد محکم شده، قوت برکندن آن کم شده!
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    علم چندان که بیشتر خوانی، چون عمل در تو نیست نادانی عالمی را که گفت باشد و بس، هر چه گوید نگیرد اندر کس نه محقق بود نه دانشمند، چارپایی بر او کتابی چند آن زبان بسته را چه حال و خبر، که بر او هیزم است یا دفتر!
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    نظام باید این اسب تراوای فرهنگی که داره به نظام میگه که اگه برنامه های ما اینجوری جذابیت نداشته باشن و مردم آزادی و سرگرمی نداشته باشن اوضاع خراب میشه و مردم میافتند تو دامن ماهواره و از انقلاب رویگردان میشن رو از سیستم خودش پاک کنه و بوت سکتور رو دوباره انقلابی فقط مت کنه وگرنه در آینده نزدیک در اثر این خطای محاسباتی عظیم دچار بحران نفوذیهای و .... میشه. مگه بدتر را از این میتونه اتفاق بافته که امروز مهدکودک شده محل آموزش رقص و آواز دبستان شده جای سوسولبازی، و دبیرستان شده جای پدر سوختگی و دانشگاه شده جای فسق و فجور و پستهای دولتی شدن جای اختلاص و ساز و آواز صدا و سیما شده بدتر از ترانه های لس انجلسی؟ شما از این نگرانی که مردم به دام نیافتن حالا هم ملت هم بر نامه سازان با هم به دام افتادن! واقعا با این سیاست ویروس زده عجب گلی به دروازه خودی میزنید مسلسلوار!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 1
    ناشناس1651 یک دانه منفی یعنی دستم اشتباهی زده چرا دراین ماه فحش - احمق- میدی..
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 1
    ادم درد و دلش براى خدا بگه براى بنده نه!! به نظرم كار خوبى نكرد اسرار خانوادگى خودشو افشا كرد، همه مشكلاتى رو دارند ولى گفتنش غم افزاست تا مشكل گشا، از اين بدرا زياد، كاريش نميشه كرد جز صبر! ايشون به شدت احساساتى بودن و اين برنامه؛ برنامه سرك كشيدن به زندگى مردمه، خوشايند نيست، كليشه است!
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بنظرم منظورش این بوده که منی که روزی مشهورشدم و ازپدرم فرار میکردی الان اومدم جبران کنم و در تلویزیون ازش بگم.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    در جواب به ناشناس 14:28 ببخشید من دیدم این کاربر ایه قران را داده و منفی به ایه قران برام سنگین بود.تصور کردم عمدی در کار بوده.عذرخواهی من را پذیرا باشید
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    1 0
    اگر پدر معتاد به خانوداش اهمیت نمیده و همه چی زیر پاش له میکنه بجای اینکه به خودش بیاد خانوادشو فراری میده همون بهتر که تو تنهایی خودش بمیره اون پدر حقش تنهایی و مرگه
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    1 0
    سلام چرا فک میکنید فقط پدر معتاد هست که خانوادرو بدبخت میکنه!!من پدرم معتاد نیس حتی نمازشم قضا نمیشه ولی یه پدر بداخلاق و خشک وبی عاطفه و بی مسئولیته ک منو خواهر برادرام هیچ محبتی ازش ندیدیم.روز ب روزم دارم ازش دور میشم. تو این همه سال اصلا معنی داشتن پدر رو نفهمیدم . کاش پدرمم مثل مادر یه فرشته بود کاش...برام دعا کنید هیچ محبت پدر تو دلم نیس منی ک یک دخترمومیگن دخترا باباین ولی من هیچ وقت محبت ندیدم...
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 0
    با محتوای برنامه کاری ندارم. فقط میخوام از دوست عزیزی که اسم خودش رو گذاشته گزارش گر و این متن رو تهیه کرده خواهش کنم یک بار کتاب های دستور زبان فارسی مقطع راهنمایی و متوسطه رو دوره کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس