کد خبر 597060
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

آخرین اخبار رسیده از مشخص شدن جایگزین صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، پس از انتشار فیش‌های حقوقی مدیران دولتی که نشان‌دهنده دریافت حقوق‌های نامتعارف و خارج از عرف بود، پس از این اتفاق و به وجودن نگرانی هایی در افکار عمومی و مطالبه به حق آنان نسبت به برخورد با متخلفان در این امر، رئیس‌جمهور با انتشار نامه‌ای از برخورد قاطع با متخلفان و عزل آنها خبر داد و به معاون اول خود دستور رسیدگی به این تخلفات را داد.

بعد از این دستور رئیس جمهور، کمیته‌ای سه نفره از سوی جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای بررسی حقوق‌های دریافتی مدیران دولتی در تمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

پس از بررسی‌های انجام شده اخیرا علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران به دلیل دریافت حقوق‌های نامتعارف از سمت خود برکنار شد.

همچنین مدیران عامل بانک صادرات، ملت و قرض الحسنه مهر ایران نیز در پی دریافت حقوق های نجومی و خارج از عرف از سمتشان برکنار شدند.

بر اساس آخرین اخباری که خبرنگار سیاسی فارس‌ آن را کسب کرده است تغییر مدیران عامل بانک تجارت و کشاورزی هم در دستور کار دولت قرار دارد.

در همین حال مدیرعامل یکی از همین بانک‌ها از یک شرکت‌ در خارج از کشور ماهیانه حقوق چند هزار دلاری و سالانه پاداش چند ده‌ هزار دلاری دریافت داشته است که این مسئله هم اکنون در دولت در حال بررسی است.

پرونده این دو مدیر ارشد بانکی در حال بررسی بوده و در آینده نزدیک بر سر ماندن یا نماندن آنان تصمیم گیری می‌شود.

اما از طرفی دیگر صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از دیگر مدیرانی است که انتشار فیش حقوقی وی سر و صداهای زیادی به پا کرد چرا که این اسناد نشان می‌داد که رئیس این صندوق حدود 57 میلیون حقوق دریافت کرده و 300 میلیون وام قرض‌الحسنه گرفته است.

پس از انتشار این اسناد و حواشی بسیار زیادی که برای دولت به وجود آمد بر اساس آخرین اخباری که به خبرنگار فارس رسیده ظاهرا جایگزین وی مشخص شده اما قرار است بر سر این موضوع در جلسه روز شنبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

از همین رو اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم افطاری اعضای هیات دولت با اشاره به موضوع پرداخت های بالای حقوق به برخی از مدیران گفته بود: دولت به هیچ وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاههای اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت با تمام پرداخت های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد، عنوان کرده بود: پول های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینم آیا این سخن معاون اول رئیس جمهور و تاکید روحانی بر عزل مدیران متخلف دریافت کننده حقوق های نجومی با برکناری صفدر حسینی رنگ واقعیت به خود می گیرد یا خیر.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • 182 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    تلاش مشرق برای بر کناریش ستودنی بود!!
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    دخترش هم باید استیضاح بشه به خاطر سکوت و همراهی با پدر بزرگوارش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس