عضو فراکسیون ولایت مجلس در ادامه ضمن پیشنهادی به دولت درباره ضرورت ریشه کن ساختن موضوع فیش‌های نامتعارف گفت: بنده تقاضا می‌کنم دولت در موضوع فیش‌های نامتعارف خود میدان‌داری کند و پرداختی‌های 4 دولت گذشته را مورد بررسی قرار داده و گزارش ان را ارائه دهد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان موضوع فیش‌های دریافتی نامتعارف را آسیب شناسی کرد.

غفلت نشد، اشتباه شد !

وی افزود: هیچ کس نمی تواند بر روی موضوع فیش های دریافتی نامتعارف سرپوش بگذارد، بنابراین همه باید این مسئله را بپذیریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشکر از مواضع روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر غفلت درباره فیش‌های دریافتی نامتعارف، تاکید کرد: ای کاش رئیس جمهور درباره فیش های دریافتی نامتعارف می گفت اشتباه شده است، چراکه این ادبیات بهتر بود. 

فیش بازی سیاسی قدغن !/ رسانه‌ها پای کار بمانند 

وزیر اسبق آموزش و پروش در ادامه به آسیب شناسی موضوع فیش‌های دریافتی نامتعارف در چند بخش پرداخت و اظهار داشت: نکته اول درباره موضوع فیش های دریافتی نامتعارف این است که ما نباید به مسئله فوق سیاسی نگاه کنیم، البته بنده موافق این امر هستم که تمام رسانه ها باید برای مبارزه با این معضل بسیج شوند تا ریشه کن شود؛ بنابراین سیاسی نگاه نکردن به موضوع فیش های نامتعارف بدین منظور نیست که رسانه ها این موضوع را رها کنند.

حاجی بابایی پرهیز از فرافکنی در موضوع فیش های دریافتی نامتعارف را دومین آسیب مسئله برشمرد و بیان داشت: باید در موضوع فیش های نامتعارف از هرگونه فرافکنی پرهیز شود چرا که این امر نمی تواند به اصل موضوع کمک کند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه اگر در هر دولتی دریافتی نامتعارف پرداخت شده است نیازمند بررسی است، خاطرنشان کرد: بدین نحوه می توانیم مسئله فیش های نامتعارف را ریشه یابی کرده و برخوردهای لازم را داشته باشیم.

سرطان نامتعارف

وی در ادامه توجه سه قوه در مبارزه به موضوع  فیش‌های نامتعارف را امری ضروری دانست و تصریح کرد: توجه قوای سه گانه به موضوع فیش‌های دریافتی نامتعارف می‌تواند سرطان نابودگر عدالت را ریشه کن کند.

دزدی آشکار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به ضرورت شفافیت امور اقتصادی مسئولین اشاره کرد و گفت: عدم شفافیت در امور اقتصادی مسئولین یکی از مشکلات کلیدی در موضوع پرداختی نامتعارف است پس چه اشکالی دارد که مشخص شود افراد در جامعه به چه دلیل و به چه میزان حقوق و وام دریافت می‌کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم شفافیت اقتصادی در برخی امور مساوی است با دزدی آشکار از بیت‌المال، تأکید کرد: با این حال دیگر فرقی ندارد این تخلف در پرداخت حقوق، وام، اضافه کار، حق مأموریت‌ یا هزار کار گوناگون و امتیازات ویژه باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه وزرا و نمایندگان باید حقوق دریافتی‌شان را اعلام کنند، بیان داشت: هیچ ایرادی ندارد وزیری که 4 سال مسئولیت وزارت‌خانه‌ای را برعهده گرفته میزان حقوق دریافتی خود را علنی کند.

وی در ادامه گفت: خاطرم هست، زمانی که به بنده 100 سکه هدیه دادند این تعداد سکه‌ها را در مقابل مشاورین و معاونین خود تبدیل به نیم سکه کرده و به ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش تقدیم کردم لذا حرف بنده این است که این سکه‌ها به خاطر تحول بنیادین در آموزش و پرورش هدیه داده شده و نه صرفا برای خشنودی من.

نگاه اشرافی‌‍گری یا نگاه نئولیبرالیستی؟

حاجی بابایی با بیان اینکه موضوع فیش‌های دریافتی نامتعارف نشأت گرفته از مشکلات قانونی، مدیریتی، نگاه اشرافی‌گری و نگاه نئولیبرالیستی است، تصریح کرد: برخی مدیران اعتقاد دارند چون مدیرند باید صد برابر دیگران پول مصرف کنند و متأسفانه برخی‌ها این تفکر را دارند.

چند صد میلیون وام با کارمزد 4 درصد / 5 میلیون وام با هفت خوان رستم

وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه موضوع یک شبه سرمایه‌دار شدن برخی از افراد در جامعه را نیازمند پیگیری دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است بنابراین این موارد نیازمند شفاف‌سازی و روشنگری است و بنده از تمام کسانی که قصد ورود به حل معضل فوق را دارند تقاضا می‌کنم با سماجت خود به ریشه کن کردن این موضوع بپردازند.

حاجی بابایی با بیان اینکه با وجود معضل حقوق‌های نامتعارف نمی‌توان پاسخی به دغدغه‌های معلمان، پرستاران، کارمندان، کارگران و کسانی که پای نظام ایستاده‌اند و حقوقی کمتر از 2 میلیون تومان دریافت می‌کنند، داد گفت: با این وجود چطور اقشار مورد ذکر باید بپذیرند کسی که چند صد میلیون حقوق دریافت می‌کند مستحق دریافت چند صد میلیون وام با کارمزد 4 درصد است، در صورتی که افرادی در جامعه برای دریافت 5 میلیون تومان وام با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

مجلس مبارز

این نماینده مجلس دهم در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس با چه سازوکاری باید از ارائه وام‌های چند صد میلیونی به برخی جلوگیری کنند، گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قوانین را برعهده دارد بنابراین به نظر بنده مجلس باید با معضل فوق مبارزه کند.

نظام ناهماهنگ پرداخت

وی با اشاره به تصویب قوانین مدیریت خدمات کشوری در مجلس هفتم بیان داشت: طبق این قانون حقوق افراد نباید بیش از 7 برابر حقوق فردی باشد که کمترین حقوق را دریافت می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پس از تصویب نظام هماهنگ پرداخت متأسفانه بسیاری از وزارتخانه‌ها خواستار جدایی خود از قانون مذکور شدند، تصریح کرد: متأسفانه امروز نظام هماهنگ پرداخت تنها برای معلمان و پرستاران اجرایی می‌شود و همه به نوعی سفره خود را از این قانون جدا کردند.

حقوق نه دریافتی ! /قوانین غلط نوشته می شوند

حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه طرح مبحث حقوق به جای دریافتی گمراه کننده است، بیان داشت: مبحث حقوق در موضوع فوق اشتباه و گمراه کننده است و ما باید به جای واژه حقوق از واژه دریافتی و یا نظام هماهنگ فیش و نه نظام هماهنگ حقوق استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه اگر قوانین در بسیاری از موارد به درستی نوشته شود دیگر استثنائات شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: معتقدم تنها اصلاح قوانین است که می‌تواند از نتایج نامطلوب جلوگیری کند.

حاجی بابایی با اشاره به نقش نظارتی مجلس درباره پرداختی‌های نجومی به برخی مدیران بیان داشت: نمایندگان باید نظارت مطلوبی به اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت داشته باشند و در گام بعدی دیوان محاسبات هم باید در این مسیر کمک رسان باشد.

محاسبات غلط دیوان محاسبات 

وی با اشاره به وظایف دیوان محاسبات در قبال برخی از تخلفات گفت: دیوان محاسبات همواره وظیفه نظارت بر تفریغ بودجه و همچنین نظارت بر خروجی بودجه‌های مصوب مجلس را برعهده دارد بنابراین این ارگان طی سالیان گذشته باید با گزارشات خود، مجلس را از اجرای نامطلوب نظام مدیریت خدمات کشوری و جدایی برخی وزارتخانه‌ها از این قانون مطلع می‌کرد تا نمایندگان بتوانند از مشکلات پیش‌رو جلوگیری کنند.

میدان دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به برخورد دستگاه‌های نظارتی با معضل فیش‌های نامتعارف گفت: بنده معتقدم در معضل فوق همه باید پاسخگو باشند و همه باید به نوعی این کار را دنبال کنند و نباید با فرافکنی این موضوع را به گردن این دولت یا آن دولت انداخت.

حاجی بابایی با بیان اینکه طبیعی است نوک تیز تمامی انتقادات درباره موضوع فیش‌های نامتعارف به دولت باشد، گفت: این نگاه نباید سیاسی تلقی شود چرا که نوک تیز انتقادات در گذشته هم به سمت دولت قبل بود بنابراین این دولت است که مجری، میدان‌دار و پرداخت کننده است.

پیشنهاد متعارف / از چشم روحانی تا  نگاه احمدی نژاد 

عضو فراکسیون ولایت مجلس در ادامه ضمن پیشنهادی به دولت درباره ضرورت ریشه کن ساختن موضوع فیش‌های نامتعارف گفت: بنده تقاضا می‌کنم دولت در موضوع فیش‌های نامتعارف خود میدان‌داری کند و پرداختی‌های 4 دولت گذشته را مورد بررسی قرار داده و گزارش ان را ارائه دهد.

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: نباید به فساد و موضوعی که منجر به نارضایتی مردم شده با چشم روحانی، احمدی نژاد، رئیس دولت اصلاحات و آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه کرد چرا که باید به این مسائل بعنوان معضلی که دل مردم را به درد آورده نگاه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی خزلی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    هزارافرین به شمانماینده شجاع .اگرچنددرصدازمدیران مثل جنابعالی قانع وخداترس بودند این شکاف عمیق توجامعه بوجودنمی امد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس