استاندار سابق آذربایجان شرقی درباره انتصاب تعدادی از مدیران با لابی‌گری برخی افراد در دولت گفت: رئیس‌جمهور باید با برخی لابی‌گری‌ها در دولت برخورد کند.

به گزارش مشرق، علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق آذربایجان شرقی، درباره برخی لابی گری‌ها در دولت نسبت به انتصاب افراد در برخی مناصب که باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای دولت ازجمله دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی شده است، اظهار داشت: اگر دولت منفعت خودش را تشخیص می‌دهد، علی‌القاعده باید در این مسئله در وهله اول موضوع ضعف نظارتی خودش را بپذیرد و در وهله دوم در صدد جبران این خسارت بربیاید تا بتواند لااقل بخشی از این ضرری که متوجه او شده، جبران کند.

وی افزود: جبران این ضرر به غیر از برخورد با افراد خاطی و کسانی که زمینه وقوع چنین مشکلاتی را فراهم کرده‌اند، حاصل نخواهد شد.

استاندار سابق آذربایجان شرقی تأکید کرد: برخورد با افراد متخلف سر جای خودش باید صورت بگیرد، ولی یک سری افراد مقصر اصلی این مسئله هستند که امکان لابی‌گری و موضوعات ناصواب را فراهم کرده‌اند که در نتیجه دولت دچار چنین آسیبی از طرف آدم‌های خودش شده است.

بیگی ادامه داد: این افراد همواره در دولت‌های مختلف حضور داشته‌اند که در این دولت قوتش بیش‌تر است؛ چراکه در این دولت یک‌سری قواعد مبتنی بر اشرافی‌گری مشاهده می‌شود که اساساً اشرافی‌گری و نقش خان را ایفا کردن یک چنین آسیب‌هایی را هم به همراه دارد.

وی تصریح کرد: دولت در این میان ضمن اینکه باید با این افراد و عناصری که در این لابی‌ها مشارکت داشته‌اند، برخورد کند، همچنین باید در مشی خود تجدیدنظر کند؛ یعنی مشی دولت باید مبتنی بر اُفت و خیز مردم که مبتنی بر آموزهای انقلاب اسلامی است، باشد و از رویه‌های اشرافی‌گرانه پرهیز کند.

استاندار سابق آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دولت اگر انتقادپذیر می‌شد، به‌هیچ‌وجه این شرایط برایش به وجود نمی‌آمد، اما چون مشی دولت انتقادناپذیر بوده و خود را در معرض پرسش‌های مردم قرار نداده، نتیجه‌اش به وجود آمدن چنین مسائلی شده است.

گفتنی است، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته از رد پای یکی از نزدیکان رئیس جمهور در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه خبر داده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس