کد خبر 596616
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

سرویس اطلاعات داخلی آلمان در گزارش سالانه خود هشدار داد، خشونت‌های راست افراطی در آلمان به شدت افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه تلگراف، دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی اعلام کرد: افزایش مشابهی نیز در جرایم خشونت آمیز صورت گرفته توسط راست‌های افراطی وجود داشته است.

توماس دو میزیر، وزیر کشور آلمان گفت: گروه‌های افراط گرا با هر گرایشی در حال نزدیک شدن به آلمان هستند. نیروهای امنیتی نه تنها شاهد افزایش تعداد اعضای این گروه‌ها بلکه شاهد افزایش اقدامات خشونت آمیز و وحشیگری‌های آن‌ها هستند.

براساس گزارش سالانه سرویس اطلاعات داخلی آلمان، جرائم خشونت آمیز توسط افراط گرایان راست افراطی نسبت به سال گذشته میلادی 40 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی در سال 2015 میلادی 1408 فقره جرائم خشونت آمیز توسط رویدادهای رهبری شده از سوی گروه‌های راست افراطی ثبت شده در حالی که این رقم در سال 2014 میلادی 990 فقره بوده است.

خشونت‌های راست افراطی به طور خاص 1 / 1 میلیون پناهجو را که در سال 2015 میلادی وارد آلمان شدند، هدف گرفته است.

در این گزارش آمده است: اقدامات افراط گرایی جناح راست از اوایل سال 2015 میلادی شدت گرفت و به سرعت افزایش یافته و از تهدید سیاستمداران و روزنامه نگاران به حملات، آتش زنی در پناهگاه‌های آوارگان و تلاش برای به قتل رساندن آنها رسیده است.

در سال 2015 میلادی 75 مورد حمله آتش زنی در پناهگاه‌های آوارگان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته میلادی پنج برابر افزایش یافته است.

اگر چه اکثریت این حملات در ساختمان‌های خالی صروت گرفته اما در چند مورد زندگی افراد به خطر افتاد و ماموران آتش نشانی آن‌ها را نجات دادند.

تهدیدات خشونت آمیز نیز علیه سیاستمدارانی که از پناهجویان حمایت می‌کردند، مطرح شد. هنریت رکر، شهردار کلن، در جریان یک حمله ترور در اکتبر سال گذشته میلادی به شدت براثر ضربات چاقو زخمی شد.

براساس این گزارش، موارد بسیاری نیز از خشونت‌های گروه‌های چپ افراطی علیه پلیس یا فعالان راست افراطی وجود داشته است.

این گزارش همچنین نسبت به تهدید "افراط گرایان اسلامی" نیز هشدار داده و برآورد می‌کند که تعداد این افراط گرایان در آلمان به 10 هزار تن رسیده است.

در این گزارش آمده است: به احتمال زیاد افراط گرایان و جنایتکاران جنگی در بین سیل پناهجویان وارد آلمان شده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس