کد خبر 515179
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴

یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت کشور آلمان از افزایش چشمگیر خشونت با انگیزه های بیگانه ستیزی در آلمان خبر داده و نوشت: در سال ۲۰۱۵ روزانه یک نفر قربانی این گونه خشونت بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، شمار حملات بیگانه ستیزانه در آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است. در سال 2015 روزانه یک نفر قربانی خشونت راست افراطی در آلمان بوده است.

وزیر کشور و سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره شما روزافزون حملات بیگانه ستیزانه و حملات به اقامتگاه های پناهندگان در آلمان ابراز نگرانی کرده اند.

بخصوص در ایالت های زاکسن، بایرن و نوردراین-وستفالن افزایش ناگهانی جرم و جنایت با انگیزه های سیاسی و بیگانه ستیزی مشخص شده است. این نتیجه بر اساس یک نظر سنجی خبرگزاری آلمان در این ایالت ها به دست آمده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان در سال جاری میلادی هر روز حداقل یک نفر قربانی خشونت بیگانه ستیزی در آلمان بوده است. تا ماه سپتامبر حدود 389 اعمال خشونت آمیز با انگیزه های بیگانه ستیزی با حدود 300 مجروح ثبت شده است. در پنج سال گذشته تعداد این گونه اقدامات تقریبا دو برابر شده است. محل اقامت پناهندگان نیز تا دسامبر بیش از چهار برابر نسبت به سال گذشته هدف حمله قرر گرفت که تعداد این گونه اقدام تا 14 دسامبر 850 مورد گزارش شده است. البته در برخی ایالت های آلمان این رقم بالاتر بوده است.

در نورد راین- وست فالن تعداد حملات به اقامتگاههای پناهندگان نسبت به سال گذشته بیش از شش برابر افزایش داشته و به 187 مورد رسیده است و مقامات این ایالت در این باره شدیدا ابراز نگرانی کرده اند.

"اشتفان وایل"، نخست وزیر ایالت "نیدر زاکسن" آلمان نیز از افزایش نگرانی شهروندان سخن گفته و تاکید کردند که دولت آلمان باید با رویکرد آشکار به این مسئله واکنش نشان دهد. این کافی نیست که تنها بگوییم ما می توانیم از عهده هجوم پناهندگان برآییم دولت باید همچنین بگوید که چگونه این کار را انجام می دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس