کد خبر 587959
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه آینده به اراضی فلسطینی سفر می کند و قرار است در جریان این سفر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری دیدار و گفتگو کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری "شین هوا"، نبیل عربی در جریان این سفر که قرار است چند ساعته به طول بینجامد، درباره تحرکات فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی از سرگیری مذاکرات سازش و نیز طرح صلح عربی بحث و گفتگو می‌کند.

یک مسئول فلسطینی در گفتگو با شین هوا خاطر نشان کرد که هدف از این دیدار میان عباس و نبیل عربی بررسی پیشنهادهای عملی ارائه شده برای پیگیری نتایج کنفرانس پاریس است که در تاریخ 3 ژوئن نشست مقدماتی آن با مشارکت وزرای خارجه 25 کشور عربی و غربی از جمله آمریکا برگزار شد تا با ارائه برخی مشوق های اقتصادی و تضمین های امنیتی طرفین فلسطینی و صهیونیستی به از سر گیری مذاکرات سازش تشویق شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسئولان فلسطینی نسبت به این مساله معترض هستند که در بیانیه پایانی این کنفرانس هیچ اشاره ای به ساز و کار یا برنامه زمانی مذاکرات نشده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی رسما مخالفت خود را با طرح فرانسه اعلام کرده و مدعی شده است که بهترین راه دستیابی به صلح مذاکرات مستقیم میان طرفین صهیونیستی و فلسطینی است و کنفرانس های بین المللی صلح نمی تواند منجر به تحقق سازش میان طرفین شود.

نبیل عربی قبل از این در تاریخ 29 دسامبر 2012 به همراه محمد کامل، وزیر خارجه وقت مصر به رام الله سفر کرده و با عباس دیدار و گفتگو کرده بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس