رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورها عنوان و نام اسلامی را یدک می‌کشند ولی در اصل و بطن به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست با فعالان آزادی قدس شریف، اظهار داشت: در حال حاضر خوشبختانه کار بسیار ارزشمندی دنبال می‌شود. آرزوی همه مسلمانان این است که روزی قدس آزاد شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی موضوع فلسطین را یک مسئله فرعی و حاشیه‌ای نمی‌داند، بلکه همیشه به‌عنوان یک موضوع اصلی به آن نگاه می‌کرد.

وی افزود: هیچ وقت مسئله فلسطین موضوع موقتی برای جمهوری اسلامی نبوده، بلکه همواره یک مسئله اساسی برای آن محسوب می‌شده است. یعنی اگر موضوع فلسطین حل شود، تغییراتی در سرنوشت مسلمانان به وجود می‌آید و در غیراین‌صورت وضعیت بدتری برای آنان رقم خواهد خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با مشخص شدن وضعیت فلسطین و حل شدن مشکل آن، تعیین تکلیفی برای کشورهای منطقه خواهد بود. موضوعی که اکنون نگرانی بسیاری ایجاد کرده و حساسیت ما را به فلسطین بیش‌تر می‌کند، به هم ریختگی منطقه است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: همین جریان‌های تروریستی که اکنون به معضلی برای منطقه تبدیل شده است، اکثر کشورهای منطقه را درگیر این به هم ریختگی کرده است که سرعت رشد این جریان‌ها زیاد است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رشد جریان‌های تروریستی به‌گونه‌ای نبوده است که انسان احساس کند در کوتاه مدت این مسائل حل می‌شود. زمانی قرار بود جریان‌های تروریستی در افغانستان سرکوب شوند که نه تنها سرکوب نشدند، بلکه رشد هم کردند، لذا زمان کوتاه‌مدت علاجی برای حل مشکلات فلسطین و منطقه نیست.

وی بر همین اساس افزود: اصلی که گروه‌های فلسطینی دنبال می‌کنند یک امر درست و حقیقی است، متأسفانه برخی کشورها نام اسلامی را یدک می‌کشند، ولی در اصل و بطن به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند، این در حقیقت یک عامل منفی برای حوزه و قلمروی اسلامی است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همین که برخی کشورها در ظاهر نام اسلامی را یدک می‌کشند و در بطن به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند، درحقیقت مسیر را برای تنفس رژیم صهیونیستی بیش‌تر می‌کنند.

وی ادامه داد: موضع دیگری که باعث نگرانی ما است، برخی طرح‌هایی است که با عنوان صلح ارائه می‌شود، در تمام سال‌های گذشته طرح‌هایی که چه آمریکا و چه کشورهای اروپایی و منطقه با عنوان صلح ارائه کردند، به نتیجه نرسید، بلکه شرایط را تلخ‌تر کرد.

رئیس قوه مقننه همچنین یادآور شد: با توجه به سابقه طرح‌های صلح باید ظرفیت این کار را مورد رصد قرار داد. من یک نگرانی دارم و آن این است که با توجه به ضعف‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، تلاش‌هایی که این کشورها همواره انجام می‌دهند، زمان میوه‌چینی، کشورهای غربی می‌خواهند میوه تلاش این کشورها را بچینند، لذا در این میان یک روشنگری لازم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون یک بیداری در ذهن مردم کشورهای اسلامی به وجود آمده است، در حال حاضر می‌بینیم کشورهایی که باید یک نقش مؤثری در کشور داشته باشند، نتوانستند این نقش را ایفا کنند، لذا روز قدس فرصتی است تا یک روشنگری اساسی صورت گرفته و شرایط را توصیف کنند تا در آینده شاهد یک تحول جدی در این زمینه باشیم.

لاریجانی به دیگر نگرانی‌های وجند در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسائل جدی که باعث نگرانی ما شده است مسابقه‌ای است که برخی کشورها برای ارتباط با رژیم صهیونیستی به راه انداخته‌اند که البته قبلا به صورت محرمانه بود، ولی اکنون جلوه‌های بیرونی هم پیدا کرده است که مایه تأسف است. این مسئله رژیم صهیونیستی را جری‌تر می‌کند و هم ناامیدی بین افرادی که به این افراد تکیه کرده‌اند ایجاد می‌کند. در حقیقت اینها کشورهایی نیستند که بشود به آنها تکیه کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس