یک گروه ناظر سوری برای حقوق بشر که در لندن مستقر است و مخالف دولت سوریه محسوب می شود، تایید کرد که جنگجویان داعش موفق شدند سربازان SDF را از ناحیه اصلی در جنوب شهر بیرون برانند، جایی که بعد از انفجار یک خودروی انتحاری متعلق به داعش ، تبدیل به صحنه نبرد سنگین دو طرف شد.

سرویس جهان مشرق - رویترز روز گذشته گزارش داد که جنگجویان داعش روز شنبه نیروهای تحت حمایت آمریکا را که قصد پیشروی به سوی دژ مهم داعش در شهر «منبیج» را داشتند، عقب راندند. این اولین بار از شروع حمله بزرگ این نیروها برای پس گرفتن شهر و قطع راه مواصلاتی راهبردی داعش به ترکیه است، که این نیروها عقب رانده می شوند. یک گروه نظارتی، همچنین برخی منابع کرد، از میدان نبرد نیروهای دمکراتیک سوریه با داعش این خبر را گزارش کردند.

داعش نیروهای تحت حمایت آمریکا را در منبیج عقب راند

نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF)، متشکل از نیروهای کردی و عربی که تحت پوشش هوایی ائتلاف به رهبری امریکا قرار دارد، در حال جنگ با داعش در شمال سوریه هستند و توسط نیروهای وِیژه آمریکایی به آن ها کمک می شود. SDF حدود یک ماه است که عملیات منبیج را با هدف محاصره محاصره نهایی داعش در مرز سوریه با ترکیه آغاز کرد. یک گروه ناظر سوری برای حقوق بشر که در لندن مستقر است و مخالف دولت سوریه محسوب می شود، تایید کرد که جنگجویان داعش موفق شدند سربازان SDF را از ناحیه اصلی در جنوب شهر بیرون برانند، جایی که بعد از انفجار یک خودروی انتحاری متعلق به داعش ، تبدیل به صحنه نبرد سنگین دو طرف شد.

داعش نیروهای تحت حمایت آمریکا را در منبیج عقب راند

داعشی ها یک روستا را در شمال غربی منبیج دوباره به تصرف خود درآوردند.

با این حال، یک سخنگوی SDF، گزارش ها را درباره عقب نشینی این نیروها از مواضعشان در داخل شهر، رد کرد و گفت که نبرد برای ریشه کنی داعش از شهر تا زمان «آزادی کامل منبیج» ادامه خواهد یافت. «شرفان درویش»، سخنگوی SDF در شورای نظامی منبیج گفت:

 

" تاکید می کنم، ما یک قدم هم عقب نشینی نکردیم و همه مواضع ما تحت کنترل ماست."

نیروهای تحت حمایت آمریکا، بعد از پیشروی های سریع در روزهای اول که با تصرف چندین روستای مهم در اطراف منبیج و محاصره کامل این شهر از همه جهات همراه بود، اکنون کاملا زمینگیر شده اند.

داعش نیروهای تحت حمایت آمریکا را در منبیج عقب راند

نیروهای کرد می گویند پیشرفت ها در حمله به شهر کند است چرا که داعش از تک تیرانداز ها و بمب های کنار جاده ای استفاده می کند و به غیرنظامیان اجازه خروج از شهر را نمی دهد، امری که استفاده از نیروی هوایی آمریکایی را برای پشتیبانی جهت کوبیدن مواضع داعش، بدون تلفات جانبی سنگین، به شدت محدود می سازد. نبردها عمدتا نزدیک مجموعه سیلوهای بزرگ غلات در جنوب شهر جریان دارد که قبلا توسط جت های ائتلاف آمریکایی به شدت بمباران شده بود.

داعش نیروهای تحت حمایت آمریکا را در منبیج عقب راند
نیروهای ویژه امریکایی در کنار نیروهای SDF

از دست دادن منبیج می تواند ضربه ای اساسی به داعش در سوریه باشد، چرا که اهمیتی راهبردی برای این گروه تروریستی دارد. منبیج کانالی برای ورود جهادی های خارجی و ملزومات و تجهیزات از مرزهای ترکیه است.

«برت مک گورک» به نماینده ویژه اوباما در نبرد با داعش، روز سه شنبه گفته بود که همین که عملیات در شمال سوریه کامل شود، شرایط برای حرکت به سوی پایتخت خودخوانده داعش، شهر رقه، آغاز خواهد شد. مقامات آمریکایی، نبردی سخت و سنگین را در پیش رو پیش بینی کرده اند.

داعش نیروهای تحت حمایت آمریکا را در منبیج عقب راند

عملیات منبیج، بزرگ ترین حرکت نظامی یک گروه همپیمان آمریکا در سوریه، از زمان اعلام کارزار ضدداعش از سوی ائتلاف به رهبری امریکا از 2 سال پیش به این سو محسوب می شود، که بعد از رکودی دو سه هفته ای، اکنون روندی معکوس یافته و منجر به عقب نشینی این نیروها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    نقشه قدیمی میزاری که چی بشه؟؟ الان کل شهر در محاصره هستش.زهی خیال خام
  • محمد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    خیر داعش یک پاتک سنگین انجام داده خبر درسته
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    بژی ypg

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس