این سریال سه زمان را بررسی می‌کند و ما دوران کودکی، جوانی و میانسالی شخصیت دکتر رستمی را در سریال می‌بینیم. یعنی محسن کیانی دو تا گریم متفاوت دارد.به جز او بهاره رهنما نیز با سه گریم متفاوت مقابل دوربین ظاهر می‌َشود.

گروه فرهنگی مشرق- گزینه‌های اصلی شبکه اول سیما برای ایام ماه رمضان، «علی البدل» و «دودکش 2» بودند؛ سریال‌هایی که هر دو کمدی بودند و بدون شک باید فکری به حال شب‌های قدر می‌کردند. به دلیل همین موضوع از مدتی قبل یک مینی سریال با تم مذهبی را برای شب‌های احیا تدارک دیدند، سریال «کشیک قلب» که حال و هوای خاص خودش را دارد، حالا یار ذخیره دودکش 2 است و قرار شده در شب‌هایی که خبری از خوشمزه‌ بازی‌های کاراکترهای سریال محمدحسین لطیفی نیست، آنها آنتن را پر کنند. با علی پورکیانی، تهیه کننده‌ی کشیک قلب در رابطه با خصوصیات این مینی سریال مناسبتی به گفت و گو پرداختیم.

چرا پادری را برداشتند و کشیک قلب را جایش گذاشتند؟!

*ماجراهای آقای دکتر


یکی از نکاتی که معمولا در سریال‌های خاص ای شب‌ها به آن توجه می‌شود، این است که معمولا حال و هوای آثار هم در همان مناسبت خاص می‌گذرد، کشیک قلب نیز از این قاعده مستثنی نیست:‌ «فضای قصه این اثر در خود شب‌های قدر می‌گذرد. قصه‌ی داستان از اولین شب قدر شروع می‌شود، شخصیت اصلی ما دکتری است که شب نوزدهم ماه رمضان در بیمارستان کشیک قلب است، همان شب بیماری را به اورژانس می‌آورند، او بالای سر بیمار می‌رود و از آنجا به بعد ماجرای داستان شروع می‌شود.

چرا پادری را برداشتند و کشیک قلب را جایش گذاشتند؟!

آغاز مینی سریال کشیک قلب همزمان با اولین شب احیاست و قسمت آخر نیز شب بیست و سوم ماه رمضان از شبکه‌‌ی اول پخش می‌شود» با توجه به تم معنوی این قبیل سریال‌ها می‌توان کشیک قلب را نیز در زمره‌ی کارهای قبلی که در شب‌های قدر روی آنتن بوده قرار داد، آثاری که البته خیلی در ذهن مخاطب ماندگار نشدند. البته پورکیانی معتقد است سریال آنها پتانسیل بیشتر دیده شدن را دارد: «با توجه به اینکه قصه‌ی سریال ما در خود شب‌های قدر می‌گذرد، برای مردم ملموس‌تر است و سیر قصه نیز طوری است که مردم از یک سریال شب‌های قدر انتظار ندارند و همین مسئله هم ممکن است باعث همزادپنداری مردم با کشیک قلب شود»

*از بیمارستان تا حسینیه

شاید خیلی‌ها تصور کنند که این سریال به علت کم بودند تعدا قسمت‌هایش لوکیشن‌های کمی دارد و دردسرهای تولید آن نیز به مراتب کوچک‌تر است، اما این طور به نظر می‌رسد که کشیک قلب به عنوان یک مینی سریال پنج قسمتی، در لوکیشن‌های متعددی فیلمبرداری شده: «پروژه ما لوکیشن‌های زیادی داشته؛ با توجه به اینکه کاراکتر اصلی قصه پزشک است، یکی از لوکیشین‌های اصلی ما بیمارستانی بود در غرب تهران، به جز آن یک مطب معمولی و دندانپزشکی هم درکار هست. یک مؤسسه‌ی خیریه هم در کار وجود دارد که قسمتی از قصه در آنجا می‌گذرد.

چرا پادری را برداشتند و کشیک قلب را جایش گذاشتند؟!

به جز اینها یک لوکیشن دیگر ما نیز حسینه‌ای است که بخش‌های مهمی از سریال در آنجا اتفاق می‌افتد و جایی است که مراسم شب‌های قدر در آن برگزار می‌شود. یکی دیگر از لوکیشن‌های اصلی نیز خانه‌ی دکتر است که دو برهه‌ی مهم زندگی او در آنجا ضبط شده است. به طور کلی این پروژه با وجود کوتاه بودنش لوکیشن‌های زیادی در غرب، شرق و شمال تهران دارد» همین گستردگی لوکیشن باعث شده پروسه‌ی تولید این مینی سریال خیلی طولانی شود و تا پایان این هفته نیز ادامه پیدا کند: «فیلمبرداری ما هنوز تمام نشده و مراحل آخر ضبط این سریال تا پایان ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان به امام می‌رسد»

*ما ماندگاریم

معمولا سریال‌های مختص شب‌های قدر به خاطر مدت زمان کم روی آنتن بودنشان ماندگار نمی‌شوند،‌ البته تهیه کننده‌ی این سریال بر این باور است که سریال‌شان می‌تواند سنت شکنی کند و در زمره‌ی ماندگاران تاریخ تلویزیون قرار بگیرد:‌ «‌این مسئله را قبول دارم که به دلیل تعداد کم قسمت‌های این قبیل آثار، معمولا استقبال از آنها کم است، ولی من امیدوارم که کشیک قلب به خاطر نوآوری‌ها و خرق عادت‌هایی که در آن وجود دارد در ذهن مخاطبان سخت پسند سیما ماندگار شود.

چرا پادری را برداشتند و کشیک قلب را جایش گذاشتند؟!

علاوه بر آن تیم بازیگران سریال هم تیم خوبی است و قرار گرفتن این کست در کنار هم برای مردم جذات‌تر است، این مسئله نیز شاید باعث دیده‌شدن سریال شود» یکی دیگر از نکات جالب کشیک قلب این است که در آن هم روایتی از گذشته کاراکترها می‌شود، هم آینده‌شان:‌ «این سریال سه زمان را بررسی می‌کند و ما دوران کودکی، جوانی و میانسالی شخصیت دکتر رستمی را در سریال می‌بینیم. یعنی محسن کیانی دو تا گریم متفاوت دارد. به گزارش همشهری جوان، به جز او بهاره رهنما نیز با سه گریم متفاوت مقابل دوربین ظاهر می‌َشود. به طور کلی ما تمام سعی‌مان را کردیم که اشتباهات تصویری در تغییر زمان‌ها نداشته باشیم و همه چیز را صحیح روایت کنیم»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس