کد خبر 594092
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

مهمترین ارگان حزب حاکم کمونیست چین روز جمعه به آمریکا هشدار داد که در اندیشه سنجش صبوری چین نباشد و بداند پکن برای حراست از حق حاکمیت خود هر اقدامی که لازم باشد، صورت خواهد داد.

به گزارش مشرق، هشدار کم سابقه روزنامه «مردم» چین در شرایطی اعلام می شود که گروهی از ناوهای هواپیمابر هسته ای و جنگی و همچنین چند فروند زیردریایی آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک با مانیل، چند روزی است که وارد دریای فیلیپین شده اند.

در همین حال چین به شدت به این اقدامات اعتراض کرده و رسانه های گروهی این کشور نیز به طور یکپارچه آمریکا را به نظامی کردن دریای جنوبی متهم کرده اند.

در این میان نشریه ارگانی «مردم» در مطلبی شدید اللحن آورده است: آمریکایی ها باید خیلی روشن مسائل را درک کنند و متوجه باشند که چین در زمینه تمامیت ارضی و حق حاکمیت با کسی سازش نمی کند.

نشریه می نویسد که ما برای هر حادثه ای در دریای جنوبی خود را آماده کرده ایم و وقتی لازم باشد تدابیر مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

در گزارش این نشریه آمده است: حتی اگر ذره ای از زمین های جزیره ای دریای جنوبی متعلق به چین باشد از آن حراست خواهد شد و آنها که فکر می کنند می توانند به جزایر متعلق به چین و زمین های این کشور در دریای جنوبی دست اندازی کنند، در رویا بسر می برند.

در ادامه مطلب یادآور شده که چین از حقوق دریایی در این منطقه حراست می کند و هرگز اجازه نمی دهد تمامیت ارضی اش خدشه دار شود.

مردم همچنین با اشاره تلویحی به کشور فیلیپین تاکید کرد که چین اجازه نمی دهد برخی با قانون داوری بین المللی (لاهه) به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع ملی این کشور در دریای جنوبی تعرض کنند.

فیلیپین در خصوص مالیکت بر بخشی از دریای جنوبی با چین دچار منازعه است و به همین خاطر در فروردین ماه سال 93 از پکن به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد.

روزنامه چینی همچنین از آمریکا به عنوان یک قدرت برتری جو یاد کرده که از آن سوی دنیا وارد دریای جنوبی شده و بر خلاف گفته های خود، در حال بی ثبات کردن و سلطه بر منطقه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس