جنگنده چینی موفق شد یک هواپیمای شناسایی آمریکا را در منطقه دریایی چین جنوبی شناسایی کند.

به گزارش مشرق، آمریکا اعلام کرد که یک جنگنده چینی «جی 10» روز گذشته (سه‌شنبه) یک هواپیمای شناسایی آمریکا از نوع «آر. سی 135» را در فضای بین‌المللی دریای چین جنوبی  در حالی که با سرعت بیش از حد پرواز می‌کرد، رهگیری کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» «دیو بناهام» از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا گفت که ارزیابی‌های ابتدایی حکایت از عدم مهارت پروازی در هدایت این جنگنده بوده و هیچ گونه اقدام نظامی ناامن دیگری صورت نگرفته است .

جزئیاتی از رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا از سوی جنگنده چین
هواپیمای آر سی 135 آمریکا

اما «هانگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان مخالفت شدید پکن با ماموریت‌های جاسوسی آمریکا در نزدیک سواحل این کشور گفت که آمریکایی‌ها با حضور خود در منطقه به شدت به امنیت دریایی و هوایی چین لطمه می‌زنند. هانگ افزود که پرواز جنگنده چینی قانونی و حرفه‌ای بوده است.

جنگنده های چین ماه گذشته نیز یک ناو آمریکایی را در نزدیکی جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی رهگیری کردند. 

بر اساس این گزارش، دو جنگنده چینی چندی قبل برای هشدار به ناو جنگی امریکایی «یو اس اس ویلیام پی لارنس» حاضر در منطقه پرواز کردند.

جنگنده‌های چین در این رویداد چند مرتبه بر فراز ناو آمریکایی پرواز کردند و سه فروند کشتی جنگی چین نیز به ناو آمریکایی دستور دادند منطقه را ترک کند.

آمریکا مدعی است که حضورش در منطقه و در عملیات «آزادی دریانوردی» علیه اقدام‌های چین در احیای اراضی و ساخت و ساز گسترده در منطقه مورد مناقشه صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 1
    خخخخخخ آمریکا فقط لب تر کنه کشتی های چین رو بیمه نمی کنم همدیگه رو می خورن توی قحطی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس