سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز تعجب از طرح سناریوی حمله نظامی به سوریه از سوی آمریکایی ها، از این کشور خواست تا دست از اشتباهات خود بردارد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به سخنان سیاستمداران آمریکایی که راه حل بحران سوریه را استفاده از ابزار نظامی خوانده بودند ابراز تعجب کرد.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخاروا» گفت: ما نمی توانیم از این حقیقت تعجب نکنیم که مقام های وزارت خارجه آمریکا نامه ای را امضا کرده اند که به واسطه آن، سناریوی حمله نظامی به سوریه را راه حل بحران در این کشور اعلام کرده اند.

وی افزود: ما به این خاطر متعجب شدیم که این نامه به دست تعدادی دیپلمات امضا شده، یعنی همان کسانی که باید با استفاده از راه حل مسالمت آمیز به توافق برسند.  

«زاخاروا» همچنین اشاره کرد که اگر دیپلمات ها خواهان جنگ هستند، پس اصلا صلاحیت قرار داشتن درجایگاه شغلی خود را ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما شاهد بسیاری از درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده ایم. استفاده از زور فقط اوضاع را خراب تر می کند. همه ما عراق، لیبی و امثال اینها را دیده ایم. مهمترین مساله ای که همه جهان در این مدت متوجه آن شده اند این است که علیرغم همه تفکرات گوناگون، حتی آمریکا هم این را پذیرفته که سیاست اتخاذ شده توسط این کشور اشتباه بوده است. پس چرا به خاطر اشتباه یک طرف (آمریکا)، پنج تا ده سال دیگر را هدر بدهیم؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مطلع از روند جریان ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آمریکا جیگر همچین غلطی رو نداره اینو خودشم میدونه فقط داره چنگ و دندون نشون میده واس خوشایند سعودی والا قبلا هم ازین تبلیغات استفاده کرد که حضرت آقا قاطع جوابشون رو داد و آمریکا سرجاش نشست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس