کد خبر 593575
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

مربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جای مسئولان باشگاه بودم، طارمی را نه دو دستی، بلکه چند دستی می‌چسبیدم تا در پرسپولیس بماند.

به گزارش مشرق، کریم باقری مربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص آخرین شرایطش با باشگاه پرسپولیس، اختلاف نظرهای به وجود آمده بین برانکو و کارلوس کی‌روش، خریدهای جدید پرسپولیس و همچنین وضعیت مهدی طارمی با این باشگاه صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

*از مذاکره شما با باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد چند روزی گذشته اما هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است.

من چند روز پیش با مسئولان باشگاه مذاکره کردم، اما به من گفتند که قرار است قراردادم تنظیم شود و بعد آن را امضا کنم، اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم، تماسی برای امضای قرارداد با من گرفته نشده و دقیق نمی‌دانم چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد. من که خودم نمی‌توانم پیگیر این مسئله بشوم و به مسئولان باشگاه بگویم با من قرارداد ببندند. اگر با پرسپولیس بودم که برای موفقیت این تیم تلاش خواهم کرد و اگر هم امسال در پرسپولیس نبودم، به‌عنوان یک هوادار برای موفقیت این تیم دعا می‌کنم؛ چراکه من همیشه حامی و طرفدار پرسپولیس هستم.

*از وضعیت پرسپولیس و اینکه تمرینات این تیم بدون مربیان ایرانی آغاز شده، مطلع هستید؟

بله، به ‌هرحال پیگیر اخبار باشگاه هستم و می‌دانم تمرینات آغاز شده است.

* بازیکنانی به پرسپولیس آمده‌اند و تمریناتشان را هم آغاز کرده‌اند. نظر شما به‌عنوان یکی از مربیان فصل پیش پرسپولیس در خصوص بازیکنان جذب‌شده چیست؟

باید بگویم همه بازیکنانی که به پرسپولیس جذب شده‌اند، همگی جزو بازیکنان خوب تیم‌هایشان بوده‌اند و مسلماً باشگاه هم در چارچوب اهداف خودش این بازیکنان را جذب کرده است، قطعاً هواداران پرسپولیس انتظار دارند این بازیکنان بهترین عملکرد را در تیم داشته باشند و امیدوارم امسال، سال خوبی برای پرسپولیس باشد.

*البته یک سری از هواداران فوتبال معتقد هستند که استقلال بهتر از پرسپولیس در یارگیری عمل کرده و این موضوع هواداران پرسپولیس را نگران کرده است.

هواداران باید بدانند که در فوتبال اسم‌ها بازی نمی‌کنند، قطعاً بازیکنانی جذب پرسپولیس شده‌اند که کادر فنی آنها را خواسته و هواداران نباید به این فکر کنند که بازیکنان اسم و رسم دارند یا نه، بلکه باید کارایی بازیکنان مهم باشد. پرسپولیس یکی‌، دو جای دیگر خالی دارد، قطعاً بازیکنانی جذب خواهند شد که موردنیاز هستند. هواداران خودشان بهتر از هر کسی یادشان هست که چند سال پیش پرسپولیس بازیکنان اسم و رسم‌دار زیادی داشت، اما نتایج خوبی نگرفت. من معتقد هستم که امسال بازیکنان بر اساس نیاز جذب شده‌اند.

*البته علی کریمی هم نظری شبیه به نظر شما داشت و در صفحه شخصی خود نوشته بود که هواداران نباید بی‌جهت بازیکنی را بزرگ کنند.

قطعاً همین‌طور است، اگر بازیکنی دلش با تیم نیست، نباید به دنبال او رفت. باشگاه باید بازیکنانی را جذب کند که دلشان با تیم است،‌ این موضوع برعکس هم وجود دارد و برخی بازیکنان هستند که دوست دارند در استقلال بازی کنند، قطعاً بازیکنی که دلش با تیم است، به تیم محبوبش می‌رود و نباید به دنبال جذب بازیکنی برویم که دلش با تیم نیست.

 

*حتماً از درگیری رسانه‌ای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و برانکو سرمربی تیم پرسپولیس مطلع هستید، نظر شما در این خصوص چیست؟

به نظر من این مسئله آرام‌آرام تبدیل به معضل شده و معتقدم که دیگر نباید ادامه پیدا کند. خوب نیست که بین این دو مربی این همه درگیری به وجود بیاید، امیدوارم که فدراسیون فوتبال بین باشگاه‌ها و تیم ملی تعاملی برقرار کند تا شاهد این مسائل نباشیم. انجام این درگیری‌ها جالب نیست و فوتبال ضرر خواهد کرد. از طرفی تیم ملی برنامه‌های خودش را دارد و از طرفی هم باشگاه‌ها به بازیکنان پول می‌دهند تا نتایج در خور شأن بگیرند. باشگاه‌ها انتظار طبیعی دارند که بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند و به نظرم فدراسیون فوتبال باید این تعامل را برقرار کند تا دیگر بیش از این مسائل کش پیدا نکند.

*البته کی‌روش با بیانیه‌هایی که در صفحه شخصی خود منتشر می‌کند، کمی آتش این اختلاف را شعله‌ورتر کرده است.

من کاری ندارم که کی‌روش یا برانکو چه می‌گویند، موضوع این است که هر ایرانی از تیم ملی انتظار بهترین نتایج را دارد. از طرف دیگر باشگاه‌ها هم هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند تا هواداران‌شان را خوشحال کنند. قطعاً هم مربی تیم ملی و هم مربی پرسپولیس به دنبال موفقیت تیم‌هایشان هستند، اما همان‌طور که گفتم فدراسیون فوتبال به‌عنوان متولی فوتبال می‌تواند تعامل خوبی بین باشگاه‌ها و تیم ملی به وجود بیاورند تا هیچ تیمی ضرر نکند، اما تا حالا که فدراسیون فوتبال این کار را انجام نداده است.

*علیرضا منصوریان هم‌دوره شما در تیم ملی سرمربی استقلال شده، اما در چند وقت اخیر نقل‌قول‌هایی از وی منتشر شد که به نظر می‌رسد خارج از فضای کری‌خوانی است، نظر شما در این خصوص چیست؟

هر کسی هر صحبتی که می‌کند، خودش مسئول آن است، البته من تا جایی که منصوریان را می‌شناسم، می‌دانم که این حرف‌ها در ادبیات او نیست و شاید برخی رسانه‌ها حرف‌هایی به صحبت‌های او اضافه کرده‌اند. باید بگویم امیدوارم فوتبال ما روز به روز پیشرفت خوبی کند و باید امیدوار باشیم که ادبیات فوتبال ما ادبیات بهتری باشد. اگر هم قرار است کسی کُری بخواند، باید با احترام این کار را انجام دهد و نباید سعی کنیم همدیگر را تحقیر کنیم، متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که بعضی از روی ظاهر روی افراد قضاوت می‌کنند که این کار بدی است، باید سعی کنیم که فوتبال ما روز به روز بهتر شود.

*این روزها صحبت از لژیونر شدن مهدی طارمی به گوش می‌رسد و این در حالی است که هنوز این اتفاق نیفتاده است. شما که خودتان سال‌ها در اروپا فوتبال بازی کرده‌اید، معتقدی که او در این شرایط لژیونر شود بهتر است یا نه؟

اگر طارمی واقعاً پیشنهاد اروپایی دارد که چه عیبی دارد فوتبالش را در خارج از ایران پیگیری کند؟ مگر این همه بازیکنی که به اروپا رفتند و بازی کردند، کار بدی انجام دادند؟ شاید پول در اروپا کم‌تر باشد، اما بازیکنی که به دنبال پیشرفت است، می‌تواند در سال‌های بعد پیشرفت بیش‌تری انجام دهد و پول بهتری هم به‌دست بیاورد، اما اگر پیشنهاد طارمی 50-50 است، من به‌جای مسئولان باشگاه بودم به‌جای اینکه این همه بازیکن مدنظرم باشد، دو دستی که نه، چند دست دیگر هم قرض می‌کردم و طارمی را می‌چسبیدم! باید قدر امثال طارمی را بدانیم چراکه مثل او الان در فوتبال ایران نیست. به‌هرحال برخی از بازیکنان شرایط ویژه‌ای دارند و باشگاه حتی اگر لازم است چند نفر را فدا کند تا او را نگه دارد. طارمی بازیکن خاصی است و حتی اگر لازم است باید پول بیش‌تری برای او پرداخت شود تا در تیم پرسپولیس حفظ شود.

*دو روز پیش هجدهمین سالگرد برد تاریخی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه بود که شما هم در آن بازی حضور داشتید، فکر می‌کنید که چرا بعد از این ‌همه سال هنوز هواداران فوتبال به این بازی‌های خاطره‌انگیز در گذشته افتخار می‌کنند؟

به‌هرحال آن بازی یک بازی خاص بود و حاشیه‌های خاص خودش را داشت؛ چراکه مقابل آمریکا بازی می‌کردیم و توانستیم با یک بازی خوب این تیم را شکست دهیم. بازی خوبی را انجام دادیم به‌طوری‌که بعد از این همه سال هنوز در اذهان مردم باقی مانده است. همان‌طور که بازی با استرالیا هنوز در ذهن مردم ما وجود دارد. این بازی‌ها از معدود بازی‌هایی است که همیشه در ذهن مردم می‌ماند، هرچند که فکر می‌کنم می‌تواند باز هم این‌گونه بازی‌ها تکرار شود. ما هر ساله بازیکنان خوبی در تیم ملی داریم، اما اینکه نتایج چطور است را مردم باید نظر بدهند نه من.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس