کد خبر 593541
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد تا زمانی که این باشگاه با وی قرارداد امضا نکرده نیازی نمی‌بیند در مورد خرید‌های سرخپوشان اظهارنظر کند.

به گزارش مشرق، یش از 10 روز از آغاز مراحل آماده‌سازی سرخپوشان می‌گذرد، اما هنوز خبری از حضور کریم باقری در تمرینات پرسپولیس نیست. این در حالی است که پرسپولیسی‌‌ها به‌زودی راهی اردوی اوکراین خواهند شد و مشخص نیست باشگاه پرسپولیس چه زمانی با این مربی قرارداد امضا خواهد کرد. مربی خوشنام فوتبال ایراندر خصوص وضعیتش در پرسپولیس و همچنین اختلاف به‌وجود آمده بین کی‌روش و برانکو، به اظهارنظر پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید:

*چه زمانی برای عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس به دفتر طاهری می‌روید؟

فعلاً که خبری نیست.

*اردوی اوکراین در پیش است و طبیعیتاً باید در این اردو شرکت کنید.

وقتی قرارداد ندارم، به چه دلیل باید به اوکراین بروم؟

*اما اخیراً شما به باشگاه رفتید و صحبت درباره ادامه حضورتان در کادرفنی پرسپولیس مطرح شد.

بله؛ قرار بود باشگاه پیش‌قراردادی آماده کند، اما تا این لحظه خبری نشده است.

*از عملکرد پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات رضایت دارید؟

من کاره‌ای نیستم که بخواهم نظر بدهم. فصل پیش مربی پرسپولیس بودم و این فصل تا این لحظه مربی نیستم!

*ما مطمئن هستیم که شما به‌زودی قراردادتان را با باشگاه پرسپولیس امضا می‌کنید. با این شرایط هم نمی‌خواهید درباره خریدهای انجام شده اظهارنظر کنید؟

نفراتی که به پرسپولیس آمدند، همگی در تیم‌های قبلی خود عملکرد خیلی خوبی داشتند، اما بازی کردن در پرسپولیس متفاوت است. باید ببینیم این بازیکنان تا چه حد جواب می‌دهند.

*برخی از بازیکنان نسبت به حضور در تمرینات پرسپولیس بی‌اهمیت هستند و حتی جواب تلفن باشگاه را هم نمی‌دهند، دلیلش چیست؟

من در جریان این مسائل نیستم و هر مشکلی باشد بین بازیکن و خود باشگاه است.

*این روزها اختلاف بین کی‌روش و برانکو هم به سوژه اول رسانه‌ها تبدیل شده است. نظر شما در این باره چیست؟

این موضوع برای شما رسانه‌ها که خوب است و در چند روز اخیر نهایت استفاده را برده‌اید!

* وظیفه ما رسانه‌ها کمک به فوتبال ایران است و مطمئناً اختلاف بین سرمربیان تیم ملی و یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران هیچ سودی برای فوتبال کشور نداشته است.

بله، هیچ‌کس این اختلاف را نمی‌پسندد. اگر با برنامه‌ریزی درست پیش برویم، هیچ وقت این اتفاقات رخ نمی‌دهد. این وظیفه فدراسیون است که بین سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاه‌ها تعامل ایجاد کند. در حال حاضر بحث منافع ملی در میان است. هم باشگاه پرسپولیس و هم تیم ملی نقشی اساسی در فوتبال ایران دارند و انتظارات از هر دو تیم بالاست. تیم ملی بازی‌های بسیار سختی را پیش‌رو دارد و طبیعی است مربیان این تیم باید برنامه‌ریزی خوبی برای این بازی‌ها داشته باشند. از طرفی پرسپولیس هم می‌خواهد با تمام نفراتش دوران آماده‌سازی خود را که خیلی مهم است، به‌خوبی طی کند.

*آیا در فوتبال امروز دنیا بدنسازی بازیکنان در اردوی تیم ملی انجام می‌شود یا در باشگاه؟

جواب این سؤال مشخص است، اما آیا فوتبال ما به آن سطح از فوتبال اول دنیا رسیده که انتظار داشته باشیم به آن شکل عمل شود؟ ما همه چیزمان در کشور مختص خودمان است. نحوه آماده‌سازی تیم ملی هم مطمئناً متفاوت با کشورهای دیگر است. من فقط امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد، نه پرسپولیس ضرر کند و نه تیم ملی.

*شما حق را به کی‌روش می‌دهید یا برانکو؟

من به هر دو مربی حق می‌دهم. دو روز دیگر اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، همین شما رسانه‌ها اولین کسی را که مورد انتقاد شدید قرار می‌دهید، کی‌روش است. البته این شرایط برای برانکو هم وجود دارد. در این میان نقش شما رسانه‌ها خیلی مهم است. منطقی این است که شما رسانه‌ها تلاش کنید تا بین باشگاه‌ها و سرمربی تیم ملی تعامل ایجاد شود. بهتر است به این مسائل بپردازید. اظهارنظرهای متفاوت در خصوص کی‌روش و برانکو کمکی به فوتبال ما نمی‌کند. همه باید کمک کنیم هم تیم ملی مسیر خودش را طی کند و هم اینکه پرسپولیس ضرر نکند.

*کی‌روش و برانکو هر دو مربیان حرفه‌ای هستند، اما می‌بینیم که علیه هم جبهه‌گیری کرده‌اند. در این میان مطمئناً رسانه‌ها هم مقصر نیستند. این را قبول دارید؟

بله، کی‌روش و برانکو مربیان حرفه‌ای هستند، اما آنها حق دارند که نگران عدم نتیجه‌گیری تیم‌شان باشند، چون توقع از هر دو بالاست. باشگاه پرسپولیس هزینه زیادی برای بازیکنان و تیمش کرده و حق طبیعی است که تمام نفرات خود را در اختیار داشته باشد. در حالی که تیم ملی هم نیاز دارد برای بازی‌های سختی که پیش‌رو دارد، به بهترین شکل آماده شود. این وسط نقش فدراسیون بسیار اهمیت دارد و باید به هر شکلی که شده تعامل بین باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد کند.

*کارشناسان و برخی منقتدان فوتبال ایران اعتقاد دارند ادبیات کی‌روش مناسب فوتبال ایران نیست. آیا غیر از این است؟

هر فردی که در این باره اظهارنظر می‌کند، نظر خودش را می‌دهد. من ترجیح می‌دهم راجع‌به این موضوع اظهارنظری نداشته باشم.

*یعنی شما ادبیات کی‌روش را می‌پسندید؟

من کاری به ادبیات کی‌روش ندارم. هرکسی در هر جایگاهی خودش مسئول صحبت‌هایش است. کی‌روش هم مربی بزرگی است و نیاز ندارد که من به او بگویم چطور صحبت کند.

* اگر شما سرمربی پرسپولیس بودید اجازه می‌دادید تمرینات آماده‌سازی تیم‌تان در غیاب هفت بازیکن ملی‌پوش که نفرات اصلی تیم هم هستند، برگزار شود؟

من تا زمانی که در موقعیتی قرار نگیرم، راجع‌به آن اظهارنظر نمی‌کنم. قطعاً سرمربی پرسپولیس نیستم که بخواهم علیه کسی موضع‌گیری کنم. همان‌طور که گفتم، تا زمان ایجاد نشدن تعامل، شرایط تغییر نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس