کد خبر 593005
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

انتظار و عقلانی این است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، در همان مسیر قبلی حرکت کند و کارنامه کاری‌ آقای جابری انصاری به استحکام منافع ملی و خطوط اصلی سیاست خارجی نظام مزین شود.

به گزارش مشرق، بعد از مدت‌ها حرف و نقل و چانه‌زنی‌های بی‌ارتباط با منافع نظام، آقای جابری انصاری از پست سخنگوی وزارت خارجه به مسئولیت معاونت عربی و آفریقایی وزیر خارجه منصوب شد. آقای امیر عبداللهیان که پیشنهاد شایسته‌ای برای تصدی مسئولیت نیافت، مشاور شد. مدتی قبل هم منابع مشکوک وابسته به سعودی در لبنان این تغییرات در وزارت خارجه را نوید داده بودند و اکنون هم منابع مستقیم رسانه‌ای آل سعود دانه می‌پاشند که معاون جدید وزیر خارجه روابط خوبی با کشورهای عربی دارد!!

این بدان معناست که معاون قبلی در مسیر و سیاست دیگری بوده و حالا باید منتظر رفتار دیگری در سیاست خارجی باشیم!!

این مسئله را به‌خوبی واقف هستیم که سیاست خارجی کشور با تغییر یک معاون وزیر تغییر نمی‌کند و معاون جدید هم در این جایگاه نمی‌تواند خود را مطرح کند. باز هم به‌خوبی می‌دانیم که آل سعود از طریق شعله‌ور کردن جنگ تکفیری در منطقه و یا کودک‌کشی و جنگ‌افروزی در یمن و سرکوب مطلق در بحرین و مداخله مفتضحانه در عراق، یک سیاست روشن آمریکایی و اسرائیلی را برای تحجیم و محدود کردن جایگاه و نفوذ منطقه‌ای ایران دنبال می‌کند. حال این سؤال مطرح است که آقای جابر انصاری که دیدگاه‌های شخصی وی را در مسائل منطقه‌ای می‌شناسیم، چه رفتاری در جایگاه جدید از خود نشان می‌دهد؟

آیا وی به عنوان نمادی از رفتار جدید سیاست خارجی و مطابق دانه‌پراکنی‌های حکومت‌های فاسد و آرزوهای سراب‌گونه برجام 2و3 که آمریکا دنبال آن است مواضع و اقدام خود را به نمایش می‌گذارد، که در این صورت، این تصدی مسئولیت برخلاف منافع نظام اسلامی و «اشغالگرانه» است و جز «سرافکندگی» نتیجه‌ای نمی‌گیرد؟!

رفتار و مواضع دیگر این است که آقای جابری انصاری همان سیاست قبلی که آقای امیر عبداللهیان از سوی نظام به اجرا می‌گذاشت را دنبال خواهد کرد و در شرایطی که منطقه در نقطه عطف تاریخی است، دشمن را مأیوس می‌کند. انتظار و عقلانی این است که سیاست خارجی در منطقه، در همان مسیر قبلی حرکت کند و کارنامه کاری‌ آقای جابری انصاری به استحکام منافع ملی و خطوط اصلی سیاست خارجی نظام مزین شود.


*هادی محمدی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس