پس از سران و حکام عرب منطقه، انفعال دستگاه دیپلماسی دولت ایران، گردانندگان اقلیم کردستان عراق را نیز به طمع انداخته است. پس از درگیری‌های اشنویه و ضرب شست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌های وابسته به گروهک موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران که در اربیل عراق و تحت حمایت خاندان بارزانی فعالیت می‌کنند؛ اعزام تیم‌های جدیدی از تروریست‌های این گروهک در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مشرق، وطن امروز نوشت: بلافاصله پس از درگیری‌های اشنویه و ضربه سنگینی که تروریست‌های وابسته به گروهک حزب دموکرات کردستان ایران متحمل شدند، مصطفی هجری گرداننده این گروهک تروریستی با صدور اطلاعیه‌ای که در پورتال این گروهک قرار گرفت، از اعزام تیم‌های مسلح جدید به سمت ایران خبر داد.  اطلاعیه این تروریست از برنامه‌ریزی گردانندگان پشت صحنه این گروهک برای به راه انداختن یک دوره ناامنی در منطقه خبر می‌دهد.

این موضوع در حالی قابل تامل است که تشکیلات اقلیم کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی، حمایت و پشتیبانی لجستیکی و رسانه‌ای ویژه‌ای برای این عملیات‌ها در خاک ایران از گروهک مصطفی هجری به عمل آورده است.  کانال تلویزیونی وابسته به نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق نیز پس از درگیری‌های اشنویه، حمایت کاملی از تروریست‌های وابسته به شاخه هجری به عمل آورد و ابتدا تلاش داشت هلاکت تروریست‌ها به دست سپاه را انکار کند.

دست در دست سعودی

حمایت بارزانی‌ها از تروریست‌های وابسته به تشکیلات هجری در دور جدید تلاش‌ها برای ناامن کردن غرب ایران نیز ادامه دارد. در دور جدید اعزام تیم‌های تروریستی به غرب ایران، دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای درباره درگیری با این تروریست‌ها منتشر کرد.

نیروی زمینی سپاه از هلاکت تعدادی از تروریست‌های وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب در درگیری با رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر درگیری جمعه شب رزمندگان این قرارگاه با تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در جریان این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: عملیات تعقیب و گریز برای انهدام و نابودی بقایای تروریست‌ها ادامه دارد. بنا بر این اطلاعیه جزئیات درگیری و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد. این اطلاعیه در حالی است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در هفته‌های اخیر چندین توطئه گروهک‌های تروریستی را خنثی کرده‌اند.

تیم دوم 3 روز پس از درگیری‌های اشنویه

درگیری‌های اشنویه 27 خردادماه صورت گرفت و طی آن 12 تروریست وابسته به شاخه مصطفی هجری به هلاکت رسیدند.  این تروریست‌ها به فرماندهی کمال خضری وارد خاک ایران شده بودند که در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران گرفتار شدند.

کمال خضری در این درگیری‌ها به هلاکت رسید و مابقی تروریست‌ها نیز فرار کرده و مجددا به اقلیم بارزانی پناه بردند. اما 3 روز پس از آنکه عملیات نخست تروریست‌های وابسته به شاخه مصطفی هجری در اشنویه به شکست انجامید؛ این بار تیم دوم تروریست‌ها وارد خاک ایران شد.

براساس گزارشات محلی، شامگاه 30/3/95 تیم تروریستی دیگری از تروریست‌های وابسته به تشکیلات مصطفی هجری به سرپرستی «عزیز نیکجویان» وارد کشور شد.  این بار نیز این تیم تروریستی در کمین اطلاعاتی سپاه گرفتار شد و در منطقه بین بانه و سردشت (حوالی گندمان) با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگیر می‌شوند. شدت آتش سپاه به گونه‌ای بود که تروریست‌ها در همان ابتدای درگیری مجبور به فرار و متواری شدن در مناطق مختلف می‌شوند.

البته عملیات تعقیب توسط نیروهای سپاه ادامه یافت و مواضع و اماکن تروریست‌ها در حوالی سردشت توسط سپاه گلوله‌باران شد.به دنبال حملات توپخانه‌ای سپاه به محل اختفای تروریست‌ها، تعدادی از اعضای این تیم تروریستی از کشور خارج شده و وارد خاک اقلیم کردستان عراق شدند.

با این حال تعدادی از تروریست‌ها به سرکردگی عزیز نیکجویان به سمت مهاباد و پیرانشهر متواری شدند.  رسانه‌های محلی گزارش دادند تروریست‌ها در این درگیری‌ها متحمل ضربات فراوانی شدند به طوری که تعدادی از آنها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. 

درگیری‌های سپاه شامگاه جمعه در مهاباد در ادامه درگیری‌های روزهای اخیر صورت گرفته است؛ در واقع در امتداد عملیات تعقیب تروریست‌های وابسته به شاخه مصطفی هجری بوده است. 

بر اساس اخبار رسیده، ضربات مهلک سپاه به تروریست‌ها به گونه‌ای بوده است که عملیات اعزام تیم‌های تروریستی به خاک ایران با عدم استقبال اعضا مواجه شده است. اطلاعیه‌های این گروهک تروریستی نیز نشان می‌دهد آنان متحمل هزینه‌های سنگینی در این درگیری‌ها شده‌اند. پیش از این و در ماجرای درگیری‌های اشنویه نیز تروریست‌ها در ابتدا منکر تلفات شدند. با این حال اکنون و پس از آنکه عکس تروریست‌های به هلاکت رسیده درگیری اشنویه در رسانه‌های محلی منتشر شده، شاخه نظامی تروریست‌ها ناگزیر شده است بخشی از واقعیت‌های شکست در نبرد با سپاه پاسداران را بازگو کند.

اعتراف به ناتوانی

ضربات سنگین سپاه به تروریست‌ها در غرب کشور که بیش از هر چیز اشراف اطلاعاتی نیروهای سپاه بر این منطقه و تحرکات تروریست‌ها را نشان می‌دهد باعث شده افراد تصمیم‌گیرنده در گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران، به ناتوانی خود در مقابل ایران و بی‌نتیجه ماندن عملیات‌های تروریستی در خاک ایران اعتراف کنند.

خالد عزیزی، دبیرکل گروهک موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران (شاخه انشعابیون)، پس از انهدام تیم‌های تروریستی وابسته به مصطفی هجری، از سیاست‌های جنگ‌طلبانه گروهک‌ها انتقاد کرد.

عزیزی درباره سیاست‌های آتی حزبش، در مقابل جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: باید قبول کنیم ما توانایی مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را که یک کشور قدرتمند است نداریم و باید از نظر سیاسی و بین‌المللی به دولت جمهوری اسلامی ایران فشار آورده تا بتوانیم به تعدادی از اهداف سیاسی خود دست یابیم اما ما با جنگ نمی‌توانیم به جایی برسیم و حتما شکست خواهیم خورد.

خالد عزیزی به مساله مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرده و اظهار داشت: من از همه گروه‌ها و احزاب مختلف کردی درخواست دارم با هم متحد شویم و با ایران به مذاکره بنشینیم. بسیاری از این احزاب می‌گویند ما باید با ایران درگیر شویم و نظام ایران را از بین ببریم، اگر قرار بود ایران از بین برود، من راضی هستم یک هفته‌ای نابود شود! ولی با درگیری و کشت و کشتار نه نظام ایران از بین می‌رود، نه مشکلی از ما حل می‌شود.

بوی ریال سعودی می‌آید

تحرکات اخیر گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران برای کارشناسان مسائل اطلاعاتی و امنیتی قابل تامل بوده است. طی یک سال اخیر تحرکات این گروهک برای جذب نیرو در خاک ایران بسیار چشمگیر بوده است.

 از سوی دیگر براساس گزارشات دریافتی «وطن‌امروز»، این تشکیلات اخیرا دفاتر بیشتری در اربیل و سایر مناطق اقلیم کردستان عراق به راه انداخته و برای جذب نیروی نظامی، پیشنهادات مالی قابل توجهی به خانواده‌های اعضای جدید داده است. از سوی دیگر حمایت‌های مسعود بارزانی و اقلیم کردستان از این تروریست‌ها نیز بیشتر از گذشته شده است.

در شرایطی که اقلیم کردستان به خاطر نجات اربیل توسط حاج قاسم سلیمانی باید نسبت به حمایت‌های خود از این تروریست‌ها تا حدودی تجدیدنظر کرده باشد اما افزایش این حمایت‌ها توسط خاندان بارزانی بسیار قابل تامل است. در واقع افزایش بنیه مالی این تروریست‌ها در کنار افزایش حمایت‌های نظامی از آنها، باعث شده آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در خاک ایران فعال شوند.

گزارشات رسانه‌های محلی در غرب ایران که ارتباطات و اطلاعات بیشتری در این‌باره دارند حاکی از آن است که این گروهک اخیرا ارتباط خاصی با عوامل عربستان سعودی و نیز ترکیه داشته‌اند. براساس این گزارش‌ها، عربستان و ترکیه از طریق حزب پارتی کردستان عراق احزاب کردی ایران را جهت ایجاد جبهه مشترک کردی به ریاست مصطفی هجری ترغیب و آنها را جهت انجام جنگ مسلحانه با ایران آماده و مهیا کرده‌اند.

 این موضوع زمانی قابل تامل می‌شود که برخی منابع گزارش داده‌اند در دیدار سال گذشته ثامر السهبان، سفیر جنجالی عربستان سعودی در عراق با مسعود بارزانی، موضوع حمایت از این تروریست‌ها به صورت ویژه مطرح شده است.

مسعود بارزانی از سال گذشته تحرکات جدیدی را با عربستان سعودی آغاز کرده است. او سال گذشته چندین روز را در عربستان سعودی سپری و با پادشاه این کشور دیدار کرد. براساس گزارشات منتشر شده، عربستان سعودی نسبت به نفوذ ایران در عراق نگرانی‌های ویژه‌ای داشته و بویژه درباره میزان تحرکات حشدالشعبی در نبرد علیه تروریست‌ها در عراق نگرانی‌هایی را با بارزانی به اشتراک گذاشته است.

از همین رو می‌توان آزادی عمل تروریست‌های ساکن در اربیل برای فعالیت مسلحانه علیه ایران را یکی از توافقاتی دانست که میان اقلیم کردستان عراق و عربستان سعودی برای فشار به ایران درباره تحولات منطقه و عراق، صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    آفرین به بچه‌های سپاه و ارتش. درود بر شما. اینا خیال کردن ایران؛ ایرانه زمانه صدامه. ایران قدرت اتمیه. درسته مسائل اقتصادی کمی به ملت ایران فشار آورده؛ ولی همه ایرانیان اگه پاش بیفته همرزم بچه‌های سپاهن. دمتون گرم بچه‌ها ایول به آمادگی و هوشیاریتون. خدا حفظتون کنه.
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    خوراک این کردها داعشیها هستند ایران باید یه کمی بزاره داعش پیشروی های خودشو در اقلیم کردستان عراق و سوریه بیشتر کنه
  • علی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    به نظر بنده باید پایگاه و ریشه این حرکتها را باید در خاک اقلیم با موشک نابود کرد و در برابر اینها گروههای مبارز کرد را به خاک اقلیم فرستاد تا حکومت بارزانی ها برچیده شود .
  • کیان ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    مار در استین پرورش دادن اینست .. سزای نیکی بدیست..این مسعود خان بارزانی زمان جنگ در ایران بود و از حمایت برخوردار. شکمش سیر شد لگد به اخورش زد.در عظیمیه کرج دریک ویلا زندگی شاهانه ای داشت ...اینها را همان موقع باید از ایران بیرون و تحویل صدام میدادن. تا برخورد برادرانه را از هم مسلک خودشان میدیدن.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    بارزانی می خواهد به ایران فشار بیاورد تا ایران با استقلال کردستان عراق موافقت کند.
  • مجتبیh ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    حاج قاسم باید میزاشت اربیل سقوط میکرد تا این کرد هاقدر عافیتو بدونن
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    برخی بزدل یادشان رفته که اگر ما نبودیم دواعش دهانشان را سرویس کرده بودند
  • سعید کریمی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    بهترین تجهیزات و امکانات باید در اختبار سپاه پاسداران باشد و دشمن هم تا عمق منطقه خودش مورد حمله قرار گیرد.ضمن اینکه حامیانش هم نباید بی نصیب باشند
  • اهوازی ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    باید عربستان ناامن شود.همان زمان مینوشتم که باید موشک دوربرد بدست یمنی ها برسد تا ریاض و جده ناامن شود.باید اربیل هم ناامن گردد.
  • Zeinab ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    توروخدااا به كاري كنيد اينا از ايران برن
  • ناشناس ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    یا حداقل بشدت مورد تهدید و محاصره قرار میگرفت که به نیروهای محور مقاومت و ارتش عراق و حشدالشعبی احتیاج بیشتری پیدا میکردو
  • حسن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    اگه گذاشته بودیم اربیل را داعشی ها می‌گرفتند این عوضی ها نمی‌توانستند الان برایمان شاخ بشوند.
  • ناشناس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    بارزانی در مطبوعات ایران نفوذ دارد.بهتره یک سری به خبرگزاری کرد پرس بزنید متوجه خواهید شد
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    این ملعون در خیانت و نمک ناشناسی هم بارز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس