کد خبر 592053
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

ارتش سوریه روز یکشنبه به سمت پایگاه هوایی الطبقه واقع در منطقه تحت کنترل نیروهای داعش پیشروی کرد. نیروهای دولتی که اکنون در 10 کیلومتری این پایگاه هستند، تلاش می‌کنند داعش را از رقه، پایتخت خود خوانده خود بیرون کنند.

 به گزارش مشرق، نیروهای دولتی سوریه توانستند پیشروی جدیدی را در حومه غربی رقه رقم بزنند و میدان نفتی الثوره در کمتر از 10 کیلومتری این پایگاه را از دست داعش خارج کنند.

 به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ارتش این کشور تا هفت کیلومتری الطبقه پیشروی کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: به علت حملات افراطی‌ها ارتش سوریه بیش از یک هفته بود که در مسافت 15 کیلومتری این فرودگاه نظامی باقی مانده بود اما حملات هوایی روسیه و تقویت یگان نخبگان گارد جمهوری سوریه اجازه این پیشروی را داد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در عین حال به درگیری‌های شدید که همچنان ادامه دارد و کشته شدن 9 تن از نیروهای ارتش سوریه اشاره کرد.

الطبقه در 45 کیلومتری رقه است و اهمیت استراتژیکی در حمله دولت علیه رقه دارد و آخرین مقری است که نیروهای دولتی در استان رقه قبل تسلط داعش بر آن در سال 2014 آن را از دست دادند. این شهر گذرگاه اصلی به کرانه رود فرات محسوب می‌شود و بازپس‌گیری آن به نیروهای سوریه اجازه می‌دهد که مسیر امدادرسانی داعشی‌ها را از سمت غرب قطع کنند.

داعش بر بخش اعظم استان رقه به استثنای دو شهر تل ابیض و عین عیسی تسلط دارد. این دو شهر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که اکثرا از شبه نظامیان کرد هستند از داعش پس گرفته  شد.

در عین حال نیروهای تروریستی به کشته شدن 167 تن از اعضای خود در درگیری‌های با ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب اعتراف کرده‌اند.

ارتش سوریه در عین حال در پی درگیری‌های شدید به مدرسه و برج البحاریه در  شهرک البحاریه در غوطه شرقی دمشق تسلط یافته است.

نیروهای سوری همچنین حمله داعش به مسیر الشیخ هلال - اثریا را خنثی کرده و تعدادی را به هلاکت رساندند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس