کد خبر 592180
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

برنامه نهایی زمان بندی اعزام کاروان ورزشی ایران را به سی و یکمین دوره بازی های المپیک ریو 2016 اعلام شد که بر این اساس تیراندازان بعنوان نخستین مسافران ورزشی، هفتم مردادماه امسال عازم برزیل خواهند شد.

به گزارش مشرق، سرپرست کاروان اعزامی ایران به ریو روز دوشنبه گفت: کاروان اعزامی ایران به ریو در 18گروه پروازی (15گروه ورزشی و سه گروه کادرسرپرستی و مسئولان ورزشی) به دهکده بازیهای المپیک در شهر ریودوژانیرو اعزام می شوند.

«اصغر رحیمی» افزود: بر این اساس،کادر سرپرستی کاروان اول مردادماه به منظور ثبت نام نهایی ورزشکاران عازم برزیل خواهد شد که آخرین نشست کمیته بین المللی المپیک در این زمینه نیز سوم مرداد ماه امسال برگزار می شود.

رحیمی نخستین و آخرین اعزام کاروان ایران به ریو را در روزهای 7و 25مرداد ماه اعلام کرد و گفت: ورزشکاران رشته های تیراندازی ،قایقرانی، تیروکمان ،تنیس روی میز،شنا ،بوکس ،دوچرخه سواری ،والیبال و شمشیربازی قبل از آغاز افتتاحیه بازی ها و وزنه برداری در روز افتتاحیه وارد ریو خواهند شد .

بر این اساس و به گفته سرپرست کاروان ایران فهرست زمان بندی « 15گروه اعزامی ورزشکاران» به ریو دوژانیرو به شرح زیر است:

-گروه نخست -تیراندازی-7مردادماه
-گروه دوم- قایقرانی- 8مردادماه
-گروه سوم- تنیس روی میز و تیروکمان- 9مردادماه
-گروه چهارم -شنا،بوکس و والیبال- 10مردادماه
-گروه پنجم -جودو و نمایندگان رسانه ها - 12مردادماه
-گروه ششم- شمشیربازی- 13مردادماه
-گروه هفتم- گروه نخست وزنه برداری -15مردادماه
-گروه هشتم-کشتی فرنگی- 18مردادماه
-گروه نهم -گروه دوم وزنه برداری و گروه نخست دوومیدانی- 19مردادماه
-گروه دهم-تکواندو و گروه دوم دوومیدانی- 21مردادماه
-گروه یازدهم-گروه سوم دوومیدانی- 22مردادماه
-گروه چهاردهم- کشتی آزاد- 24مردادماه
-گروه پانزدهم- گروه چهارم دوومیدانی- 25مردادماه

رحیمی نخستین گروه برگشتی کاروان را رشته های شنا و دوچرخه سواری در 19مردادماه اعلام کرد و گفت:تکواندو هم بعنوان آخرین گروه ورزشی کاروان ایران در ریو سوم شهریورماه به ایران بازمی گردد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک درباره زمان بندی این اعزام ها یادآور شد که برنامه اعزام کاروان ورزشی با هماهنگی رئیسان فدراسیون های المپیکی در نشست های جداگانه صورت گرفته است.

ایران تاکنون 59 سهمیه المپیک را در 14رشته ورزشی کسب کرده است و همچنان فرصت برای کسب سهمیه در رشته های شنا، بوکس، دومیدانی، بسکتبال و والیبال ساحلی همچنان وجود دارد.

از این تعداد 9بانوی ورزشکار ایران در رشته های تیراندازی(4)،تیروکمان(یک)،قایقرانی (یک)،تنیس روی میز(یک) ، تکواندو (یک)و دوومیدانی(یک)سهمیه کسب کرده اند .

سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو از 5 تا 21 آگوست - 15 تا 31 مرداد 1395- در برزیل برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس