کد خبر 592614
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

حسین عسگری رکابزن شایسته ایران مدتی است به علت بیماری توان حضور در اردوها و بازیهای المپیک را از دست داده و این روزها مورد جراحی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حسین عسگری رکابزن پر افتخار ایران در حالی این روزها درگیر مراحل درمان بیماری خود است که اولین سهمیه دوچرخه سواری ایران در المپیک ریو را با کسب مدالهای درخشانش بدست آورد. پس از این افتخار تیم ملی ایران با ایستادن در رده اول رنکینگ اول آسیا دو سهمیه دیگر را به این سهمیه افزود تا در نهایت تیم دوچرخه سواری ایران با ترکیب سه ورزشکار جواز حضور در بازیهای المپیک برزیل را بدست آورد.

اما در حالی که این روزها شاهد برپایی اردوهای تدارکاتی و برنامه ریزی برای حضور اعضا تیم ملی در اردوهای خارجی برای شرکت در بازیهای المپیک هستیم جای این ورزشکار به دلیل بیماری و کسالت خالی است.

عسگری از پیش از رقابتهای قهرمانی آسیا بنابر نظر پزشک نیاز به استراحت داشت اما در این رقابتهای خارجی شرکت کرد و باز هم دو مدال خوشرنگ را از آن دوچرخه سواری ایران کرد اما به دلیل پزشکی دیگر نمی توانست رکاب بزند.

در شرایطی که این روزها رکابزن تیم ملی به دنبال درمان بیماری خود است به دلیل مشکل سرگیجه از ناحیه گوش مورد جراحی قرار گرفته است.

عسگری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: یکسالی بود که از ناحیه گوش مشکلاتی داشتم اما مدتی بود دچار سرگیجه می شدم و این مسئله تشدید شده بود که به همین دلیل ناچار به جراحی شدم. طبق گفته پزشکم احتمالا این مسئله به خاطر ضربه یا افتادن یا آسیب به دلیل ورزش حرفه ام رخ داده است. دو هفته ای گوشهایم بسته بود و خدا رو شکر چند روزی است شرایط بهتری دارم.

وی ادامه داد: هنوز به دنبال درمان مشکلی هستم که به خاطر نشستن های طولانی مدت روی رکاب برایم پیش آمده است و از این بابت آسیب زیادی دیدم. در حال حاضر مشکل گوشم برطرف شده اما ظاهرا نمی توانم تا مدتی کارهای سنگین و تمرین انجام دهم و این مسئله برایم دردسر ساز شده است.

رکابزن ملی پوش کشورمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت فدراسیون همیشه احوالپرس من بوده و هزینه های درمانم هم به واسطه بیمه تکمیلی در صندوق حمایت از ورزشکاران پرداخت شده و مشکلی از این بابت ندارم.

اصغر خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عسگری از مدتها پیش با این مسئله درگیر بود و این مشکل به خاطر رکاب زدن های طولانی و نشستن بر روی زین بوجود آمده و درمان آن نیاز به گذر زمان و استراحت و طی مراحل درمان است.

وی ادامه داد: ما در این مدت از این رکابزن دلجویی کرده ایم و جویای وضعیت بهبودی اش بودیم و چنانچه لازم باشد از هیچ کمکی برای وی دریغ نخواهیم کرد.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که بیماری عسگری آیا نیاز به درمان در خارج از کشور را دارد یا خیر گفت: خوشبختانه این مشکل نیازی به درمان در خارج از کشور ندارد و تنها باید در این خصوص صبور بوده و مراحل درمان را طی کند  اما آنچه به نظر میرسد این رکابزن شاید دیگر نتواند به تیم ملی یا تیم باشگاهش برگردد که چنانچه این اتفاق بیافتد برنامه ای را برای تجلیل از وی برپا خواهیم کرد.

وی افزود: عسگری در صورتی که می توانست در المپیک برزیل شرکت کند رکورد خود را شکسته و برای چهارمین بار موفق به حضور در المپیک می شد. همین طور این رکابزن بهترین نتیجه را در تاریخ حضور دوچرخه سواری ایران در بازیهای المپیک از آن خود کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس