رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان از ایجاد داعش در منطقه، قطعا نابودی اسلام و ریشه‌کن کردن بنیان نظام اسلامی است، گفت: زیرا انقلاب اسلامی باعث حرکت و احیای جریان دینی و اسلامی در منطقه شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در درس قاعده میسور در قم، با ذکر این مطلب که یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیاده شدن احکام دین است، گفت: حمایت از مظلومان یکی از مهمترین احکام دین است؛ حتی این مظلوم ممکن است مسلمان نیز نباشد ولی بر اساس آیات الهی و احادیث پیامبر (ص)، دفاع از مظلوم وظیفه مسلمانان است.

وی افزود: دشمنان اسلام امروزه، مقابله و مواجهه خود را با اسلام مختص به یک منطقه خاص قرارنداده و آمریکا سلاح و خلبان و نیروهای آموزشی به عربستان می فرستاد تا عربستان به یمن حمله کند.

فاضل لنکرانی بیان کرد: اسراییل گروهی به نام داعش ایجاد کرده و به جان دنیا اسلام انداخته است؛ دشمن رویه مقابله خود با مسلمانان را تغییر داده و ما نیز باید چنین کنیم؛ هیچ کسی نباید خود را در این شرایط حساس بدون وظیفه بداند.

وی گفت: امروز روزی نیست که کسی بگوید که به دلیل اینکه ایران مرکز مستقیم جنگ نیست هیچ مسوولیتی در قبال این جنگ ندارد؛ بلکه باید در جبهه نبرد علیه باطل شرکت داشته باشیم؛ ممکن است مدتی مسوولان بنا به مصالح، شرایط حضور ما در جبهه را فراهم نکنند ولی این تکلیف ساقط نشده است.

وی اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان از ایجاد داعش در منطقه، قطعا نابودی اسلام و ریشه‌کن کردن بنیان نظام اسلامی است، زیرا انقلاب اسلامی باعث حرکت و احیای جریان دینی و اسلامی در منطقه شده است.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: کسانی که در مرزهای سوریه و عراق در مقابل داعش و گروه‌های دیگر به شهادت می‌رسند از مجاهدین در راه خدا هستند چون طبق بیان قرآن در این جنگ شرکت کرده‌اند و به جرأت باید گفت که این افراد قطعا از بالاترین مراتب شهادت برخوردارند.

وی با ذکر این مطلب که شیعیان نسبت به اعتاب مقدسه و حرم اهل بیت(ع) حساسیت خاصی دارند، گفت: حرم اهل بیت(ع) هویت اصلی ماست و داعش نیز به همین قصد به جنگ ما آمده است که هویت ما را انکار کند؛ آنها قطعا با حضور در کربلا و نجف چیزی از آثار اهل بیت(ع) را باقی نمی‌گذاشتند.

این استاد حوزه بیان کرد: حرم‌های اهل بیت(ع) پایگاه اصلی توحید است، به رغم اینکه این نادانان تصوری غیر از این دارند؛ امروزه تمام کارشناسان سیاسی و نظامی می‌دانند که هدف اصلی داعش از این همه جنگ‌ها ایران اسلامی است و باید از خود سوال بپرسیم که اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز باید در کدام استان ایران به جنگ داعش می‌رفتیم.

فاضل لنکرانی اظهار کرد: کسانی که از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند از عالی‌ترین شهدا هستند زیرا آنها در خانه خود در مقابل دشمن دفاع نکردند بلکه برای دفع دشمن از خانه و کاشانه خود گذشتند و هزاران کیلومتر آن سو تر با آنها درگیر شدند.

این استاد حوزه با اشاره به مراتب عالی فکری و ایمانی شهدای مدافع حرم گفت: همانگونه که در ایام جنگ شهدای روحانیت از نظر نسبت بر تمام اقشار برتری داشتند، امروز نیز روحانیت در این عرصه پیشگام است؛ 24 روحانی در عرصه دفاع از حرم به شهادت رسیده‌اند و این مساله نشان می‌دهد که حوزه علمیه ما در این جهت همچون جهات دیگر پیشگام بوده است.

وی گفت: قطعا اگر ایران در این عرصه وارد نشده بود امروز سوریه و عراق در دهان داعش قرار داشت و معلوم نبود چه بلایی سر مسلمانان می‌آمد؛ طلاب باید نسبت به جریان‌هایی این چنین توجه خاص داشته باشند.

وی اظهارکرد: حزب الله یکی از نعمت های بزرگ خداوند بر شیعه و جامعه مسلمین بوده است؛ اگر حزب الله نبود امروز اسراییل بسیاری از کشورهای اسلامی را گرفته بود؛ عربستان با حماقت ذاتی که دارد متوجه نمی شود که اگر حزب الله نبود، اسراییل امروزه حاکم مکه و مدینه بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارکرد: دشمن درجه یک حزب الله، عربستانی است که ماندنش را مدیون مقابله جدی حزب الله با اسراییل است؛ خوشبختانه جامعه مدرسین هیاتی را خدمت سید حسن نصرالله اعزام کردند و به ایشان گفتند که حوزه علمیه و اساتید و مراجع همراه با حزب الله لبنان هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس