کد خبر 522301
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای کمک به ارتش عراق در مبارزه با تکفیری‌ها از جمله «داعش» وارد عراق شدند.

 به گزارش مشرق، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا علام کرد که 200 نیروی عملیات ویژه آمریکا برای «همکاری» با ارتش عراق در مبارزه با تکفیری‌های «داعش» در عراق مستقر شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارتر روز چهارشنبه (دیروز) در «فورت کمپبل» کنتاکی اعلام کرد: «نیروهای عملیات ویژه که در ماه دسامبر اعلام کردم در حال حاضر در محل هستند و آماده همکاری با عراق برای آغاز تعقیب پیکارجویان و فرماندهان داعش می‌شوند».

طبق این گزارش، این نیروها جدا از استقرار ۵۰ نیروی عملیات ویژه‌ای هستند که سال گذشته در سوریه مستقر شدند تا به اصطلاح برای مبارزه با داعش با دولت سوریه را همکاری کنند.

پنتاگون همچنین در صدد است حدود ۵۰۰ نظامی آمریکایی را ماه آینده میلادی بعنوان بخشی از کمپین مقابله با داعش در عراق و کویت مستقر کند.

مقامات عراقی به طور مداوم استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور را محکوم کرده‌اند و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز تأکید کرده است که استقرار هرنیروی نظامی خارجی باید با اجازه دولت عراق صورت گیرد.

با اینحال، اشتون کارتر تأکید کرده بود این نیروی مأموریت‌های ویژه، اقدامات خود را هماهنگ با دولت عراق انجام داده و به نیروهای دولتی و پیشمرگه‌ در آن کشور کمک خواهد کرد.

این نیروها در حالی وارد عراق شدند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده بود که تمایلی به اعزام نیروهای آمریکایی برای وارد شدن به جنگ مستقیم در منطقه را ندارد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، بارها تاکید کرده‌است علاقه‌ای به اعزام سربازان آمریکایی برای وارد شدن به جنگی مستقیم در منطقه را ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیان ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    حسابی داره حلقه تنگتر میشه. فکر نکنم به اجرای برجام برسیم، فک کنم قبلش دعوا شروع میشه. آخه واقعا خیلی ساده اندیشیه که اینها بگذارند ما از برجام سود ببریم یا استفاده ای بکنیم. مگه میشه؟ مگه داریم؟...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس