کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به تعداد موشک‌های حزب‌الله در جنگ 33 روزه، به ترمیم زرادخانه موشکی این جنبش و تعداد موشک‌هایی که اکنون در اختیار دارد، پرداخت.

به گزارش مشرق، کانال دو رژیم صهیونیستی در دهمین سالروز جنگ 33 روزه علیه لبنان (2006)، به این جنگ از زاویه انبار تسلیحاتی حزب‌الله و افزایش تعداد موشک‌ها در طول یک دهه گذشته پرداخت.

در این گزارش آمده است: حزب الله در آغاز جنگ 2006، 15 هزار موشک در اختیار داشت که این تعداد در پایان جنگ به 7 هزار موشک رسید اما با گذشت یک دهه از جنگ، حزب الله این موشک‌ها را به 150 هزار عدد رسانده است.

طبق این گزارش، حزب‌الله در جنگ 33 روزه حدود چهار هزار موشک به اسرائیل شلیک کرد که حاکی از حجم تلاش‌های این جنبش برای تسلیح خود پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان در سال 2000 تا برافروزی جنگ در سال 2006 بود.

کانال دو رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد: پس از عقب‌نشینی‌مان از لبنان برخی سلاح‌های ممتاز خود مانند تانک‌ها و نفربرها را در لبنان رها کردیم و به دست حزب‌الله افتاد، حزب‌اللهی که عملیات تسلیح را از لحظه‌ای که احساس کرد اعمال فشار مستقیم اسرائیل به پایان رسیده، شروع کرد.

«الی‌ کرمون» پژوهشگر پژوهشگاه سیاست و استراتژی رژیم صهیونیستی درباره سلاح‌های حزب الله در جنگ 33 روزه که به گفته وی از منابع مطمئن برای سایت «2 Online» جمع‌آوری کرده، گفت: بر اساس آمارها حزب‌الله در آغاز جنگ ما بین 10 تا 16 هزار موشک در اختیارداشت که 20 درصد آنها دوربُرد بودند مانند موشک‌هایی که حیفا و الخضیره را هدف قرار داد؛ نیروی هوایی اسرائیل در سه ساعت اول جنگ موفق شد بیشتر زرادخانه موشکی دوربرد حزب الله را هدف‌گیری و تخریب کند واین کار را با معلومات اطلاعاتی که در اختیار داشت انجام داد.

حزب الله در این جنگ از موشک‌های هجومی مانند «زلزال 3»، «فجر 5»، « c-80» استفاده کرد و ما بین 24 تا 30 سکوی پرتاب موک داشت.

تقویت و ترمیم زاردخانه موشکی

کرمون در ادامه اعلام کرد: اسرائیل به این اطمینان رسیده که حزب‌الله تا نوامبر گذشته حدود 150 هزار موشک و راکت در انواع مختلف جمع کرده همانگونه که تعداد نیروهای نظامی‌اش را به 50 هزار عدد رسانه که 15 هزار نفر آن نیروی ویژه هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب الله هزاران موشک دارد که قادر است «النقب» در [جنوب] فلسطین اشغالی و حتی دورتر از آن را هدف قرار دهد و همانگونه که همچنان تسلیح خودش را با موشک‌ها زمین-هوا از نوع « 17SA- و SA-22» به علاوه موشک‌های ساحل به دریا از نوع «یاخونت» ادامه می‌دهد؛ موشک‌هایی که قواعد بازی را کلا تغییر می‌دهد.

کانال دو رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: حزب‌الله به محض ورود به سوریه به عنوان یکی از طرفین جنگ، اقدام به ذخیره موشکی کرد که به وسیله شبکه‌های تونل با لبنان در ارتباط است؛ به عنوان مثال یکی از زرادخانه‌های موشکی در شهر «القصیر» سوریه است که پس از بیرون راندن داعش در این شهر ایجاد شد.

طی روزهای گذشته که همزمان است با دهمین سالروز آغاز جنگ 33 روزه یا جنگ تموز علیه حزب‌الله در سال 2006، مقامات اسرائیل به طرق مختلف درباره توانمندی موشکی حزب‌الله ابراز نگرانی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    درود بر حزب الله ومرگ بر اسراییل و امریکا وسعودی پلید.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    کافران و منافقین خصوصا صهیونیستها و سعودیها و آمریکاییهاوانگلیسیهاو... از قدرت مادی و توان نظامی-تسلیحاتی به شدت میترسن به همین خاطر افزایش توان نظامی-تسلیحاتی توسط قرآن در قالب یک دستور شفاف و صریح جهت انجام وظیفه مسلمانان در برابر کفار و منافقین ابلاغ شده
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تا کور شود هر آنکس که نتواند دید. پناهگاه هایتان را آماده کنید.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اسرائیل محکوم به شکست است و شکست خواهد خورد مگر اینکه به قرآن نعوذ بالله شک داشته باشیم.
  • نيكتا ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    با شليك اولين موشك، شلوار لازم مى شويد!! بگرديد دنبال پناهگاه.
  • نيكتا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    با شليك اولين موشك، شلوار لازم مى شويد!! بگرديد دنبال پناهگاه.
  • جواد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد همین چند سال پیش بود که جبهه استکبار غربی و صهیونیستی و ارتجاع عربی تلاش کرد که ارتش سوریه را از لبنان خارج کنه تا بتونه بر لبنان مسلط بشه اما حالا بعد از شکست تروریست ها در سوریه همون جبهه عبری عربی و غربی باید انرژیش را صرف مقابله با توان حزب الله در سوریه کنه
  • جواد ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد همین چند سال پیش بود که جبهه استکبار غربی و صهیونیستی و ارتجاع عربی تلاش کرد که ارتش سوریه را از لبنان خارج کنه تا بتونه بر لبنان مسلط بشه اما حالا بعد از شکست تروریست ها در سوریه همون جبهه عبری عربی و غربی باید انرژیش را صرف مقابله با توان حزب الله در سوریه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس