دو نخست وزیر اسبق انگلستان در جمع دانشجویان ایرلند شمالی هشدار دادند که رای به خروج از اتحادیه اروپا، ایرلند شمالی را بی‌ثبات می‌کند.

 به گزارش مشرق، «سر جان میجر» نخست وزیر اسبق انگلستان روز پنج‌شنبه (امروز) در جمع دانشجویان ایرلند شمالی هشدار داد که خروج از اتحادیه اروپا منجر به فروپاشی پادشاهی متحده خواهد شد.

به نوشته گاردین، میجر که به همراه «تونی بلر» از دیگر نخست وزیران اسبق انگلستان در ایرلند شمالی به سوالات دانشجویان درباره خروج انگلستان از اتحادیه اروپا پاسخ می‌دادند، همچنین بیان داشت خروج از اتحادیه اروپا به بی‌ثباتی در ایرلند شمالی و ضرر اقتصادی در ایرلند و در ایرلند شمالی می‌انجامد.

وی تصریح کرد که پادشاهی متحده از 4 کشور تشکیل شده است و هر نتیجه نادرستی می‌تواند انسجام این اتحاد را در تردید فرو ببرد. وی خطاب به مردم افزود، اتحاد پادشاهی متحده روز 23 ژوئن و در برگه‌های رای تعیین می‌شود.

میجر در ادامه گفت، اگر اسکاتلند رای به ماندن در اتحادیه اروپا بدهد ولی کل انگلستان رای به خروج بدهد، در آن صورت خطر بزرگی برای برگزاری همه‌پرسی دوم جدایی اسکاتلند از انگلستان در پیش است و این بار احتمالا مردم  اسکاتلند رای به خروج از پادشاهی متحده خواهند داد بنابراین انگلستان از اتحادیه اروپا جدا خواهد بود و خودش از هم فروپاشیده است.

این نخست وزیر عضو حزب محافظه‌کار افزود، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می‌تواند به رابطه آن با ایرلند هم ضربه وارد کند.

همچنین بلر نخست وزیر اسبق انگلستان از حزب کارگر گفت که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می‌تواند سفر میان این کشور و ایرلند را دچار مشکل کند. وی افزود، خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند ثبات ایرلند شمالی را به خطر بیاندازد و عمیقا به این کشور آسیب بزند.

بلر ادامه داد، اتحادیه اروپا با همه کاستی‌هایش باز جای خوبی برای جمع کردن افراد دور هم است.

همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن یعنی دو هفته دیگر برگزار می‌شود و مردم انگلستان برای ماندن یا خروج از این اتحادیه رای خواهند داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس