روسیه اعلام کرد که سامانه های دفاع هوایی اس 400 و 500، مقر های فرماندهی متحرک و ایستگاه های رادار نیروهای مسلح این کشور را به دستگاه های پارازیت انداز برای جلوگیری از شناسایی هوایی دشمن مجهز می کند.

به گزارش مشرق، سامانه های پدافند هوایی اس 300 که ایران نیز آن را در اختیار دارد و همچنین نوع جدید 400 در نیروهای مسلح روسیه مورد استفاده قرار دارد و براساس برنامه اعلام شده اس 500 نیز به این مجموعه دفاعی اضافه می شود.

روزنامه ایزوستیا امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه، افزوده است: چند سامانه که تحویل داده شده با نصب یک سیستم در شاسی خودرو، از ایمنی توقف پخش پرتوهای الکترومغناطیسی برخوردار می شوند.

اسپوتنیک نیز در این باره به نقل از منبعی در وزارت دفاع روسیه گزارش داده است که کارگذاری تجهیزات جدید باید بگونه ای صورت گیرد تا برای تجهیزات دیگر و افراد مشکلی پیش نیاید و برنامه ضد راداری کردن کانتینرهای جدید اس 400 و اس 500 در این زمینه کمک خواهد کرد.

براساس گزارش های انتشار یافته، اس-۴۰۰ با برتری های عمده به انواع سامانه های پدافند هوایی غربی و برخوردار از سه موشک مختلف، قادر به تشخیص همزمان ۱۰۰ هدف و شلیک آنی به ۱۲ هدف در برد ۴۰۰ کیلومتری است که می تواند بالگرد، هواپیما، موشک‌های کروز و دوربرد باشد.

این سامانه فقط در اختیار نیروهای مسلح روسیه است، اما بتازگی قرارداد فروش آن به چین امضا شده است.

براساس اطلاعات موجود، اس 500 که تقریبا محصولی جدید شناخته می شود با سامانه مدیریت هوشمند، توانایی نابودی موشک های میان برد، قاره پیما در میانه راه یا نزدیک هدف، مافوق صوت، بالدار کروز، پهپادهای رادار گریز، ماهواره های مخابراتی و همچنین تاسیسات نظامی و تهاجمی هوافضا را دارد.

این سامانه پیشرفته برای نابودی اهداف دشمن تا ارتفاع 40 کیلومتری و برد 600 کیلومتری در سطح زمین -200 کیلومتر بیش از اس 400- ساخته شده که می تواند همزمان 10 فروند انواع موشک های بالستیکی مافوق صوت را با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه ردیابی و منهدم کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مغز متفکر ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    باشه
  • محمد حسین ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    کاش اس 400 بخریم.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    وای خدا یعنی تا حالا ضد رادار نبودند؟
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    اس 400 = 400 کیلومتر اس 500 = 600 کیلومتر بی 373 = 600 کیلومتر! 373 مایل = 600 کیلومتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس