معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا قرار است طی روزهای آینده با سفر به پاریس و برلین، مقامات اروپایی را به حفظ تحریم‌های مسکو ترغیب کند و موضوع اجرای برجام و همچنین تقابل با ایران در منطقه را به بحث بگذارد.

 به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که «ادم زوبین» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز 7 و 8 ژوئن به پاریس و برلین سفر می‌کند تا همپیمانان اروپایی واشنگتن را در خصوص اهمیت حفظ فشار تحریم‌ها علیه روسیه ترغیب کند.

رادیو آزاد اروپا گزارش کرد، زوبین قرار است در این سفر با مقامات ارشد دولتی وزارتخانه‌های امور خارجه، مالی و اقتصادی و همچنین بانک‌های خصوصی اروپا و نهادهای مالی دیدار و گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در صدد است علاوه بر ترغیب همپیمانان اروپایی واشنگتن به حفظ تحریم‌های مسکو تا زمان اجرای کامل توافقات مینسک توسط روسیه، در خصوص اجرای توافق هسته‌ای ایران با مقامات اروپایی گفت‌وگو کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود افزود که زوبین قصد دارد درباره «تداوم تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با حمایت ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور» با مقامات اروپایی گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً در گزارش سالانه خود درباره تروریسم با تکرار ادعاهای گذشته درباره حمایت ایران از تروریسم اعلام کرده است که ایران «در سال 2015 هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند.»

جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه ادعاها درباره حمایت از فعالیت‌های تروریستی را رد می کند. تهران ضمن یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام، دیکتاتور عراق در جریان حمله شیمیایی به روستای حلبچه می‌گوید که خود قربانی تروریسم است.

نشریه «فارین پالیسی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به «صدام حسین» در این حملات کمک می‌کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس