اکتاي اسدوف، رييس مجلس ملي جمهوري آذربايجان گفت: « فکر نمي کنم حسن روحاني به ارمنستان سفر کند.» وی همچنین تهدید کرد: «ايران هر سياستي را اجرا کند، از طرف جمهوري آذربايجان نيز پاسخ متناسب دريافت خواهد کرد.»

تعیین تکلیف نمایندگان پارلمان باکو برای رئیس جمهور ایران!
گروه بین‌الملل مشرق - در حالي که باکو سال هاست به اقدام دوستانه ايران در لغو يکجانبه رواديد براي شهروندان جمهوري آذربايجان بي اعتنا مانده و به پيشنهاد تهران مبني بر لغو دوجانبه رواديد ميان ايران و جمهوري آذربايجان نيز پاسخ روشني نداده است، نمايندگان مجلس این کشور در نشست روز سه شنبه اين مجلس، در اعتراض به لغو دوجانبه رواديد ميان ايران و ارمنستان، عليه ايران هتاکي کردند.

به گزارش خبرگزاري آپا جمهوري آذربايجان، نمايندگاني که در نشست مجلس ملي اين کشور براي تصويب توافق نامه جمهوري آذربايجان و ايران درباره تداوم ساخت و تکميل و بهره برداري مشترک از  سد و نيروگاه خداآفرين و «قلعه دختر» سخن مي گفتند، پا را فراتر گذاشته ، و با تعیین تکلیف برای سیاست خارجی ایران خواستار آن شدند دکتر حسن روحاني، رييس جمهوري اسلامي ايران ، برنامه سفر خود به ارمنستان را لغو کند تا به زعم آنها موضع دوستانه تهران در قبال باکو اثبات شود.

اکتاي اسدوف، رييس مجلس ملي جمهوري آذربايجان در واکنش به انتقادات نمايندگان  مجلس اين کشور از جمهوري اسلامي ايران، گفت: « فکر نمي کنم حسن روحاني به ارمنستان سفر کند.» وی همچنین با تهدید کشورمان افزود : «ايران  هر سياستي را اجرا کند، از طرف جمهوري آذربايجان نيز پاسخ متناسب دريافت خواهد کرد.»

زاهد عروج ، نماينده مجلس ملي جمهوري آذربايجان که در محافل باکو بعنوان تریبون غیر رسمی فحاشی دولت باکو علیه دیگران محسوب می شود، با ناديده گرفتن امتيازي که تهران در انعقاد توافق نامه بهره برداري مشترک از سد خداآفرين به باکو داده است، با دروغ پردازي در بيان تاريخ نه چندان گذشته مناسبات دو کشور گفت : «در سال هاي 1990 ، ايران مي خواست سد و نيروگاه خداآفرين را بطور مشترک با ارمنستان که اراضي جمهوري آذربايجان را اشغال کرده بود، احداث کند. در آن زمان، حيدرعلي اف ، رييس جمهوري (وقت) واکنش خيلي تندي را به آن نشان داد. از اين نظر، اکنون امضاء و تصويب اين توافق نامه با ايران درباره سد و نيروگاه خداآفرين، قابل تقدير است.»

اين درحاليست که سد و نيروگاه خداآفرين با سرمايه گذاري ايران ساخته شده است و در شرایطی که باکو در اراضی اطراف این سد حضور ندارد ، انعقاد توافق نامه بهره برداري مشترک از ذخاير آب و برق اين نيروگاه و سد، امتياز يکجانبه ايران به باکو بوده است.

زاهد عروج همچنین با کتمان همکاري هاي ضد ایرانی باکو با رژيم صهيونيستي از جمله همکاری با موساد در ترور دانشمندان هسته اي ايران که با انتقال جمالي فشي، تروريست دست پرورده رژيم صهيونيستي از طريق باکو به تل آويو و بازگرداندن وي به ايران ، اجرايي شد، ادعا کرد : « در مساله هسته اي ، آذربايجان اجازه نداد که اين کشور به سکويي عليه ايران تبديل شود. آيا ايران بجاي برقراري مناسبات دوستانه با آذربايجان، مي خواهد راه متفاوتي را برگزيد؟»

فاضل مصطفي،نماينده وابسته به نورچي هاي ترکيه در مجلس ملي جمهوري آذربايجان با اعتنایی به کمک های استراتژیک  تهران به باکو نظیر قراردادن راه مواصلاتی برای ارتباط نخجوان با آذربایجان گفت: « پس از تصويب توافق نامه بهره برداري مشترک از سد و نيروگاه خداآفرين، بايد به ايران پيشنهاد شود که در عمليات آزادسازي اراضي جمهوري آذربايجان مشارکت کند!»

تعیین تکلیف نمایندگان پارلمان باکو برای رئیس جمهور ایران!

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان همچنین در اظهاراتی که بنوعی به سخره گرفتن گامهای پرهیاهوی ماههای اخیر ایران برای توسعه مناسبات با باکو می باشد ، افزود : «ما مي توانيم جهاتي را که سياست ايران در قبال آذربايجان را تغيير دهد، شکل بدهيم. »

فاضل مصطفی درادامه با اشاره به  اعتراض رسمي ايران به  سرقت نام آذربايجان براي نامگذاري اين جمهوري واقع در شمال ارس که نام اصلي و تاريخی آن «آران » مي باشد، گفت : «در سال 1918 ، به هنگام اعلام استقلال آذربايجان، ايران  با نام آذربايجان مخالفت کرده و استقلال ما را به رسميت نشناخته است. »

این نماینده باکو با هتاکي به ايران بخاطر مناسبات همسایگی با ارمنستان و بدون اشاره به کمک های نظامی ایران به باکو در جریان جنگ قره باغ که ویدیوی برخی از آنها در ماههای اخیر در فضای مجازی نیز منتشر شده است، در اظهاراتی بی اساس مدعی  تامين سلاح از طرف ايران براي ارمنستان شد.

هتاکي هاي لفظي نمايندگان مجلس باکو عليه ايران به قدري تند شد که اکتاي اسدوف، رييس مجلس جمهوري آذربايجان گفت : «با آنکه حل برخي مسايل در رابطه با ايران، ضروري است، اما، در مجلس ايران ، اينگونه درباره جمهوري آذربايجان سخنراني نمي کنند. اين مسايل، راه حل خود را دارند.»

قدرت حسنقلي اف، نماينده مجلس جمهوري آذربايجان که اخيرا نيز با هتاکي به ايران، ایرانی ها را بي خدا و غيرمسلمان خوانده بود، به بهانه خرید سلاح ، از همکاریهای ضد ایرانی باکو با رژیم صهیوینستی دفاع کرده و در سخنانی مداخله جویانه به مداخله در آمور آذریهای ایران پرداخت .

اين سخنان نمايندگان مجلس جمهوري آذربايجان در پي آن مطرح مي شود که برخي از دیپلمات های خوشبین کشورمان در ماه هاي گذشته با سرپوش گذاشتن روی اقدامات ضد ایرانی باکو نظیر همراهی کامل باکو در تحریم های ضد ایرانی، به تشکر مبالغه آمیز از مواضع  لفظي باکو مبني بر حمايت از استفاده صلح آميز ايران در انرژي هسته اي، اقدام کردند .

در همين حال، درخواست دريافت پانصد ميليون دلار وام از بانک بين المللي باکو براي ساخت خط آهن رشت – آستارا که البته سود مالی و ژئوپلیتیکی ساخت اين خط آهن بيش از ايران عايد جمهوري آذربايجان خواهد شد، عامل ديگري است که باکو را دچار سوء برداشت کرده است و نمايندگان مجلس باکو تصور مي کنند بايد در مقابل اين نوع همکاري هاي اقتصادي ميان ايران و جمهوري آذربايجان، براي رييس جمهوري ايران تعيين تکليف کنند که به کدام کشور سفر کند و به کدام کشور سفر نکند.


منابع مطلع مي گويند يکي ديگر از دلايل هتاکي هاي نمانيدگان مجلس باکو عليه ايران، در واقع فرار به جلوي باکو مي باشد. زيرا، الهام علي اف ، رييس جمهوري آذربايجان ماه پیش با بنيامين نتانياهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق کرده است که باکو در سال جاري ميزبان نخست وزير رژيم جنايتکار صهيونيستي باشد و الهام علي اف نيز با سفر به فلسطين اشغالي، سفارتخانه باکو نزد رژيم صهيونيستي را افتتاح نمايد و ممکن است اين سفرها ، در ايران با اعتراض مواجه شود. از اين رو، باکو با فرار به جلو سعي دارد در اين زمينه پيشدستي بکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 155
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 92
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تحویل بگیر حاج حسن....
    • US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      هیچ کس نمیتواند در جنگ به ملتی کمک کند شما باید با تمام وجود وخودتان کشورتان را ازاد کنبد اکه اینا بیل زن بودن .... خودشان را بیل میزدن بنازم به غیرت افغانیها که حداقل اعلام حمایت کردند
  • اهوازی ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    3 2
    ما نباید از نام جمهوری آذربایجان استفاده کنیم بلکه باید از نام جمهوری آران و نخجوان و... استفاده کنیم همچنین باید از نام دریای کاسپی بجای خزر استفاده کنیم.همچنین خط لوله گاز خود را به ارمنستان و گرجستان گسترش داده و از شیعیان مظلوم آنسوی ارس و مردم تالش اعلام حمایت کنیم.چرا نمایندگان مجلس ایران چیزی نمیگویند؟چرا نمایندگان اردبیل و آذربایجان های شرقی و غربی و زنجان و گیلان حرفی نمی زنند؟؟؟
  • ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 2
    آذر بایجان قطعه ای جدا شده از ایران باید به ایران برگردد - این نماینده صهیونیستها نیز باید محاکمه شود در آذر بایجان ایران چه می کند.
  • هیتلر ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    3 1
    آذربایجان گنده تر از دهنش حرف میزنه.
  • محمد ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 3
    مشرق ارمنستان هم اشغالكره اسرائيل هم ....ازربايجان هم حق داره خوب .شما از ارمنيها حمايت كرديد حتي اخبار جنك رو هم مردم نميشنيدن اونروزا اينترنت نبود ضائع بشيد ور...از خدمات روسيه در تحريم إيران هم بنوييس . ...مشرق جون دوغتو بنوش
  • اکبری از تبریز ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 1
    ما ترک نیستیم ما آذری هستیم. جمهوری آذربایجان دولت کثیفی دارد اما ملت آذربایجان برادران ما هستند و روزی به ایران ملحق خواهند شد
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 1
    همین مونده این حکومت جعلی که مثل سگ اسراییل می مونند حرف گنده تر از دهانشون بزنند ارمنستان کشور همسایه ماست و عاذربایجان حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند خواهشمندم وزارت خارجه یک تو دهنی اساسی نثار این بی ریشه فرمایند
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 2
    آذربایجان =نوکر اسراییل و آمریکاما باید با دولت ارمنستان بهترین رابطه را داشته باشیم به کوری چشم الهام علی اووففف
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    لعنت خدا ب هرچی نمک نشناس و بی چشم رو
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    3 0
    ببین ترک ها چه خیانتی به ایران کردن که ایناهم واسه ما ادم شدن
  • سینا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    همه عالم میدونن الهام علی اوف مثل شاه خائن دست نشانده استعمار و صهیونیست است و با حمایت انها صاحب مقام شده در واقع عنصر بی خاصیت میباشد
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    اذربایجان با تحریک آمریکا جنگی را شروع کرد که می توانست با گفتگو آنرا حل کند مردم آذربایجان و ارمنستان سالها کنار هم زندگی کرده بودند و نمی توانند با این وضع برای همیشه ادامه دهند
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    من شنیده بودم که جدایی اذربایجان از ایران مدت دار بوده و خیلی وقته که موعدش سر اومده.
  • اکبر از تبریز ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    مشرق ایران ترک نداره. همه آذری هستند. جمهوری آذربایجان هم از ایران جداست و ربطی به ایرانیان آذری غیور ندارد. به امید بازگشت خاک عزیزمون(آذربایجان و تاجیکستان و ...) به ایران
  • اکبر از تبریز ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 1
    داداش خواب دیدی خیر باشه....مشرق برات گرون تموم میشه این چرتو پرتایی که پخش کردی...!!!
  • اکبر از تبریز ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 2
    یاشاسین ملت آذربایجان به کوری چشم نژاد پرستا...مشرق در نشر نظرات دقت بکنن تا برات دردسر نشه...
  • اکبر از تبریز ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    چیزی سفارش نداده بود که تحویل بگیره...!!
  • اکبر از تبریز ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    داداش منظورت امپراطوری هست
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    یه مشت مغول ریختن خاکمونو اشغال کردن بهشون رو دادیم حالا واسه خودمون شاخ و شونه میکشن. بدبختای بینوا ما دلمون به حالتون سوخته. بی تمدن های بی سرزمین
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 2
    عزیزچرت وپرت نیست این تویی که چرت میبینی.جمهوری اذربایجان شریک پایه یک اسراییله ازاونجاپهباد جاسوسی رو به ایران فرستاذند.اونا به شیعیان اونجاهم مجالی برای حضور نمیدهند.مقامات کشور باید مراقب تحرکات اذربایجان وترکیه باشند.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    الکی هم نگید با اسراییل همکاری میکنه شما با ارمنستان همکاری نکنید قطع کنید با آذربایجان رابطه برقرار کنید
  • ناشناس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 1
    باید نمایندگانی به اختلافات قومی دامن می زنند را از مجلس اخراج کرد.فراکسیون ترک یا ملت ترک نداریم ملیت همه ی ما ایرانی است.ملت ترک مال اردوغان است که حتی شامل20میلیون از جمعیت انجا نمی شود که کرد هستند
  • دلواپس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    بله داداش ....
  • محسن ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    واسه ایران ننگه که اذری ها بدون ویزا به راحتی هر روز وارد ایران میشن ولی ایرانی ها باید ویزا بگیرن این از بی عرضگیه دولت ماست پنیر کره خامه
  • اسفندیار ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    چرخ زندگی مرد از بس که جان ندارد باز گرد ای مرد ایران زبان ندارد
  • ناشناس ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تیم فوتبال تراکتور سازی و سو استفاده بعضی از تجزیه طلبان و حضور انها در ورزشگاه با پرچم متحد صهیونیست ها وشعار خلیج عربی تجزیه طلبان را گستاختر کرده است.نباید اجازه داد وحدت ملی و وحدت اقوام را عده ای مزدور از هم بپاشند شناسایی خائنین کار سختی نیست
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    توهین نه جواب روشن وقاطع ماباید با وجود اختلافات بااین کشورها رابطه داشته باشیم تامنزوی نشویم اما درعین حال باید باتقویت مناطق نظامی درشوال وشمالغرب چه ازنظرزمینی وچه پدافندهوایی عرصه رو بر اونها تنگ کنیم تا فکر دخالت درامورسیاسی وارضی کشور روبه ذهنشون خطورنکند.اذری های عزیز نبایدفکرکنندمانژادپرستیم.ماباحکومت این کشورها مشکلاتی داریم نه با مردم شون واوناهم مثل سایر اقوام قابل احترامند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    از ترکهای عزیز میخوام عصبانی نشن. آذری ها همیشه ایرانی هستند و خواهند بود
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    موندم پیام من چه مشکلی داره که منشترش نکردی؟؟ مشرق شدی رفیق پان ترکای .....؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    غلط کردند . اول بگن اسراعیل توی آذربایجان چیکار می کنه ؟ ثانیا ایران قرار نیست برای برقراری رابطه با کشورهای دیگر به آذربایجان ج بده. ثالتا آذربایجان و ارمنستان جزئ جدایی ناپذیر ایرانند و به امید خدا روزی به ایران بر خواهند گشت
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    به خدا نمیدونم چرا باکو مدام ماراتحقیر میکنه وما همچنان منفعلیم؟؟؟؟؟؟
  • حسن ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    1- معلومه که این نمایندگان آذربایجان جیره خوار صهیونیستها هستند و حرف جند عوضی نباید به مثابه حرف کل نمایندگان آذربایجان تلقی شود. 2- یکبار نوشتم که برای کاهش ارزش ژئوپلیتیکی آذربایجان نباید کریدور شمال - جنوب از آذربایجان بگذره بلکه می‌تواند از بنادر شمالی ایران و از طریق کشتی مستقیما به شمال اروپا وارد شد. 3- این مسیر می‌تواند از مسیر ترکمنستات، قزاقستان و روسیه هم شکل بگیرد.
  • مشرق اگر نظرمو تایید نکنی توهم پانترک خائنی هستی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 2
    جمهوری جعلی "آذربایجان" -آران کشوری که باید تجزیه شود این کشور دائما برضد منافع ایرانیان حرکت میکنند. ما نباید همش تدافعی عمل کنیم. کم و بیش - هر شهروند جمهوری قلابی آذربایجان را ببینید, آنها دنبال تجزیه ایران هستند. . ماچرا تعارف میکنیم. . پانترکیسم خطر جدی آینده برای تمدن ایران است و این کشورک جعلی نیزشده مرکز توطئه علیه ایران. ایران باید جمهوری ارتساخ را به رسمیت بشناسد.ازحکومت تالشستان شمالی حمایت کند از تاتهای استقلال خواه حمایت کند. اطلاعاتی در مورد این کشورها: جمهوری به اصطلاح آذربایجان(آران وشروان) : این کشورجعلی متشکل از اقوام مختلف آذری تالشی تات لزگی کرد ارمنی وگرجی میباشد.دراین کشور تالشهاوتاتهای ایرانی تبار به دنبال استقلال هستند.تالشها پس ازفروپاشی شوروی جمهوری تالش_مغان به مرکزیت لنکران را تشکیل دادند ولی به وسیله حکومت پانترک باکو سرکوب شدند ورهبر جنبش آقای علی اکرم همت زاده درتبعید به سرمیبرند.همچنین تات ها خواهان تشکیل کشورتاریخی شروان میباشند.ولزگی ها نیز از دیگراقوام استقلال خواه از زیریوغ پانترکهای نژادپرست میباشند. لزگی‌ها جزو اقوام بومی قفقازی هستند که به یکی از زبان‌های خانواده قفقازی تکلم می‌کنند .پانترکان هیچ وقت آمارواقعی ازجمعیت اقوام غیرترک را ارائه نمیدهند. اما آمارهای رسمی این کشور در مورد اقلیت‌های قومی مورد چالش پژوهشگران قرار گرفته‌است و در محافل خصوصی نیز خود آذربایجانی‌ها قبول دارند که تعداد لزگی‌ها، تالش‌ها ها و کردها بسیار بیشتر ازاین آمارهای دروغین پانپانترکانتست. زبان تات‌های قفقاز فارسی است و آن که در ایران، تاتی نامیده می‌شود نیست. همه میدانند که نام آذربایجان(آذربادگان) یک نام ایرانی هست و در هیچ نقشه پیش از قرن بیستم، در شمال ارس دیده نمیشود. نامهای آذربایجان و تبریز و اردبیل و زنگان و دربند و باکو و بیلکان و گنجه هیچ کدام ترکی نیستند و این نشان میدهد که زبان ترکی در این مناطق نووارد هست. بدبختانه بامماشات وانفعال حکومت فعلی ایران، ترکیه و علیف دارند سعی میکنند که بخش تاریخی ایران را از ایران جدا کنند. در مقابل ترفندهای دشمنان پلید ایران،ما فقط منفعلانه ایستادیم ونگاه کردیم. ایا وقتش نرسیده ایران هم مقابله به مثل کند؟
  • حسین ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس محترم بنده خودم لر هستم اگه خدای ناکرده منظورت آذری زبانهای خودمان است خیلی اشتباه میکنی یکم تاریخ بخوان و دوباره فکر کن.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    کدوم امپراطوری آبجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مثلا چی میخواد بشه ...چجوری گرون تموم میشه حشره؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اونی که به ما ن...ده بود کلاغ ... دریده بود! فقط همین مونده بود اینا برای ما شاخ بشن
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    به کوری چشم خائنان ...زنده باد ایران.... مرگ برپان تورک ... لعنت بر آتاتورک یهودی
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    پاسخ به اکبر از تبریز پان ترک عزیز بپیچ به بازی تا برای خودت گرون تموم نشده بابا ایجا ایرانه یه مشت تجزیه طلب ببو مثل تو چی کار می خوای بکنی مثلا
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر ترکه شاخ شدی پشت نت بیا بیرون نت ببینیم برای کی دردسر میشه
  • مهدی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    من خودم فارس هستم... ولی عاشق تمام اقوام ایرانی بالاخص آذری های عزیز و دوست داشتنی هستم. آذری های ایران باید به داشتن بزرگانی مثل علامه محمدتقی جعفری، آمیرزا جواد آقا ملکی تبریزی، علامه محمدحسین طباطبایی، شهدایی مثل باقرخان و ستارخان و باکری ها و ... افتخار کنند و ما هم به داشتن هم میهنانی مثل اونا مفتخریم. این بحث های قومیتی هم هیچ سودی جزء ایجاد دلخوری نداره. آذری ها هر موقع بحث ملیت و خاک ایران پیش اومده، نشون دادند که با بصیرت و فهم بالاشون، دهان هر طمع کننده به خاک و مال و ناموس ایران رو به خاک می مالند.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    وای به روزی که پیاز هم خودش قاطی میوه ها حساب کنه با اون دماغش مردک چه گنده حرف می زنه
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خدایا شکرت که در صد سال گذشته ما اذری ها در اغوش وطن ماندیم خدا کند جمهوری اذربایجان هم سر عقل بیاد و به اغوش وطن برگرده وقتی همزبانان اذری را برای درمان به استانمان می ایند را می بینم از اینکه اینهمه عقب نگه داشته شده اند ناراحت می شوم نه صنعتی نه علمی نه استقلالی. دولتمردانشان که عملا عروسک خیمه شب بازی ای در دست امریکا و اسرائیل هستن. یاشاسین گوز ایشیقیم ایران. ( زنده باد نورچشمم ایران )
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اذری اوغلو از پارس اباد مغان اران
  • اذری اوغلو با ولایت تا شهادت ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    یاشاسین ایران یاشاسین اذربایجان اذربایجان خاک ایران هست و باید به ایران باز گردد که به دست نوکران صهیونیسم افتاده
  • ناشناس ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    باید روحانی به ارمنستان برود...
  • ناشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تو چکاره هستی که در مورد سیاست خارجی ایران نظر میدی؟ما غیر از رژیم صهیونیستی با هر کشوری وارد تعامل می شویم و مذاکره می کنیم و ارمنستان هم بعنوان یک کشور مستقل قبول داریم
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر از تبریز .... مرگ بر پان تورک ....
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 2
    مشرق اگه نظراتمو منتشر نکنی توهم یه پانترک خائنی
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    بیایید منصفانه بپذیرم آنچه را که واقعیت دارد؛ واقعیت آنست که بیش از 60 درصد جمهوری آذربایجان (حداقل) شیعه هستند، (دومین کشور شیعه) به دلیل گرایش سران این کشور به غرب و ... ما در ایجاد روابط دوستانه دو ملت نا موفق بودیم دولت قبل و فعلی ساز دوستی با دشمن قسم خورده این کشور یعنی ارمنستان ـ که مساجد قره باغ را به خوک دونی تبدیل کرده ـ کوک کرده اند گرایش شعیان این کشور به سمت ایران ـ نه مسولانش ـ در حدّ عشق ورزی است ترکیه توانسته مباحث زبانی و قومیتی را بر مسائل دینی ارجحیت بدهد و به دلیل مشکلات غیر قابل حلی که با ارمنستان دارد در هر مسأله ای از آذربایجان حمایت کند و .... . ما نباید مردم این کشور را قربانی پیروی سران معتاد این کشور از غرب کنیم. اهل بیت و بویژه امام حسین ع می تواند به راحتی موجب اتحاد استراتژیک و نزدیکی غیرقابل تصور دو کشور باشد به گونه ایی که تنها علت ظاهری جدا بودن دو کشور استفاده از دو رأی در مجامع بین المللی باشد کاری که کشورهای نقطه ای عربی متحد عربستان می کنند بنده علی رغم ارادت به دولت قبل، کار دولت قبل در قضیه دعوای ارمنستان و آذربایجان را یک اشتباه لجوجانه می دانم منتشر کردن مشرق، با زبان روزه و بدون هیچ غرض ورزی نوشتم
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    آب که سربالا برود، غورباغه ابوعطا میخواند! فعلا که آب ایران توسط اعتدالیون آنقدر سربالا رفته که حتی بحرین، جیبوتی و مالدیو هم به خود اجازه جسارت میدهند!
  • حمیدان ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اهوازی جان راه کارت خوبه اما وقتی مسئولین ما عرضه محاکمه کردن چند تا دزد را ندارند چگونه می توانند در سیاست خارجه قوی ظاهر شوند بازم میگم فرمایشات شما خوب هست اما تا عمل فاصله ها داریم
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خوبی که از حد بگذرد ابله خیال بد کند
  • مجتبی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق بین کی گفتم دشمن اصلی ایران عربستان و ترکه حالا میخوای خوشت بیاد یا نیاد! مشرق اینم بگم در حال حاضر پانترکیسم یا همون گرگ های بی خودی بی تمدن وحشی با مطالب ضد پهلویشون دارن به هدفشون میرسن!
  • ضد پان ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 1
    پانترکیسم خطر جدی برای تمدن و امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران است و این دو کشور(آذربایجان جعلی و ترکیه) نیز مرکز آن هستند. باید با همکاری ایران و یونان و روسیه و ارمنستان و قبرس و اقوام تحت ستم (تالش/کرد/زازا/ارمنی/لزگی) برای همیشه این دشمنان بشریت را ریشه کن کرد. مرگ بر تجزیه طلبان نوکر بیگانه
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    روحانی برو ارمنستان اینها بفهمن با نوکری صهیونیست و توهمات اردوغان در ترکستان بزرگ عددی نیستی واسه ایران تصمیم بگیری
  • احمد ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    جمهوري جعلي آذربادمجان چيه كه كله پاچه اش چي باشه
  • ارتشی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اینم از دیپلماسی لبخند..... درود بر احمدی نژاد کبیر
  • حسین ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    باکو را خیلی خوب اومدی هم غزه هم لبنان هم باکو هم تاجیکستان هم گرجستان . . . جانم فدای ایران
  • تورک ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خاک بر سرت شوونیسم فارس -سگ ارمنی کم پارس کن افغانی عوضی گورتون رو گم کنین برین بیرون بی ریشه ها
  • اکبر از تبریز ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس 7:55 از حرف زدنت مشخصه که تو چه جور جایی بزرگ شدی.در ضمن مواظب حرف زدنت باش که با غضب ملت ترک مواجه میشی. ناشناس 11:07یادت باشه ملت ترک ایران همیشه و هر زمان از ملت مظلوم جمهوری آذربایجان حمایت میکنه و خواهد کرد.پس در مورد ملت و دولت جمهوری آذربایجان با احترام حرف بزنین تا با شما با احترام حرف زده بشه...!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر از تبریز هر وقت باکو و آنکارا امثال جنابعالی را داخل آدم حساب کردند بعد حرف بزن آخرین حضور ترک ها در تبریز چیزی جز قتل و تجاوز نداشت
  • اکبر از تبریز ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تمدن!!مگه شما تمدن دارین نکنه منظورت کورش مهران مدیریه...!!!
  • اکبر از تبریز ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس 12:39جوری داری وراجی میکنی انگار از وزارت خارجه فرمان میدی.بشین آّ دوغتو بخور بابام
  • اکبر از تبریز ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ههههههه چیزی زدی داداش...!!! تو ایران 40 میلیون ترک وجود داره خواب دیدی خیر باشه..!
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 0
    اینقدر نڙاد نڙاد نکنین ۱۴۰۰ سال هر کس اومده به ایران تجاوز کرده که از خون اریایی چیزی نمونده جز لر و زابلی درود بر هر چی ترکه مرگ بر فاشیستهایی چند رگه گوه اریایی
  • اکبر از تبریز ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    داداش قدرت و اهمیت کشوری با این چیزا مشخص میشه...نا سلامتی ملت و دولت آذربایجان عضو قاره اروپاس..! البته به کوری چشم نژاد پرستا
  • اسفندیار ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    شعار هرچی مرده احمدی بر می گرده
  • اکبر از تبریز ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عده ای نیست جیران بالا 40 مییلیون ترک ایران همین افکارو دارن و حتما از ملت و دولت جمهوری آذربایجان حمایت میکنیم...!
  • اکبر از تبریز ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    داداش باکو ، استانبول، دوحه، مادرید و توکیو ، رقابت برای کسب حق میزبانی بازی. های المپیک در سال 2020 را آغاز کردند.به نظرت کجا عقب موندس..!
  • پوریا از اهواز بختیاری ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای نفهم از تبریز به شما چه دخالت میکنی آران ونخجوان به شما چه اینها همون پانترکای هستن که حاضرن خودشون بکشن برا امثال علی اف و اردوغان درحالی که تو اون کشورها توجه ایی بهشون نمیکنند بعدم زیاد حرف بزنی عواقبش پا خودت تهدید میکنی برو بابزرگترت بیا پخش کن مشرق
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    گرون تموم می شه ؟؟؟!!!!! ساکت شو .هیچ غلطی نمی تونی کنی
  • جواد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تو نگران خودت باش برای مشرق دردسر نمیشه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    درده سر درست کن . متاسفانه نیروهای امنیتی ایران با این پان ترک ها با مسامحه برخورد می کنن
  • ایرانی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اقای اکبر شما که نژادپرست تر از هر کسی هستی. یه جور دفاع میکنی انگار از تاریخ سردرنمیار. بدبخت تو ایرانی اونجایی ام که سنگشو به سینه میزنی مال ایرانه همین جایی که از چندین قوم تشکیل شده.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    آکبر آقا از تبریز! ترور کننده شهد احمدی روشن رو هم تو گمرک آستار گرفتن داشت برمی گشت به آذربایجان!!!
  • ایرانی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    چند بار گفتیم که به جای آذربایجان پشت ارمنستانی رو بگیرید که حتی توی صحبتهاشون هم هوای ما رو دارن. توی آذربایجان که رسما اسرائیلیها فعالیت نظامی میکنن.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    کجای کاری
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عجب شما جناب هلندی اونجا خوش باش
  • بنده ى خدا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ترك لر عرب فارس همه بنده خداييم وهيجكس بر ديكرى برترى ندارد مواظب باشيم در زمين دشمن بازى نكنيم
  • بهزادی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    فارس ها و ترکها و عربها و لرها و بلوچها و .. همه همه بنده خدا و مخلوق خدا هستند. برتری به انسانیت است
  • اکبر از تبریز ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس 14:49 به نظرت کدوم رفتار من پان بود که جنابعالی پان خطاب میکنی..!؟مشرق همیشه هدفش بر هم زدن آرامش کشوره با این اخبار و گزارشات
  • اکبر از تبریز ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق خبر شما محولی شده برای توهین به بقیه قومیت ها . و متاسفانه همه نظرات تند و زننده رو نشر میکنی.
  • اکبر از تبریز ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    متاسفانه مشرق انواع جملات زننده و توهین کننده رو نشر میکنه و انگار نه انگار.دوستان عزیزی که منو پان معرفی میکنی .کجای جملات من حمایت از علی اف بود و کجای جملات من توهین به کشور بود.!مشررق نباید نظرات مخرب که امنیت کشور رو به هم میزنه چاپ کنه..منظور بنده از گرون تموم شدن اینه که امنیت کشور رو هم لحاظ بکنه و هر نظری رو چاپ نکنه ولی متاسفانه بعضیی دوستان تصور می کنن که من مشرق رو تهدید می کنم که تصور غلطیه.
  • اکبر از تبریز ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    نظراتی که مشرق چاپ می کنه باعث تاسفه...دوستانی که به من توهین می کنن قبل نظر دادن دقت بکنن ببینن منظور بنده چیه.هدف من تهدید مشرق نیست دوستان عزیز هدف بنده اینه که مشرق در چاپ نظرات دقت بکنه ...
  • اکبر از تبریز ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    البته دوستان من جملاتمو تصحیح میکنم...چون ناراحت بودم بعضی از جملات بنده توهم زا بوده...منظور بنده اینه که توهین کردن به هر قومی خوب نیست
  • اکبر از تبریز ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    دوستانی که نظرات من رونارو ناراحت کرده ازشون معذرت می خوام...والا روزه داری و بیکاری فشار میاره رو آدم ...بازم معذرت از جملات نا مناسبی که بر زبون آوردم
  • اکبر از تبریز ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    از دوستانی که نظرات من اونارو ناراحت کرده معذرت می خووام....والا روزه داری و بیکاری فشار میاره رو آدم جملاتی مییگه که نباید بگه...!
  • اکبر از تبریز ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    از دوستانی که نظرات من اونارو ناراحت کرده معذرت می خووام....والا روزه داری و بیکاری فشار میاره رو آدم جملاتی مییگه که نباید بگه...!
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اسفندیار یکی درمیون اومدی ها از الان شروع کردی داری همینجور کامنت میذاری بی ربط اگر هم احمدی برگرده بدون اسفندیاره
  • اکبر از تبریز ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خوب داداش من بحث منم اینه دیگه همه میان توهین میکنن . بهم پان میگن ...جملاتی که نوشتی دقیقا منظور منه ولی شاید من نتونستم منظورمو به درستی بنویسم...از مشرق هم انتظاری نیست که همه نوع توهین و حرفای زشت رو چاپ میکنه.
  • اکبر از تبریز ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    داداش با نظر من و تو که رئیس جمهور یه کشوری تصمیم نمی گیره به جایی بره یا نه...از طرف وزارت خارجه برنامه ریزی میشه که آقای روحانی به کدوم کشورها سفر کنه...متاسفانه اونور جمهوری آذربایجان کار خودشو میکنه اینورم ایران کار خودشو میکنه من و شما هم به سرو کله هم میزنیم و مشرقم که اخبارشو پر بیننده میکنه
  • ناشناس ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    آقایان پان ترکیسم که میگفتند که چرا ایران از آذربایجان تو جنگش با ارمنستان حمایت نمیکند تحویل بگیرند دلیل از این واضح تر آقایان پان ترکیسم
  • آذری ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ارمنستان هم جزئی از خاک ایران بود ناشناس. وقتی چشم کدخدا کور بشه قراردادهای ننگین هم که به اتمام رسیده و این اجزا باید برگردند. میفهمی که چی گفتم؟!
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر حرف دهنتو بفهم
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تو اصلا منافع ملی میدونی یعنی چی؟؟؟خیلی نادانی
  • آذری ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر جان عزیز دلم باش برادر. یه نفس عمیق بکش. خوبه الان کامنت بذار. فحش و فحش کاری حماقته چه از طرف برادران و چه از طرف خودمان.
  • آذری ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    امیدوارم انگشتت سالم باشه رفیق. عصبی نشو سگ عوعو کند و کاروان بگذرد. حالا این یارو به خاطر چند دلار یه چیزی گفت شما ناراحت نشو. آخرش هم ما می مانیم و عهدی که با خمینی بستیم.
  • احمد ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس بی ادب شما در ایران اریایی طفیلی هستید ادبیتتان هم که اظهر من الشمس است بهتر است قدری در تاریخ ایران مطالعه داشته باشی هرچی گفتی هم خودت هستی.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خاک بر سر مسلمان بی غیرت
  • سرابی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    جناب ناشناس با بیرق هلند{بانکرد ازیز} خیانت رو ترکها نکردند بانکردها کردند
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    با گفتگو؟ 20 ساله گفتگو کرده چی شده؟ ایا میشه برای اشغال بخشی از خاک کشور گفتگو کرد؟ حتما ایران هم باید برای بس گرفتن خرمشهر گفتگو میکرد؟
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خاک مشرق بر سر بانکردی بی هویت چون تو
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    نه دشمن ایران گروهکهای بان بز و سر بر کردی هستند
  • سرابی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    فکر نکنم خطرش بیشتر از کردهای سربر بژاکی باشه
  • ناشناس ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    آقایان پان ترکیسم که میگفتند که چرا ایران از آذربایجان تو جنگش با ارمنستان حمایت نمیکند تحویل بگیرند دلیل از این واضح تر آقایان پان ترکیسم
  • ناشناس ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    40میلیون چطور حساب کردی؟اولا اکثر جمعیت ایران فارس و بعد لر هستند.بزرگترین استانهای ایران مانند فارس واصفهان وکرمان وخراسان وتهران ویزد وسیستان وبلوچستانو شمال وجنوب و...که فارس هستند.خوزستان،چهارمحال وبختیاری،لرستان وکهکیلویه وبیر احمد بیشتر همدان و...لر هستند.غرب وشمال غرب کشور هم کرد هستند.تبریز و ارومیه وزنجان وآذری هستند
  • ناشناس ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق قبول دارید که استان فارس و اصفهان ویزد و...از قوم پارس هستند؟آیا نوشتن اینکه سگ پارس می کند توهین به این قوم نیست؟بهتر است توهین ها را منتشر نکنید
  • ناشناس ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    باید با درایت جمعیت پایتخت را از اقوامی که گرایش تجزیه طلبانه دارندپاکسازی کرد.
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    تورک ....ببند حلقتو ...لعنت بر آتاتورک یهودی ...ما اینجا بودیم ریشه داریم ناراحتی گورت روگم کن برو باکو و استانبول ....به افغانی هم توهین نکن ارباب های ترکیه ای تو به قبر مولانا افتخار میکنن... ی موی احمد شاه مسعود به هیکل همه شماها می ارزه
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    40 میلیون ؟؟؟...ازکجا آوردی مرده ها رو حساب کردی؟؟؟؟؟ ... اغراق رو هم به دروغگویی ، توهین ، مظلوم نمایی و نسل کشی پان تورکها اضافه کنید
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 2
    پانترک کله پوک این شعر نظامی گنجوی را آویزه گوشت کن به وطنت خیانت نکن اذربایجان امن را به کردستان وبلوچستان دیگری تبدیل نکن همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل چونکه ایران دل زمین باشد دل ز تن به بود یقین باشد میانگیز فتنه میافروز کین خرابی میاور در ایران زمین تو را ملکی آسوده بی داغ و رنج مکن ناسپاسی در آن مال و گنج
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر از تبریز ...روزه داری عبادت مسلموناست و پان تورکیسم یادگار یهودی ها ..... ترکیه خودش رو کشت تو اروپا راش نمی دن ...جمهوری آذربایجان که نشسته پاکه
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق نظرات منو مننتشر نمیکنی نظرات زننده وفحاشی پانترکهای بی ادب را منتشر میکنی؟؟؟؟
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    شهرهای لزگی و تالش نشین جمهوری آذربایجان رفتی ...با فقیر ترین مناطق آفریقا تو بدبختی رقابت می کنن، باکو ویترین حکومت صهیونیستی علیف شده ظاهر بین نباش
  • ضد پان ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خودت چی؟ نتیجه همین تجاوزاتی...نتیجه تجاوز مغولها و قاجارها
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    40 میلیون؟ خخخخخخ
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    دوستان بدونید پانکرد بشدت میخواد بین ترکها و فارسها رو بزنه و دنیای تشیع و انسجام ایران رو از بین ببره تا با یک تیر دو نشان زده باشه هم با جنگ قومیتی در ایران بسوی تجزیه طلبی بره هم دنیای تشیع رو بجان هم بندازه هوشیار باشید
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبراز تبریز ....بخواب لحاف یخ کرد
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ برپان تورک کاسه لیس اسرائیل ....گوه تو قبرآتاتورک ....حالا خوبه همش دارین ادای اروپایی ای آریایی رو درمیارین ...
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    نه آتا تورک یهودیه
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    اکبر از تبریز ... اون موقعی که داعش مردم ترک زبان آمرلی رو محاصره کرده بود چرا شعار ندادین ...اردغان گفته بود لال شین ؟ از قول خودت حرف بزن ...فکر نمیکنم مدافعان حرم که اذربایجان در سوریه و عراق حضور دارن مثل تو و امثال تو فکرکنن ....اونا جلوی وهابیت ایستادن نه مثل شما ها برای خوشایند وهابیت شعار خلیج عربی سر بردن ...جیران گزل
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    به شما هیچ ربطی نداره.اذربایجان همیشه اذربایجان بوده،هست و خواهد بود شما هم از حرص بسوزید.کویر نشینای عقب مونده
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    آخه مردک ناشناس ۱۴:۰۹ کی اصلا درباره ی نژاد آریایی احضار نظر کرد که تو داری این طور عرعر میکنی.آدم قبل از اینکه کامنت بزاره متن خبر و کامنت ها رو بخونه بد نیست.
  • خادم ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    دولت باید پاسخ مناسبی به این یاوه گویی کشور نیم وجبی بده کشوری که تا دیروز جزء ایران عزیز بوده
  • بی نشان ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    2 0
    خب با همه انتقادات کمی هم منصفانه به قضیه نگاه کنیم ارمنستان 20 درصد خاک اذربایجان رو اشغال کرده و مساجد قره باغ رو به خوکدانی تبدیل کرده و کشتارهای بزرگی علیه اذریها مانند خوجالی انجام داده و قرانها رو اتش زده و با این اوصاف بزرگترین دشمن و تهدید علیه اذربایجان محسوب میشه با توجه به وجود اشتراکات بسیار زیاد بین اذربایجان و ایران مانند مذهب دین زبان اداب و رسوم و... اذربایجان از ایران توقع داره که لااقل اگه از اونها دفاع نمیکنه بیطرف بمونه ماییکه با بزرگترین دشمن اذربایجان و مسلمانان شیعه این کشور دست دوستی دادیم فردا نباید توقع نداشته باشیم اذربایجان با اسرائیل دست دوستی نده
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    ای وای، دسته کلیدم کو یه گشایش دیگه برا مملکت بیارم
  • شهروند آذری ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق نیوز گرامی این چه سری هست که برخی با کلمات توهین آمیز نژادپرستانه و ارتباط اون با کلمات بی ربط جمهوری آران و ...بین ترک و فارس تفرقه میندازن آیا در ایران ترک ها گروهکی تروریستی دارند به قول خیل دوستان آذری که مستحق حمله باشن؟؟این چه گروهی هست که تمایل داره ترک و فارس بینشون بهم بخوره؟؟ لااقل پیگیر باشید مثل قبل
  • پويا ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    اهبر داشي (اكبر از تبريز) تو نميخواي ساكت بشي چقدر حرف ميزني
  • پويا ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    اهبر (اكبر از تبريز) تو بازم كه اينجايي
  • اكبر از تبريز ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    از همه معضرت مي خواهم.به علت شروع نشدن بازيهاي ليگ و تيم تراختور اعصابم خرابه و روزه هم هستم.يكم كج خلقي كردم.من هم از اين الهام عليف كثيف متنفر هستم .
  • مرزنشین ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    بنده مرزنشین هستم در زمان حمله ارمنی های تجزیه طلب به مناطق اذربایجان به چشم خودم دیدم لب مرز نیروهای ایرانی و کلا دولت ایران به آذری ها کمک می کردند و راه دادند تا از محاصره نجات پیدا کنن حتی 2ماه شب و روز جاده های ایران مملو از خودروهای اذری بود حتی ارتش شکست خورده اذری از جاده های ایران استفاده می کردند و از طرف دیگر مرز بخاک خودشون می رفتند.این یک مورد که من به چشم دیدم. مورد دوم اینکه در زمان جنگ جهانی دوم حکومت خودمختار پیشه وری که دست نشانده استالین بود یکسال بر اذربایجان حکومت کرد و بعداز یکسال فروپاشید چون دست نشانده بود و چنان کشتار عظیمی براه انداختند که مردم منطقه بیاد دارند و الان همه جا قبرستانهای منطقه از این قربانیان در خود جای داده است که یکی هم پدر بزرگ بنده بود و اعدام شد.این که عده ای می ایند از پان تورکیسم حرف می زنند و مسئله قومیت را مطرح می کنند کار خائنانه است و می خواهند دوباره تاریخ را تکرار بکنن و عده ای دیگر را بکشتن بدهند و عده ای دیگر را به مهاجرت وادارند .ما اذریها متعلق به ایران بزرگ هستیم.ما فریب دشمنان این ملت را نخواهیم خورد عده ای که از تاریخ گذشته خبر ندارند و ماجرا جو و بیسواد هستند راه افتاده اند و پان تورک تبلیغ می کنن کار زشتی است ما شیعه هستیم و اهلبیت را دوست داریم نه بی حجابی و شراب و بی بند و باری را ما همه فارسها و سایر قومیتها را دوست داریم و از انها زن گرفتیم زن دادیم تورک و فارس نداریم همه ایرانی هستیم.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    متاسفانه ما ایرانی ها آنقدر ادعا داریم تا یه کشوری حرفی می زنه فوری می گیم یارو چقدر پررو شده یا پاشو از گلیمش دراز کرده یا مورچه چیه که کله پاچه اش چیه ....... دوستان در مورد عربستان . کویت . امارات وقطر . بحرین . آذربایجان و اسراییل و امثالهم این پیامها را می دهند اگه اینها متحد بشن اون وقت فرق مورچه و کله پاچه را می فهمید .
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    تو جنگ 52 کشور با جنگیدن ...صدام کجاست ؟ عراق و کویت چی شدن ؟ ی کمی اعتقاد داشته باش
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    آفرین
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    والا :|
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق من فقط به این دوست منحرف جواب دادم ودر چهارچوب ادب چرا منتشر نکردی این فرد به همه توهین کرد و تو. منتشر کردی متاسفم برای نحوه سانسور کردنت که شائبه انگیز است و در جهت افکار جدایی طلبها
  • اکبر از تبریز ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    نژاد پرست ناشناس 20:24مگه کردستان چشه مگه بلوچستان چشه...امنیت کردستان از خود تهران بهتره من حدود 6 ماه تو سنندج بودم موردی ندیدم به خدا
  • اکبر از تبریز ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    داداش متاسفانه همه حرفات کاملا حقیقته ...
  • اکبر از تبریز ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    داداش ممنون از این کامنت فوق العادت امیدوارم همه بفهمیم که همه این جملات احتمال داره بافته...دوستانی که هر کی انتقاد میکنه بهش برچسب پان میزنن...تو ایران هیچ پانی وجود نداره ولی انتقاد چرا ...
  • اکبر از تبریز ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    متاسفانه برخی جریانات کشور رو به همین سو می برن...از جنوب با کشورهای حاشیه خلیج درگیر میکنن از شمال با کشورهای ترکیه و آذربایجان دوستان دقت بکنیم همه اینها کاملا محاسبه شدس..پس بین اقوام ایرانی درگیری نیاندازیم پس به یکی پان و به یکی دیگه توهین نکنیم ...
  • اکبر از تبریز ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    امیدوارم آخر و عاقبتمون رو خدا خیر کنه...با این کامنت ها میشه فهمید خدای نکرده خدای نکرده اگه جنگ داخلی اتفاق بافته تو کشور همه به جون هم می افتیم و دشمنی لازم نداریم کشور میشه مثل سوریه.اختلافات قومیتی کشور توسط دشمن کشور هدایت میشه و هدفش امنیت کشوره.به جای توهین و تحقیر کسی از وجوهات مشترکمان حرف بزنیم...با این کامنت ها میشه فهمید دشمن کشور به خوبی به هدفش رسیده و دشمن خارجی ما لازم نداریم...یکی میاد به ترک توهین میکنه یکی میاد به کرد توهین میکنه یکی میاد به لر توهین میکنه یکی میاد به عرب ها توهین میکنه به خدا حواسمون رو جم نکنیم کلاهمون پس معرکس.!!!!!!!
  • محمد حسین ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    اینکه مشخصه نژاد مردم ایران آریایی هست و تو آزمایش های دی ان ای هم ثابت شده.ولی نژاد پرستی فایده نداره و همه ما چه آذری ،فارس،کرد،لر،بلوچ،عرب و ....... باشیم همه بنده خدا هستیمو مثلا آریایی باش یا هرچی بری جهنم میخوای بگی من آریایی ام و فلان نه والا همه آدمیم و برادریم و ایرانی و کشورمونو با هرچیش دوست داریم.اینجا من افرادی و میبینم که متاسفانه به هموطنان بی ادبی میکنن و حرف های زننده و نژاد پرستی میزنن،مشرق این نظراتی که مناسب نیستن رو لطفا منتشر نکن و باید برای صلح همسایگان ارمنی و آذری تلاش کنیم نه تشدید جنگ بینشون.خودتون میدونید که ارامنه و مردم جمهوری آذربایجان هموطنان ما هستن ولی بر اثر بی لیاقتی شاهان قاجار از وطنشون باز موندن.من پدر بابا بزرگم پدرش اهل باکو بوده و همسرش اهل شبستر و اصلیتم آذری و فقط زبانمون ترکی آذری هست و دینمون هم اسلام و شیعه و در کنار دیگر اقوام هم وطن زندگی میکنیم و رفت و آمد داریم،من خودم دوست از همه جا بجز بلوچستان دارم و بسیار خونگرم و مهربونن.یاشاسین ایران و ایرانیلر(درود و زنده باد بر ایران و ایرانی).
  • 123 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    خخخخخ
  • 123 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    ایول اکبر راست گفتی
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    خطاب به ناشناس 20:24 گذر کردم از یک دیاری در ان سرا دیدم وزیری وزیر بود خائنی بانکرد به فکر خیانت بر مهبد سخن در ظاهر و در باطن حرف دیگری بر ورد ملعون شهنشه اگه از این خبیث ببست او را در زنجیر بنا بر احادیث
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    اذری ولایتمدار اگه اهل تجزیه مانند بانکردها بود در جنگ تحمیلی همانند انها بر ضد ایران اقدام میکرد
  • ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    امنیت کردستان و بلوچستان از خود تهران هم بیشتره.... بنده اونجا بودم و زندگی کردم و چیزی ندیدم ... مردم هم در اونجا شدیدا روحیه انقلابی دارن و به رهبری احترام میزارن بر خلاف تهران !!!! که داره کم کم به یک مکان فساد تبدیل میشه و کسی هم نمیتونه این موضوع رو مخفی کنه پایتخت تجاری و سیاسی کشور باید به اصفهان انتقال پیدا کنه
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تنها راه پایان دادن به این حرف ها : آذربایجان و حتی بحرین که ربطی به این موضوع نداره سریعا توسط دولت ( که این دولت خودشم نمیتونه تکون بده ) در مجامع بین المللی بیان بشه و سریعا به خاک ایران برگردن ایران هم دکترین دفاعی خود را حفظ کند اما از خاک خود هم نگذرد بحث شیعه نیست چون ایران تنها کشوریه که بیشترین افوام و بیشترین دین ها رو در خودش جا داده شیعه سنی مسحی یهودی ... بحث اینه الان اینها خاک ایران هستن و طبق قرار داد دیگه باید به خاک ایران برگردن و اینکه هر دو کشور شیعه هستن به اینا توجه کردین ؟!!!!!! عین خود ایران ! و این تعجبی نداره چون از خاک خود ایران جدا شدن ! ایران باید سفت و خشن با حفظ دکترین دفاعی حتی این دو کشور رو به خاک ایران برگردونه تنها در این صورته که دیگه درگیری ای بین ارامنه و آذربایجان پیش نمیاد در بحرین هم همینجوریه و دس کمی از یمن نداره و پادشاه این کشور داره خون مردم رو میخوره من متعجبم از ایران با یک حمله حتی بدون شلیک یک فشنگ میتونه این تیکه از خاک ایران رو به ایران برگردونه و به ظلم چادشاهای این کشور نسبت به مردمش پایان بده ! اما هیچ کاری نمیکنه !
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اکبر برو افطار کن به مغزت فشار اومده ، دولت آذربایجان از مردمش جداس هرکی ازش حمایت کنه خاینه ، متاسفم واسه همه ما همه زیر پرچم ایرانیم ترک و لر و کرد وغیره نداره قدرت ما تو اتحاد ماست الان زورشون نمیرسه ولی وقتی جایی تجزیه بشه ضعیف میشه نتیجشم میشه تا ابد تو سری خوردن پس یک ذره فکر کنید بعد کامنت بزارید ، واقعا از بعضی حرفها ادم خون دل میخوره که چقدر بعضیها بدون درک و اطلاع فقط از سر نژاد پرستی مزمن صحبت میکنن ی نگاه ب عراق بیندازیم بد نیس من خودم آذری هستم والسلام
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    آمریکا عملیات کربلای 4 را لو داد اون همه کشته دادیم وای به حال اینکه مستقیم ......
  • درجواب به اهوازی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اینکه این کشور وهیچ کشوری حق نداره برای کشورم ایران تعیین تکلیف کنه شکی نیست .... ولی من همیشه پیاماتو خوندم نمیدونم چرا انقدر از اذربایجانی ها کینه داری؟؟!! چندماه پیشم از حمله ارمنستان به شیعیان دفاع میکردی اشکارا واسمتم گذاشتی مسلمان!!! اینکه ماباید از شیعیان جمهوری اذربایجان درمقابل ارمنیا دفاع کنیم شکی نیست هرچند که از دولت اون کشورم خوشمون نیاد دقیقا همونکاری که دربحرین یالبنان میکنیم!!!!! یکم توپیامهات خدارو درنظربگیرومنصف باش
  • اذربایجانی ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    من شیعه هستم من مسلمانم من اذری هستم و من ایرانی هستم هوای ایران را تنفس میکنم در خاک ایران قدم بر میدارم
  • Aria ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    ارمنستان هیچ مزاحمتی برای ایران نداشته.همش این اذربایجان جعلی بوده که دشمن ایران بوده.و همیشه هم از نادانی ادمایی مثل شما سواستفاده کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس