کد خبر 596505
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

در ادامه رویکرد فشار بر مساجد شیعیان که 85 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را تشکل می دهند ، درب یک مسجد دیگر در باکو بسته شد .

دولت باکو مسجد حضرت زینب(س) را پلمب کرد
گروه بین‌الملل مشرق - پايگاه اينترنتي «اسلام - آذري» نوشت: به دستور مقامات محلي منطقه صابونچي باکو، از دو ماه پيش، به در مسجد حضرت زينب(س) قفل زده شده و اجازه عبادت به اهالي محل در اين مسجد داده نمي شود.

هيات امناي اين مسجد ابتدا سعي کرده اند از اعلام عمومي تعطيلي مسجد حضرت زينب (س) جلوگيري کنند، اما  به علت حل نشدن اين مساله، اهالي محل از طريق شبکه هاي اجتماعي اينترنت ، در اين باره اطلاع رساني کرده و خواستار باز شدن در مسجد حضرت زينب (س) به روي عبادت کنندگان شده اند.

براساس اطلاعاتي که در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده، مقامات محلي صابونچي دستور داده اند به در مسجد حضرت زينب (س) در اين منطقه قفل زده شود و به هيچ کس اجازه عبادت در اين مسجد داده نشود.

مقامات دولتي جمهوري آذربايجان هنوز توضيحي در اين باره نداده اند،اما در سالهای اخیر تعدادی از مساجد شیعیان در جمهوری آذربایجان نظیر مسجد حضرت محمد ص و مسجد نفتچی لر تخریب و تعدادی از مساجد دیگر نیز با بهانه های واهی تعطیل شدند.

دولت باکو به موازت فشار به مساجد شیعیان ، با احداث مساجد جدید ، اداره آنها را به چهره ها و گروههای وهابی می دهد، این در شرایطی است که در اوایل استقلال جمهوری آذربایجان در سال 1991 حتی یک وهابی نیز در این کشور حضور نداشت.

در حال حاضر دهها روحانی و فعال شیعی در جمهوری آذربایجان از جمله حجت الاسلام طالع باقرزاده رئیس جنبس اتحاد مسلمانان که به "شیخ نمر آذربایجان" معروف است، به بهانه های واهی به زندان انداخته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    اینا هم از مملکت داری سیر شدن میخوان جاشونو بدن به یکی دیگه نمیدونن چه کار کنن
  • ناشناس آذری ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    دولتمردان باکو همان غلط و اشتباهی را می کنند که اردوغان نادان کرد. متأسفانه دود این اقدامات به چشم مردم عادی آذربایجان خواهد رفت.
  • تام ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس