گوندوز اسماعیل اف معاون رئیس کمیته دولتی امور دینی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد اجرای مراسم تاسوعا و عاشورا در این کشور ممنوع خواهد شد.

تصمیم باکو به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی
گروه بین‌الملل مشرق - «گوندوز اسماعیل اف» معاون رئیس کمیته دولتی امور دینی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد اجرای مراسم تاسوعا و عاشورا در  این کشور ممنوع خواهد شد.

اسماعیل اف افزود : امروز در قوانین حاکم بر جمهوری اذربایجان خلاء هائی وجود دارد، برخی نیز با استفاده از این خلاء موجود در مراسم های عاشورا پرچم های قرمز و سیاه (پرچم های حسینی) برداشته و یا مراسم های شبیه خوانی برگزار می نمایند.

وی همچنین به شدت از افزایش گرایش جوانان جمهوری آذربایجان برای تحصیلات دینی در کشورهای دیگر انتقاد کرد.

تاکید این مقام دولتی جمهوری آذربایجان به برنامه ریزی برای ممنوعیت برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در شرایطی است که پارلمان جمهوری آذربایجان جمعه گذشته نیز با تصویب قانونی ، نصب پرچم های حسینی در معابر و خیابان ها را ممنوع و مجازات نقدی (تا پنج هزار یورو)  و یک سال حبس برای متخلفان از این قانون در نظر گرفت.

همچنین حدود دو هفته پیش صدها نفر از قشون وزارت کشور جمهوری آذربایجان با حمله به مجلس اربعین حسینی در منطقه نارداران در حومه باکو ، پنج نفر از شیعیان  را شهید و دهها نفر را زخمی و بازداشت کرد و کلیه پرچم های حسینی را از کوچه و خیابانهای نارداران برچیدند.

سایت خبری پارالل جمهوری آذربایجان نوشت: وزارت کشور جمهوری آذربایجان همچنین با استقرار قشون چند هزار نفری ، مانع از برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی که هر ساله با حضور دهها هزار نفر از مردم جمهوری آذربایجان در مرقد مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا ع در نارداران برگزار می شد ، جلوگیری کردند.

تصمیم باکو به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

بر اساس این گزارش دولت باکو بمنظور تحت فشار قراردادن شیعیان نارداران ، همچنان برق و گاز این منطقه را علیرغم برودت بالای دمای هوا قطع نگه داشته است، همچنین محدودیت ها رفت و آمد در نارداران و بازداشت فعالان اسلامی هنوز ادامه دارد.

در حمله دو هفته پیش قشون وزارت کشور باکو به نارداران ، حجت الاسلام طالع باقرزاده روحانی  مبارزی که طی ماههای اخیر سخنرانی های آتشین وی در انتقاد از جولان وهابی ها ، تکفیریها  و صهیونیست ها در جمهوری آذربایجان بازتاب فراوانی داشته و کاربران اجتماعی وی را "شیح نمر آذربایجان" می خوانند ، بازداشت شد.

نارداران که میزبان مرقد مطهر رحیمه خاتون از خواهران گرانقدر امام رضا ع می باشد ، یکی از مراکز مهم تشیع در جمهوری آذربایجان هست که مقاومت آن در مقابل سیاست های ضد دینی شوروی ، در اذهان مردم ماندگار شده است.

بیش از 85 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند و این کشور از لحاظ نسبت مذهب به جمعیت ، دومین کشور شیعی بعد از ایران محسوب می شود.

سرکوب شیعیان در این کشور که از سال 2010 با حبس دهها نفر از فعالان اسلامی معترض به ممنوعیت حجاب از جمله دکتر محسن صمداف رئیس حزب اسلام تشدید شد ، در شرایطی است که به بهانه تساهل دینی ، بیش از چهل موسسه صهیوینستی در این کشور آزادانه فعالیت می کنند.

دستگاه دیپلماسی کشورمان با بازماندگان حادثه آتش سوزی در یک سکوی نفتی جمهوری آذربایجان ابراز تاسف و همدردی کرده است،  اما حاضر نشده است که  کشتار شیعیان در جمهوری آذربایجان را محکوم کند.

تاکید مقام دولتی باکو بر تصمیم این کشور برای ممنوعیت مراسم های تاسوعا و عاشورای حسینی در شرایطی است که دو ماه پیش با برکناری الدار محموداف وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان ، ابعاد تکاندهنده ای از برنامه های این وزارت خانه برای توسعه وهابیت در جمهوری آذربایجان توسط مطبوعات باکو منتشر شد.

جمهوری آذربایجان همچنین به بهانه تساهل دینی ، شرایط گسترده ای برای فعالیت بهائی ها ، شاهدان یهوه و سایر فرقه های ضاله در این کشور فراهم کرده و نماد ماسون ها و شیطان پرستان موسوم به اُبلیکس در خیابان استقلالیت باکو نصب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محسن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 9
    میخان مثل الهام علی اف ملت بی غیرت قمار باز بار بیارن. الهام خانم خخخخ یادت رفته که توی هتل استانبول توی قمار باخته بودی و پول نداشتی پرداخت کنی گروگان گرفته بودن بعد به پدرت خبر دادن بعدش پول فرستادن و تو رو ول کردن. قمار باز عیاش بیغیرت یادت رفته.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    4 8
    85 درصد شیعه هستند ولی 15 درصد سکولار برآنها حکومت میکنند ، همان 15 درصدی که عامل نفوذ اسراییل در آذربایجان هستند ، این روزها آذربایجان به نوعی حیات خلوت اسراییل به شمار می آید ، بایدشیعیان آذربایجان یه همتی کنند و سکولارهای طرفدار صهیونیسم را قلع و قمع کنند
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 2
    لعنت بر ترکیه خبیث فتنه گر
  • حسین فرزند تبریز ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 1
    مرگ بر علی اف
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    عزت،دیپلماسی،پاسپورت؟
  • اردبیل اوغلی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 1
    آذربایجان مظلوم و عزیز إنشاالله به آغوش میهن اسلامی باز خواهیمت گرداند. صبر جمیل پیشه کنید.
  • رایان ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 6
    هر که با پرچم عزای حسین (ع) در افتاد ور افتاد،امریکا با تمام بی دینی و لاییک بودن روز حسین داره و عاشورا در کشوری مثل هند که 800 میلیون هندو داره مقدس و تعطیل هست اونوقت این عقب مانده های سیاسی مشکل خودشون را در برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورا میدونن..
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 0
    »باز خواهیمت گرداند«یعنی چی؟واژه جدیده؟
  • رایان ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    هر که با پرچم عزای حسین (ع) در افتاد ور افتاد،امریکا با تمام بی دینی و لاییک بودن روز حسین داره و عاشورا در کشوری مثل هند که 800 میلیون هندو داره مقدس و تعطیل هست اونوقت این عقب مانده های سیاسی مشکل خودشون را در برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورا میدونن..
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 6
    اینها خود فروخته هستند از همه جشن‌ها گرفته مثل کریسمس و ولنتاین دارن اما از سینه زنی برای حسین (ع) مضایقه می کنند... ترب پیشه‌های بی عفت
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 3
    باآل علی هرکه درافتاد ور افتاد، بدبختهای بینوا دنباله روهای یزید وشمر ومعاویه لعنت خدا به دشمنان اهل بیت
  • اردبیل اوغلی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 6
    بازت خواهیم گردانیمدت
  • صادق ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 3
    اگر رضا شاه ماند شما هم می‌مانید. مردم با تلاش و توکل اون قلدر را ساقط کردند شما که هیچی نیستید.
  • مبین ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 6
    ترکیه چه ربطی داره به این قضیه؟!!
  • مهدی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 7
    با این کار حکم سقوط خودشون رو امضا میکنن.
  • جواد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 6
    صدام ببین عبرت بگیربا تو هستم الهام شیطان اف هم در کوزه افتادی اینها نشانه پیروزی اسلامی است وباید خونهای زیادی دادوخیلی زود محقق خواهد شد
  • سید محسن ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 5
    نامرد یک روزی می رسد این شیطان پرستان مثل داعش که ویروس شدند .والان صاحبانشان را گاز می گیرند شمارا هم سر ببرند.سلام ودرود خدا بر خاتم پیامبران محمد ص سلام درود بر گریه کنان و سینه زنان وعزاداران .فرزندان علی ع وزهراس.لعنت خدا بردشمنان اهل بیت ع
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    7 0
    آقای ناشناس 11:56؛ سکولار بودن یعنی اعتقاد به جدائی دین از سیاست(نه بی دینی که با اصطلاح "لائیک" بیان میشه) یا لااقل ترسیدن از بیان اعتقاد به سیاست دینی! به هر حال نمیشه 85% یه مملکت، شیعه ای باشن که اعتقاد به سیاست دینی و مبارزه علنی برای استقرار اون هم داشته باشن ولی یه همچین وضعی هم پیش بیاد! پس سکولارها خیلی بیشتر از 15% هستن! بنظر من شما به اشتباه سکولار رو در مقابل شیعه قرار دادین، چون شیعه میتونه سکولار هم باشه و بلعکس، یا برداشت اشتباهی از این دو تا داری یا خواستی یه شعاری داده باشی! ما همینجا هم شیعه سکولار کم نداریم مثل ملی مذهبی های شیعه دو آتیشه که اعتقاد دارن: «عیسی به دین خودش، موسی به دین خودش»، (حکومت هم به راه خودش)!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس