کد خبر 589970
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از اختصاص بیمارستانی به منظور درمان دانش‌آموزان معتاد خبر داد و گفت: در حال جداسازی دانش‌آموزان معتاد و آغاز درمان آنها هستیم.

به گزارش مشرق،  محمدرضا آذرنیا در نشستی خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر راهکارهای مقابله با اعتیاد بین جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در مدارس کشور 1.2 درصد است و در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.
 
وی افزود: در حال شناسایی دانش‌آموزانی هستیم که درگیر مصرف مواد مخدر هستند. سعی کردیم مخفی کاری و پنهان کاری در این قشر را کنار بگذاریم.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از تشکیل کمیته‌ای با حضور نماینده بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: در حال کار بر روی این دانش آموزان هستیم و مشغول جداسازی آنها هستیم تا تحت درمان قرارشان بدهیم البته این اقدامات به گونه‌ای انجام می‌شود که به درس آنها لطمه نخورد. بیمارستان خاصی هم برای درمان دانش آموزان مصرف کننده مواد مخدر در نظر گرفته شده است که اینها پراکنده نباشند و بتوانیم به صورت متمرکز برای درمانشان اقدام کنیم.
 
آذرنیا همچنین درباره تغییرات قیمتی مواد مخدر در تهران در سال جاری اظهار کرد: امسال قیمت مواد مخدر تغییر چندانی نداشته است.
 
وی با بیان اینکه در سال 95 مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین اولویت در حوزه آسیب های اجتماعی اعلام شد اظهار کرد: ایشان در طول سال جلساتی با مسئولان تراز اول کشور دارند و به طور مرتب گزارشات را دریافت و وضعیت را رصد می‌کنند.
 
وی ادامه داد در حالی که 90 درصد مردم اولین دغدغه خود را شیوع اعتیاد می‌دانند، این حساسیت و ورود مقام معظم رهبری به موضوع بی‌جهت نیست. مبارزه با مواد مخدر از مصادیق عینی مقابله با تهاجم فرهنگی و گستردگی آن شاید کمتر از جنگ تحمیلی نباشد. اعتیاد چهارمین بحران دنیاست و بعد از نفت، توریسم و اسلحه چهارمین منبع اقتصادی برای گردانندگان این حوزه قلمداد می‌شود و 10 میلیون نفر در این بخش شاغل هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس