یکی از مراجع تقلید گفت: در مقابل بردگان دلارهای نفتی از دبیر کل سازمان ملل گرفته تا دولتمردان آمریکا تنها راه این است که قوی باشیم تا این «بردگان زر» نتوانند به ما «زور» بگویند و بدانید در این صورت خداوند یار و یاور ما خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در ابتدای جلسۀ شرح دعای صحیفه سجادیه خود بیان کرد: رسوائی بزرگی که اخیراً برای دبیرکل سازمان ملل پیدا شد در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر بود و ضربه سنگینی بر باور کسانی که این مجامع را پناهگاهی برای مظلومان جهان می‌دانستند وارد ساخت و همه دیدند که به آسانی بالاترین مقام سازمان ملل بازیچۀ دست دلارهای نفتی شد.

وی بیان کرد: آنها چند روز نام عربستان را در لیست سیاه کودک کشی گذاردند، ناگهان ورق برگشت و از لیست سیاه حذف شد و دبیر کل اعلام کرد چاره‌ای جز این کار نداشته زیرا عربستان تهدید کرده بود که دلارهای نفتی کمک را قطع می کنم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این حادثه زلزله‌ای در افکار ساده‌اندیشان که مجامع جهانی و اعلامیه‌های بلندبالای حقوق بشر را مشکل‌گشا می‌دانستند، افکند.

وی افزود: از آن رسواتر اینکه آمریکایی‌ها چندی قبل با صراحت گفتند که یک سند 28 صفحه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی در کشتار 11 سپتامبر دست داشته و به زودی منتشر خواهد شد و به دنبال آن عربستان با صراحت تهدید کرد که اگر چنین شود اموال خود را از بانک‌های آمریکایی خارج خواهد ساخت.

این مرجع تقلید گفت: ناگهان ورق برگشت و رجال سیاسی آمریکا کشف کردند که عربستان ابداً در این مسئله دخالت نداشته و دامانشان تا ابد از هرگونه اتهام پاک و مبراست. این حادثه نیز ضربه دیگری بر افکار کسانی وارد کرد که می گفتند ما باید یک روز با آمریکا دوست شویم و اعتماد کنیم.

وی تاکید کرد: آیا چنین دنیایی که با مبالغی از دلارهای نامشروع نفتی که حق فقرای عربستان است می‌توان دیوی را فرشته کرد، جای امن و امانی است؟ و اینجاست که باید بدانیم در مقابل این بردگان دلارهای نفتی از دبیر کل سازمان ملل گرفته تا دولتمردان آمریکا تنها راه این است که قوی باشیم تا این «بردگان زر» نتوانند به ما «زور» بگویند و بدانید در این صورت خداوند یار و یاور ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    بسیار زیبا تحلیل فرمودند .
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    احسنت. واقعاً افتخار میکنم که مقلد شما هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس