کد خبر 588401
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

یکی از مراجع تقلید با تشریح ویژگی‌های فرد با ایمان گفت: امام صادق فرمودند انسان با ایمان در هنگام عصبانیت از مسیر حق خارج نمی‌شود و مسلط بر کردار خود است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد، در ادامه تفسیر دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) بیان کرد: در این دعا از خداوند خواسته می‌شود که در برابر طوفان‌ها مقاوم بوده و در مسیر صحیح گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه نشانه ایمان استحکام است، بیان کرد: فرد با ایمان در برابر طوفان مقام، شهوت، زرق و برق دنیا و عدات و دشمنی ایستادگی می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام صادق فرمودند انسان با ایمان در هنگام عصبانیت از مسیر حق خارج نمی‌شود و مسلط بر اعصاب خود است.

وی با اشاره به اینکه نشانه مومن این است که در هنگام رضایت نیز از مسیر خود خارج نمی‌شود، بیان کرد: انسان با ایمان هنگامی که قدرت پیدا کرد بیش از حق خود را مطالبه نمی‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گفتن شیعه علی(ع) بودن آسان است ولی وقتی کار به برنامه‌های عملی می‌رسد شرایط دشوار می‌شود.

وی با اشاره به آیه 66 سوره انفال ادامه داد: در جنگ‌های گذشته موازنه قوا بر اساس نفرات بود و سلاح‌ها تقریبا شبیه هم بود؛ البته وجود افراد با ایمان این موازنه قوا را بر هم می‌زند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در جنگ تحمیلی موازنه قوا وجود نداشت، گفت: با تکیه بر نیروی ایمان و عشق به شهادت در راه خدا دیدیم که بر دشمن مسلط شدند و دشمن نتوانست که یک وجب از خاک کشور را تصاحب کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که در ماه مبارک رمضان بتوانیم با تیکه بر نیروی ایمان، در مسیر انجام اعمال صحیح حرکت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مغز متفکر ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    سپاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس