کد خبر 589900
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق بار دیگر همه عراقی ها را به یکپارچگی و وحدت و دوری از تفرقه دعوت کرد.

آیت الله سیستانی عراقی‌ها را به وحدت دعوت کرد به گزارش مشرق، روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز چهارشنبه گزارش داد، مرجع عالی شیعیان عراق خواستار وحدت و یکپارچگی همه گروه ها و احزاب و طایفه های عراقی شد و از آنان خواست با ایجاد وحدت ، فرصت سوء استفاده را از دشمنان سلب کنند.

ایشان در دیدار با کادر پزشکی دانشکده های پزشکی در شهر نجف اشرف گفت : به شما سفارش می کنم وحدت و یکپارچگی عراق را حفظ کنید و به دشمنان فرصت ندهید بین عراقی ها تفرقه بیندازند.

وی گفت : برادران خود را که از شهرهای موصل ، رمادی و صلاح الدین و دیگر شهرها آواره شده اند بدون آن که از آنان سوال کنید شیعه هستند یا سنی و یا هر مذهب دیگری با مال، مسکن و غذا یاری دهید.

آیت الله سیستانی گفت ، شیعه و سنی و مسیحی ودیگر ادیان از اهالی عراق هستند و سالهاست که در این سرزمین زندگی کرده اند.

مرجع شیعیان عراق اظهار داشت، زمانی که داعش به عراق حمله و به کشتار و جنایت اقدام کرد در آن زمان فتوا دادم دفاع از نفس و مقدسات دراین کشور واجب کفایی علیه خارجی هاست و نه علیه عراقی ها و برادران اهل سنت، و شما که الان در حال جنگ با تروریست ها در رمادی و دیگر شهرهای عراق هستید در واقع از برادرانتان دفاع می کنید تا آنان را از سلطه تروریست های داعش خلاص کنید.

آیت الله سیستانی با بیان این که در طول 10 سال آیا کلمه ای در توهین به برادران اهل سنت از ما شنیده اید، تاکید کرد : زمانی که فتنه ها به وقوع پیوست و اماکن مقدس شیعه در معرض تهدید قرار گرفت و حتی بعد از انفجار ضریح مقدس امامان عسکری در واکنش این اقدام سوال شد و گفتم حتی اگر شهرهای شیعه به طور کلی هم خراب شود با اهل سنت برخورد نکنید و رفتار امامان خود را به یاد آورید که چطور در مقابل بدرفتاری با حسن خلق برخورد می کردند.

القدس العربی به درخواست آیت الله سیستانی در نماز جمعه که به مبارزان عراقی در استان الانبار سفارش کرده بود شهروندان را مورد تعرض قرار ندهند و در حفظ مال و جان آنان بکوشند، اشاره کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس