کد خبر 588552
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

«ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی « الاخبار» تاکید کرد که « همه اطلاعات و داده ها حکایت دارند بانک «لبنان و المهجر» هدف انفجار تروریستی دیروز(یکشنبه) در مرکز بیروت بوده است».

 به گزارش مشرق، الامین در مقاله ای تحت عنوان «به سوی آرامش» که در شماره امروز الاخبار منتشر شده است، نوشت: شیوه و مکان کارگذاشتن بمب و زمان انفجار نشان می دهد، کسانی که پشت این عملیات جنایتکارانه ایستاده اند، هدفشان بیش از وارد کردن خسارت های مادی بوده است.

وی با بیان اینکه « لبنان سرزمین تحلیل های عجیب و غریب و اتهام زدن ها و ارزیابی های شتاب زده است»، خاطر نشان کرد: در کنار محکوم کردن این انفجار باید با حفظ آرامش و متهم نکردن شتاب زده طرف ها، اجازه دهند تا دستگاه های مربوطه بعد از تحقیقات سریع، نتیجه را اعلام کنند.

سردبیر الاخبار تصریح کرد: نتیجه گیری های سریع و ارزیابی های شتاب زده به وضوح انگشت اتهام را به سوی حزب الله نشانه رفته است و عنصر اصلی این اتهام زنی هم بر ایستادگی حزب الله درمقابل قانون مجازات های مالی آمریکا و متهم کردن بانک لبنان و المهجر در شتاب زیاد آن برای محاصره مالی مقاومت و اجرای این مجازات ها علیه حزب الله و اعضای آن متمرکز است.

الامین افزود: برخی طرف های لبنانی هدف از این انفجار را ارسال یک « پیام قوی صوتی» برای بانک لبنان و المهجر و نه کشته شدن مردم خوانده اند.

وی اضافه کرد: آنها دلیل این نتیجه گیری خود را نحوه کار گذاشتن بمب و همزمانی انفجار با افطار دانسته و گفته اند که در زمان انفجار کارمندان در بانک حضور نداشته اند و خیابان ها خلوت بوده است.

سردبیر روزنامه الاخبار نوشت: عده ای هم الاخبار را به زمینه سازی و تحریک برای تعرض به بانک ها و به طور مشخص منفجر کردن بانک لبنان و المهجر متهم و دلیل خود را هم ارتبط قوی روزنامه با حزب الله و انتقادهای آن از نحوه تعامل دولت و بانک های لبنان با قانون آمریکائی مجازات های مالی حزب الله اعلام کرده اند.

الامین خاطرنشان کرد: رفتارغیرحرفه ای در مواجهه با یک جنایت تروریستی و متهم کردن دیگران بدون دلیل و تنها براساس فرضیه ها، درها را به سوی گمانه زنی هایی می گشاید که نتیجه آن افزایش بحران و نه آرام کردن اوضاع است.

وی تصریح کرد: حزب الله به خوبی می داند که این قبیل جنایت ها به مصلحت آن نیست زیرا با این روش ها نمی توان جلوی اجرای قانون آمریکائی را گرفت.

سردبیر الاخبار نوشت: حزب الله همچنین می داند علت تن دادن برخی بانک های لبنان به اجرای قانون آمریکائی، خطاهائی است که پیشتر مرتکب شده و آمریکائی ها هم به خوبی با نوع و حجم این خطاها آشنا هستند و از همین طریق از آنها باج خواهی و به آنها برای اجرای این قانون فشار وارد می کنند.

الامین افزود: در این مساله حزب الله مانند بقیه لبنانی هاست و حتی بیش از دیگران خواستار کشف حقیقت و بازداشت عاملان این انفجار و روشن شدن هویت ، مذهب و وابستگی های آنها است و به همین دلیل بر دستگاه های امنیتی تاکید خواهد کرد که به سرعت تحقیقات را تکمیل و نتیجه را اعلام کنند و شاید حاضر باشد در این زمینه کمک هم بکند.

وی در ادامه مقاله به متهم کردن برخی رسانه ها به ویژه روزنامه الاخبار به تحریک عاملان این انفجاراشاره و تاکید کرد: همه می دانند مکانی که بمب کارگذاشته شده ، یک خیابان فرعی و نزدیک روزنامه الاخبار است.

سردبیر روزنامه الاخبار خاطرنشان کرد: بیشتر کارکنان روزنامه از این خیابان تردد و خودروهای خود را در آن پارک می کنند و دیروز هم روز عادی کار بود و خطر همه کارکنان را تهدید می کرد و حتی به خودرو برخی از آنها خسارت هائی وارد شده است.

الامین تصریح کرد: مدعی نیستیم هدف این انفجار روزنامه الاخبار بوده اما نتایج تحقیقات می تواند شگفت انگیز باشد زیرا همه می دانند که الاخبار همواره در معرض تهدید بوده است.

وی نوشت: همه می دانند روزنامه الاخبار از آغاز فعالیت خود به سیاست های ویرانگر گروه 14 مارس در لبنان پرداخته است و به همین دلیل ما را همواره به مشارکت در تحریک علیه نیروها و شخصیت ها این گروه متهم کرده اند.

سردبیر الاخبار در ادامه مقاله خود با بیان اینکه« نقد عملکرد بانک های لبنان تنها به دلیل اجرای قانون آمریکائی علیه حزب الله نبوده است»،افزود: مواضع روزنامه در خصوص سیاست ها و رسوائی های ناشی از فسادهای مالی بانک ها همواره موجب ناخرسندی آنها بوده است.

الامین تاکید کرد: نقد عملکرد بانک لبنان والمهجر درخصوص اجرای قانون آمریکائی یک نقد حرفه ای بوده و شامل همه کسانی است که در تحقق اهداف قانون آمریکائی به ویژه محاصره مالی مقاومت دست داشته اند و این نقد ادامه خواهد یافت و هیچ عاملی نمی تواند مانع شود حتی اگر انفجار باشد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی سیاست های بانک های لبنان به ویژه در پرونده مجازات های آمریکائی علیه مقاومت متوقف نمی شود حتی اگر بخواهند با وارد کردن اتهام دست داشتن در انفجارها، دهان ها را ببندند.

سردبیر الاخبار تصریح کرد: همه کسانی که از نزدیک با امور لبنان و منطقه آشنا هستند می دانند، لبنان هفته های سختی را پیش روی دارد و این پیامد طبیعی تحولات در اطراف آن است.

الامین نوشت: رویاروئی دو محور اصلی در خصوص آینده منطقه تشدید شده است و تروریسم سیاسی ، رسانه ای ، امنیتی و اقتصادی ادامه دارد تا فضا را بر آزادگان در منطقه از جمله در لبنان تنگ کنند.

عصر دیروز و هنگام افطار صدای انفجاری مهیب در خیابان فرعی پشت شعبه بانک لبنان و المهجر در منطقه وردان در مرکز بیروت شنیده شد که براساس اعلام منابع رسمی دو زخمی برجای گذاشت.

محل انفجار نزدیک نزدیک وزارت کشور و خانه وزیر کشور لبنان و همچنین روزنامه الاخبار است و خسارت های مالی زیادی برجای گذاشته است.

خبرگزاری ملی لبنان علت انفجار را کار گذاشته شدن بمب زیر یک خودرو،« نهاد المشنوق» وزیر کشورعلت را کارگذاشتن بمب در داخل یک کیف و ژنرال « ابراهیم بصبوص» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی(پلیس) علت را کار گذاشتن بمب داخل یک گلدان اعلام و تاکید کردند که هدف بانک لبنان و المهجر بوده است.

مقامات قضائی و پلیس و رسانه های لبنانی هم وزن این بمب را از از 4 تا 15 کیلو گرم اعلام کرده اند.

لبنانی ها همچون گذشته به دو دسته تقسیم شده و عده ای که همپیمان آل سعود هستند انگشت اتهام را به سرعت و بدون تامل به سوی حزب الله نشانه رفته و در مقابل عده ای هم گفته اند که دشمن صهیونیستی بیشترین نفع را از این انفجار می برد و خواستار بررسی سریع تحقیقات و اعلام نتایج شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس